'Bijna dood ervaring' met Waroo

posty

Berichten: 2454
Antwoord #150 Januari 31, 2007, 09:41:09
edit2Rapporteer  
hmm ik geloof dat ik binnenkort ook maar is een stukje bridle ga vervangen of de luchtslang toepassen, of allebei (en de katrolletjes)
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #151 Januari 31, 2007, 17:01:11
edit2Rapporteer  
Mensen volgens mij moet je met de "luchtslang techniek" ook oppassen. Ik weet nog van me windsurftijd dat er ook aan de trapezekoortjes niets was te zien en dat die ook spontaan doormidden gingen. Nu staan daar wel meer krachten op maar toch. Be Carefull.
En als men weet dat het spul breekt waarom niet een 5 de lijn erop gooien net als diverse c kites hebben ??
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #152 Februari 01, 2007, 00:11:18
edit2Rapporteer  
Mensen volgens mij moet je met de "luchtslang techniek" ook oppassen. Ik weet nog van me windsurftijd dat er ook aan de trapezekoortjes niets was te zien en dat die ook spontaan doormidden gingen. Nu staan daar wel meer krachten op maar toch. Be Carefull.
En als men weet dat het spul breekt waarom niet een 5 de lijn erop gooien net als diverse c kites hebben ??

Wat zou het voordeel van die 5de lijn dan zijn? Vangt die de klap op als een hoofdlijn breekt?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #153 Februari 01, 2007, 05:56:01
edit2Rapporteer  
Niet als je uit de lucht komt zeilen natuurlijk maar je kite gaat niet als een bezetene loopen hij blijft
(als het goed is) netjes in de lucht hangen en daalt langzaam.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #154 Februari 01, 2007, 21:05:39
edit2Rapporteer  
een 5e lijn zal ook alleen maar in de weg zitten, tijdig vervangen is de case
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #155 Februari 03, 2007, 01:56:26
edit2Rapporteer  
De Waroo is ontworpen om zonder fifth te varen, moet maar eens proberen om er een op te zetten en te testen. Jot ga ik maar es doen, hou jullie op de hoogte met nieuwe topic tzt
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #156 Februari 03, 2007, 02:40:09
edit2Rapporteer  
Gebruik die 5e alleen als safety. Dus deze altijd wat losjes laten hangen. De 5e heeft verder dus geen ondersteunende functie voor het profiel van de kite.
Wel erg handig als de bridle breekt..... Maar aan de andere kant kan je ook gewoon voorkomen dat de bridle breekt.
Michael H

Berichten: 48
Antwoord #157 Februari 06, 2007, 16:36:49
edit2Rapporteer  
 (geschokt_kitesmiley)Goede tips allemaal, omdat ik binnenkort ook een paar 2ehand waroo's ga aanschaffen.  ThumpsUp
Mark1
Gast
Antwoord #158 Februari 06, 2007, 17:22:52
edit2Rapporteer  
Let goed op de LE naden als je een 2de hands waroo gaat kopen. Oppompen en alle stiksels cm voor cm nalopen.
Michael H

Berichten: 48
Antwoord #159 Februari 06, 2007, 18:20:21
edit2Rapporteer  
Let goed op de LE naden als je een 2de hands waroo gaat kopen. Oppompen en alle stiksels cm voor cm nalopen.
Zal ik doen, tnx
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #160 Februari 06, 2007, 20:22:45
edit2Rapporteer  
@zwafra je hebt helemaal gelijk, bij kiten kan altijd iets oneverwachts gebeuren met je materiaal , toch zijn kitelijnen veel sterker dan de bridle lijnen en denk ik dat de kwaliteit van de bridle echt een probleem is, itt je kitelijnen die niet of nauwelijks breken.

Heb het zeer zelden gezien en zelf meegemaakt .

Bart, zou jij contact met mij op kunnen nemen aub?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #161 Februari 08, 2007, 20:09:29
edit2Rapporteer  
Een vraagje waarom hoor je nooit wat over de katrollen op een flysurfer of ozone kite?
Gaan die nooit kapot?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #162 Februari 08, 2007, 20:19:55
edit2Rapporteer  
die gaan net zo goed kapot, alleen hoor je daar weinig van omdat weinig mensen FS varen.

kijk maar eens op foilzone.com
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #163 Februari 08, 2007, 20:48:08
edit2Rapporteer  
Als BEST echt safe wil varen met de Waroo dan moeten ze een ringetje maken aan de binnenste lijn. Ik heb het ook op mijn Assault zitten en gebruik die optie als ik met mijn 12m2 vaar en er windstoten zijn die boven de 30 knp uit komen.... Ik bevestig dan mijn leash aan het ringetje en als ik dan uithaak dan komt mijn kite plat op het water te liggen gebeurd er niets meer.. Gebruik de optie ook als ik mijn kite zelf moet landen....

