rikdekker
|
kevin moet wel, als je geen rijbewijs hebt en ik ben te lui om hem op te halen moet je wel fietsen he. nadeel, als je gaat kiten heb je vaak wind tegen(meestaal waait t als ik ga kiten (grinnik_kitesmiley)) en idd, het is gewoon heel toevallig dat we nu een extreem warme winter hebben. voor het zelfde geld hebben we over 4 weken een 11stedentocht. nog liefhebbers die dan meekiten opschaatsjes? moet je wel ff springen bij de bruggetjes
|
|
|
Idefixe
|
Dit is helemaal niet zo bijzonder, wij zitten nu in een "tussenperiode" dit wil zeggen dat we in een natuurlijke golf zitten van ijstijden. "Opwarming geeft kou" In het klimaat zoals we dat nu kennen transporteert de warme golfstroom warm en zout water uit de tropen naar het hoge noorden. Daar koelt het af en dit zware zoute water zinkt naar de bodem van de oceaan (rechts). Vervolgens stroomt het over de bodem weer terug naar het zuiden. Deze oceanische warmtepomp ('thermo-haliene circulatie') is niet stabiel. Tijdens de ijstijd is de circulatie verschillende gestopt en vervolgens weer gestart.Klopt helemaal dit verhaal Als je kijkt naar de lange termijn verwachting wordt het volgende week een stukkie kouder. Hopen dat ze over een week of 2 dan die warmtepomp maar weer ff aanknalluh
|
|
|
rikdekker
|
ok was niet de bedoeling mezelf weer us te citeren haha!
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
tijn?kun je het mischien ook zo opstellen dat iemand die het vmbo niet gehaalt heeft(zoals ik)ook kan begrijpen??? bvd
|
|
|
Hooked Cabarete
|
Download even "An Inconvenient Truth" van All Gore.
Kun je zien dat het klimaat rap aan het veranderen is. Maybe binnenkort ook in Nederland geen wetsuit meer nodig. als Nederland er nog is dan....
|
|
|
Micky
|
Kun je zien dat het klimaat rap aan het veranderen is. Maybe binnenkort ook in Nederland geen wetsuit meer nodig. als Nederland er nog is dan....
Ach, ik woon 1 hoog..... :
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Ja micky, dat weet ik. En jij brengt me iedere keer ook weer 'hoog'...
|
|
|
emieck
|
heey t waait nu wel eruuug hard...(sarcatisch)
haha best raar maar komt nog wel denk ik!
|
|
|
Kevin
|
haha Rik jij hebt wel gelijkm oet altijd fietsen om dat jij me niet wilt ophalen
|
|
|
Coen2000
|
Dit is helemaal niet zo bijzonder, wij zitten nu in een "tussenperiode" dit wil zeggen dat we in een natuurlijke golf zitten van ijstijden. "Opwarming geeft kou" In het klimaat zoals we dat nu kennen transporteert de warme golfstroom warm en zout water uit de tropen naar het hoge noorden. Daar koelt het af en dit zware zoute water zinkt naar de bodem van de oceaan (rechts). Vervolgens stroomt het over de bodem weer terug naar het zuiden. Deze oceanische warmtepomp ('thermo-haliene circulatie') is niet stabiel. Tijdens de ijstijd is de circulatie verschillende gestopt en vervolgens weer gestart. Hoe komt het dat de warmtepomp kan afslaan, wie draait er aan de knop? Dat is het ijs zelf. Als het noordelijk halfrond opwarmt in de ijstijd, gaan de ijskappen smelten. Dat levert enorme hoeveelheden koud, zoet water op, dat een lager soortelijk gewicht heeft dan zout zeewater. Er komt als het ware een 'deksel' van koud, licht water op de noordelijke oceaan te liggen, dat het zoute, warme water uit het zuiden tegenhoudt. Bovendien bevriest het makkelijker waardoor meer zee-ijs gevormd wordt. Kortom, de warmtepomp stopt, de noordelijke zeen worden kouder en de gletsjers kunnen daardoor weer groeien. Op deze manier werd een snelle opwarming steeds weer gevolgd door langzarhand terugkerende kou. Totdat een langere, meer stabiele opwarming aan het eind van de ijstijd de oceaan-warmtepomp voor langere tijd aanzette. En wintersporters die roepen dat het klimaat aan het flippen is, dit jaar ligt er relatief weinig sneeuw, daar hebben ze gelijk in. Maar vraag eens aan de oude Oostenrijker, die kan jou zo een jaar opnoemen dat er helemaal geen sneeuw lag in het wintersport gebied. Wat denk je van dat extreme weer in amerika. En de stormen hier. De planeet is wel degelijk van slag.
