Teigetje
Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
|
Mensen volgens mij moet je met de "luchtslang techniek" ook oppassen. Ik weet nog van me windsurftijd dat er ook aan de trapezekoortjes niets was te zien en dat die ook spontaan doormidden gingen. Nu staan daar wel meer krachten op maar toch. Be Carefull. En als men weet dat het spul breekt waarom niet een 5 de lijn erop gooien net als diverse c kites hebben ??
|
|
|
Gertjan
Berichten: 1376
|
Mensen volgens mij moet je met de "luchtslang techniek" ook oppassen. Ik weet nog van me windsurftijd dat er ook aan de trapezekoortjes niets was te zien en dat die ook spontaan doormidden gingen. Nu staan daar wel meer krachten op maar toch. Be Carefull. En als men weet dat het spul breekt waarom niet een 5 de lijn erop gooien net als diverse c kites hebben ??
Wat zou het voordeel van die 5de lijn dan zijn? Vangt die de klap op als een hoofdlijn breekt?
|
|
|
Teigetje
Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
|
Niet als je uit de lucht komt zeilen natuurlijk maar je kite gaat niet als een bezetene loopen hij blijft (als het goed is) netjes in de lucht hangen en daalt langzaam.
|
|
|
posty
Berichten: 2454
|
een 5e lijn zal ook alleen maar in de weg zitten, tijdig vervangen is de case
|
|
|
Kondor 11
Berichten: 611
|
De Waroo is ontworpen om zonder fifth te varen, moet maar eens proberen om er een op te zetten en te testen. Jot ga ik maar es doen, hou jullie op de hoogte met nieuwe topic tzt
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Gebruik die 5e alleen als safety. Dus deze altijd wat losjes laten hangen. De 5e heeft verder dus geen ondersteunende functie voor het profiel van de kite. Wel erg handig als de bridle breekt..... Maar aan de andere kant kan je ook gewoon voorkomen dat de bridle breekt.
|
|
|
Michael H
Berichten: 48
|
(geschokt_kitesmiley)Goede tips allemaal, omdat ik binnenkort ook een paar 2ehand waroo's ga aanschaffen.
|
|
|
Mark1
Gast
|
Let goed op de LE naden als je een 2de hands waroo gaat kopen. Oppompen en alle stiksels cm voor cm nalopen.
|
|
|
Michael H
Berichten: 48
|
Let goed op de LE naden als je een 2de hands waroo gaat kopen. Oppompen en alle stiksels cm voor cm nalopen.
Zal ik doen, tnx
|
|
|
VincentC
Berichten: 2608
|
@zwafra je hebt helemaal gelijk, bij kiten kan altijd iets oneverwachts gebeuren met je materiaal , toch zijn kitelijnen veel sterker dan de bridle lijnen en denk ik dat de kwaliteit van de bridle echt een probleem is, itt je kitelijnen die niet of nauwelijks breken.
Heb het zeer zelden gezien en zelf meegemaakt .
Bart, zou jij contact met mij op kunnen nemen aub?
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Een vraagje waarom hoor je nooit wat over de katrollen op een flysurfer of ozone kite? Gaan die nooit kapot?
|
|
|
drifter
Berichten: 1757
|
die gaan net zo goed kapot, alleen hoor je daar weinig van omdat weinig mensen FS varen.
kijk maar eens op foilzone.com
|
|
|
(HJ) MINI-ME
Berichten: 7007
|
Als BEST echt safe wil varen met de Waroo dan moeten ze een ringetje maken aan de binnenste lijn. Ik heb het ook op mijn Assault zitten en gebruik die optie als ik met mijn 12m2 vaar en er windstoten zijn die boven de 30 knp uit komen.... Ik bevestig dan mijn leash aan het ringetje en als ik dan uithaak dan komt mijn kite plat op het water te liggen gebeurd er niets meer.. Gebruik de optie ook als ik mijn kite zelf moet landen.... De 5e lijn zou alleen maar in de weg zitten en zeker als je de kite in de branding gaat gebruiken.. Door een golf kan de kite makkelijk een keer roteren waardoor de 5e lijn misschien je kite doormidden snijt
|
|
|
larssmits
Gast
|
@mini-me dan zit hij toch meteen in de knoop na paar kiteloops of rotaties...