De 5e lijn zou alleen maar in de weg zitten en zeker als je de kite in de branding gaat gebruiken.. Door een golf kan de kite makkelijk een keer roteren waardoor de 5e lijn misschien je kite doormidden snijt  ThumpDown
larssmits
Gast
Antwoord #164 Februari 08, 2007, 22:36:55
edit2Rapporteer  
@mini-me
dan zit hij toch meteen in de knoop na paar kiteloops of rotaties...

ik pak gewoon een maatje kleiner als het te hard waait, of als er windstoten zijn
Jeks one

Berichten: 883
Antwoord #165 Februari 08, 2007, 23:53:42
edit2Rapporteer  


Door een golg kan de kite makkelijk een keer roteren waardoor de 5e lijn misschien je kite doormidden snijt
klopt.... ik ben al een seizoen bezig met het ontwerpen van een safety systeem v oor de waroo, maar ben er tot op heden nog niet uit.
voorlopig pak ik idd een maatje kleiner als het me teveel wordt.

en als er voldoende wind is doe ik de leash aan de kite, wanneer de wind pittig begint te worden gaat de leash gewoon los. dus als alles fout gaat, releasen en weg wezen. (behoorlijk egoistisch maar er is geen andere mogelijkheid)
thomas@work
Gast
Antwoord #166 Februari 09, 2007, 00:09:51
edit2Rapporteer  
ehm......... lekker verhaal. Dalijk verwond je iemand anders met je waroo omdat er geen fatsoenlijke safety op dat ding zit. Zolang een waroo geen fatsoenlijke safety heeft moet je maar lekker binnen de opgegeven windrange blijven.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #167 Februari 09, 2007, 00:27:24
edit2Rapporteer  
de kans dat je moet releasen is natuurlijk heel erg klein
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #168 Februari 09, 2007, 02:02:22
edit2Rapporteer  
Pulleys van flysurfer gaan dan ook niet mol, puur omdat de krachten iets beter gespreid worden door de brdle. Vlieg nu al 3 jaar FS (of waren het er 4?) en heb nog nooit een gebroken katrol gehad. Wel een keer een gebrokeb voorlijn met een gebroken pulley als hevolg, maar niet zomaar gebroken....
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #169 Februari 09, 2007, 04:00:06
edit2Rapporteer  
Zelfs dit supersimpele systeem gaat langer dan 1 seizoen mee.
Waarom gaat die Waroo-bridle dan niet veel langer mee?
matthijs1359
Gast
Antwoord #170 Februari 09, 2007, 04:29:43
edit2Rapporteer  
dus als ik op land ben en 1 lijn knapt dan gaat mij kite loopen? En ik kan er niks aan doen? Behalve helemaal los laten?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #171 Februari 10, 2007, 02:04:51
edit2Rapporteer  
@zwafra je hebt helemaal gelijk, bij kiten kan altijd iets oneverwachts gebeuren met je materiaal , toch zijn kitelijnen veel sterker dan de bridle lijnen en denk ik dat de kwaliteit van de bridle echt een probleem is, itt je kitelijnen die niet of nauwelijks breken.

Heb het zeer zelden gezien en zelf meegemaakt .

Bart, zou jij contact met mij op kunnen nemen aub?

Wat is het geworden Vincentt?
posty

Berichten: 2454
Antwoord #172 Februari 10, 2007, 02:17:30
edit2Rapporteer  
dus als ik op land ben en 1 lijn knapt dan gaat mij kite loopen? En ik kan er niks aan doen? Behalve helemaal los laten?

als je powerlijn breekt kun je "gewoon" de OSH vastpakken en releasen!
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #173 Februari 10, 2007, 02:31:18
edit2Rapporteer  
die gaan net zo goed kapot, alleen hoor je daar weinig van omdat weinig mensen FS varen.

kijk maar eens op foilzone.com

Grapjas, ondertussen is ozone al aan het 5-e jaar met de frenzy bezig. Katrollen in de toom zeker. Nog nooit gehoord van een gebroken katrol of lijn. Fs, katrollen zullen niet kapot gaan.

Kwaliteit kost geld Wink
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #174 Februari 10, 2007, 02:54:04
edit2Rapporteer  
@zwafra je hebt helemaal gelijk, bij kiten kan altijd iets oneverwachts gebeuren met je materiaal , toch zijn kitelijnen veel sterker dan de bridle lijnen en denk ik dat de kwaliteit van de bridle echt een probleem is, itt je kitelijnen die niet of nauwelijks breken.

Heb het zeer zelden gezien en zelf meegemaakt .

Bart, zou jij contact met mij op kunnen nemen aub?

Wat is het geworden Vincentt?

Boardsports is niets geworden, Bestkiteboarding.com kijkt er nu naar, bartk heeft mij nog steeds niet gemailt (...) en krijg nu vanuit Duitsland tot die tijd een oude bridle van een leskite.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.