vindt je het raar, we helpen met z'n allen ons klimaat naar de klote.. was 30 jaar geleden al bekend en nog steeds doen we er bijna niks aan om het te "verhelpen". Moet je je eens voorstellen wat we over 10 jaar hebben. Dat mensen hier nog steeds van opkijken, het zal alleen maar erger worden Btw, die stormen in amerika zijn er al eeuwen klopt ja, vergeet ook niet dat de polen ook verschuiven, dus de opwarming van europa in dit geval niet volledig aan het broeikas effect te wijten is. Europa schuift dichter naar de evenaar en wordt dus warmer, amerika daarin tegen schuift naar de noordpool en daarom zie je nu ook dat het daar juist kouder is. Nou gaat dit natuurlijk niet zo heel snel, maar dit kan wel zorgen voor bepaalde "piek" jaren in het patroon, (zoals deze)
|
|
|
|
Buster
|
Dusss...
|
|
|
Emma
|
ik was eerder vrij vandaag vanwege de wind ... ze wouden ons naar huis laten fietsen voor de wind echt aantrok. Als ik nu zo naar buiten kijk ben ik ook wel erg blij met die beslissing!!!
|
|
|
Rudolf
|
Misschien had je nog even moeten blijven, want het is "ze wilden", in plaats van "ze wouden". Niet gemeen bedoeld hoor
|
|
|
Sjemmel
|
Haha Tinus nog een score van 659 gehaald bij de iq test gister? Jezus man wat een verhaal die gek doet ook een jaartje havo, hoor hem praten de professor (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
TijN
|
joost, ik woude helemaal niet slim overkwamen maar dat is niet helemaal gelukd volgens mei.. maar diskussjeren over dit soord dingen is alttijt wel leuk!
|
|
|
Buhian
|
Moet ik misschien toch maar niet gaan verhuizen van Enschede naar de kust... de kust komt vanzelf wel hierheen
|
|
|
Micky
|
xxxx
|
|
|
Micky
|
Ja micky, dat weet ik. En jij brengt me iedere keer ook weer 'hoog'...
teâhrrringgggg, kan die kop van jou nu al niet meiâh aanzien! Je houdt mè oâk zo aan un lèntje (lekkeâhr?) met die wèf van je. En dan elke keiâh mâh weiâh afzeggen voâh un avondje kaasfondue?! Wat kan mè ut nâh schelen dat je getrouwd bent en kindeâhren en kites hebt? Ik wil gewoân dat we nôhmaal (anal) met elkâh om kunnuhn gaan en dat eâh voâhal gein spanninguh tussen ons zèn. Je weit wat ik voâh je voel na al die jaren en indeâhrdaad, ik krèg hem in iedeâh geval altèd omhoâg..... tot snel duifje/doffeâhrtje van mè...smak
|
|
|
Micky
|
Voor diegene die bovenstaand bericht niet snappen, begrijpen, niet kunnen lezen of what ever..... gewoon hard-op proberen....... (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Mark-Fizzer
|
WWHAHAHAHA Mick, ff serieus... Ben jij de stadsdwaas ofzo. Dikke LOL hiero Hardop gaat het inderdaad prima...
Ps aan het lijntje vind ik GEEN probleem.
|
|
|