ik pak gewoon een maatje kleiner als het te hard waait, of als er windstoten zijn
|
|
|
Jeks one
Berichten: 883
|
Door een golg kan de kite makkelijk een keer roteren waardoor de 5e lijn misschien je kite doormidden snijt
klopt.... ik ben al een seizoen bezig met het ontwerpen van een safety systeem v oor de waroo, maar ben er tot op heden nog niet uit. voorlopig pak ik idd een maatje kleiner als het me teveel wordt. en als er voldoende wind is doe ik de leash aan de kite, wanneer de wind pittig begint te worden gaat de leash gewoon los. dus als alles fout gaat, releasen en weg wezen. (behoorlijk egoistisch maar er is geen andere mogelijkheid)
|
|
|
thomas@work
Gast
|
ehm......... lekker verhaal. Dalijk verwond je iemand anders met je waroo omdat er geen fatsoenlijke safety op dat ding zit. Zolang een waroo geen fatsoenlijke safety heeft moet je maar lekker binnen de opgegeven windrange blijven.
|
|
|
posty
Berichten: 2454
|
de kans dat je moet releasen is natuurlijk heel erg klein
|
|
|
Psychotic
Berichten: 1723
|
Pulleys van flysurfer gaan dan ook niet mol, puur omdat de krachten iets beter gespreid worden door de brdle. Vlieg nu al 3 jaar FS (of waren het er 4?) en heb nog nooit een gebroken katrol gehad. Wel een keer een gebrokeb voorlijn met een gebroken pulley als hevolg, maar niet zomaar gebroken....
|
|
|
jaapd
Berichten: 609
|
Zelfs dit supersimpele systeem gaat langer dan 1 seizoen mee. Waarom gaat die Waroo-bridle dan niet veel langer mee?
|
|
|
matthijs1359
Gast
|
dus als ik op land ben en 1 lijn knapt dan gaat mij kite loopen? En ik kan er niks aan doen? Behalve helemaal los laten?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
Berichten: 7007
|
@zwafra je hebt helemaal gelijk, bij kiten kan altijd iets oneverwachts gebeuren met je materiaal , toch zijn kitelijnen veel sterker dan de bridle lijnen en denk ik dat de kwaliteit van de bridle echt een probleem is, itt je kitelijnen die niet of nauwelijks breken.
Heb het zeer zelden gezien en zelf meegemaakt .
Bart, zou jij contact met mij op kunnen nemen aub? Wat is het geworden Vincentt?
|
|
|
posty
Berichten: 2454
|
dus als ik op land ben en 1 lijn knapt dan gaat mij kite loopen? En ik kan er niks aan doen? Behalve helemaal los laten?
als je powerlijn breekt kun je "gewoon" de OSH vastpakken en releasen!
|
|
|
Davidov
Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
|
die gaan net zo goed kapot, alleen hoor je daar weinig van omdat weinig mensen FS varen.
kijk maar eens op foilzone.com
Grapjas, ondertussen is ozone al aan het 5-e jaar met de frenzy bezig. Katrollen in de toom zeker. Nog nooit gehoord van een gebroken katrol of lijn. Fs, katrollen zullen niet kapot gaan. Kwaliteit kost geld
|
|
|
VincentC
Berichten: 2608
|
@zwafra je hebt helemaal gelijk, bij kiten kan altijd iets oneverwachts gebeuren met je materiaal , toch zijn kitelijnen veel sterker dan de bridle lijnen en denk ik dat de kwaliteit van de bridle echt een probleem is, itt je kitelijnen die niet of nauwelijks breken.
Heb het zeer zelden gezien en zelf meegemaakt .
Bart, zou jij contact met mij op kunnen nemen aub? Wat is het geworden Vincentt? Boardsports is niets geworden, Bestkiteboarding.com kijkt er nu naar, bartk heeft mij nog steeds niet gemailt (...) en krijg nu vanuit Duitsland tot die tijd een oude bridle van een leskite.
|
|
|