hoe n kite uit de boom tehalen!

VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #50 Februari 13, 2007, 01:53:32
edit2Rapporteer  
Bij Mirns MOET er gewoon een duidelijke afscherming komen voor het kitegebeuren. ( bijv. aan de linkerkant alleen kites) Aan de kant waar nu de tafels staan en geïmproviseerde banken ( lees boomstammen) heb je als kiter gewoon niets te zoeken. Ja ik weet het: ook ik maak mij, vooral nu het met publiek wat rustiger is, schuldig door mijn kite op het grasveld te starten. Is niet slim. Door het weghalen van tafels e.d. nodig je (vooral straks in de zomer) kiters uit om ook op die plek ( recht voor de zwemmerszone) kite's te starten en landen en in principe hebben wij als kiters daar dus niets te zoeken!
Misschien beter om in het water aan de linkerkant een start/landingszone te maken

Riet weghalen, boom wegkappen, palen uit het water, dijkje veranderen.
Boeien lijn voor zwemmersgedeelte, afscheiding van kiters/zwemmers dmv laag rijtje bosjes oid. Al die schijthonden afknallen zodra ze in de kitezone komen.

Over dat oplaten en neerlaten van je kite alleen op het strandje ben ik totaal niet met je eens, er ligt zoveel meuk op dat gras en dat dijkje sloopt je lijnen op ten duur als je steeds maar weer er langs scheurt. Maar met het weghalen van die boom, dijkje en dat riet aan de linkerkant maak je het een stuk groter, stuk minder opstakels, stuk overzichtelijker.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #51 Februari 13, 2007, 02:02:05
edit2Rapporteer  
ben het wel met je eens vincentt maar ik ben bang dat zodra je begint over bomen omzagen en riet weghalen de medewerking van de off.instanties al snel ophoudt. ( helaas)
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #52 Februari 13, 2007, 02:04:20
edit2Rapporteer  
dat riet boeid mij niets!
begin maar met die boom!
panda

Berichten: 222
Antwoord #53 Februari 13, 2007, 03:23:32
edit2Rapporteer  
is het daar niet diep water???
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #54 Februari 13, 2007, 03:24:12
edit2Rapporteer  
ik heb al n andere plek bedacht dicht daar in de buurt!
t is iets moeilijker te berijken maar er staan geen bomen of borden en er komen nooit kiter!
in de bocht vlak voor de mirnse clif daar zie je wel altijd windsurfers maar nooit kiters!
waarom eigenlijk?
omdat je daar niet mag kiten.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #55 Februari 13, 2007, 03:29:34
edit2Rapporteer  
ik heb al n andere plek bedacht dicht daar in de buurt!
t is iets moeilijker te berijken maar er staan geen bomen of borden en er komen nooit kiter!
in de bocht vlak voor de mirnse clif daar zie je wel altijd windsurfers maar nooit kiters!
waarom eigenlijk?
omdat je daar niet mag kiten.
maar wel windsurfen?btje raar want dan is het geen natuur gebiet toch?kwee niet hoor?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #56 Februari 13, 2007, 03:39:52
edit2Rapporteer  
kitesurfen ( algeheel verbod) is opgenomen in BPR, windsurfen niet. Wil je dus ergens kiten ( op een gebied wat valt onder het BPR) is er een ontheffing nodig. Deze ontheffing is er voor Mirns. Er staat trouwens op het houten bord op het grasveld bij Mirns ( wat geen mens leest) aangegeven dat daar een natuurgebied begint
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #57 Februari 13, 2007, 04:02:07
edit2Rapporteer  
2e paaltje is trouwens afgebroken zak ik zondag!!
net zo link!
steekt 10cm uit
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #58 Februari 13, 2007, 14:44:05
edit2Rapporteer  
Gewoon je kite op het water oplaten. effe met z`n tweeen een meter of 50 het water in lopen en dan de lucht in. Ik begrijp echt niet dat mensen het niet eens voor hun eigen veiligheid overhebben om een stukje te lopen.
Flywoods

Berichten: 271
Antwoord #59 Februari 13, 2007, 15:32:46
edit2Rapporteer  
Gemakzucht (maak me er zelf ook vaak schuldig aan) en de in de mens gebakken houding van "het zal wel goed komen".
En een beetje optimisme is natuurlijk wel goed, we moeten  ook geen al te falalistische sfeer rond het kiten creëren maar een beetje realisme is ook wel goed. Zolang we er iets aan kunnen doen. Obstakels weghalen kunnen we doen en de zone beter afbakenen kan ook. Alle beetjes helpen om de sport veiliger te maken. Mirns is een topspot en daar mogen we best iets voor over hebben. Misschien een inzamelingsactie voor boeien en een ballenlijn.
Dit voorjaar gaan we er eens mee bezig.

globe

Berichten: 1143
Antwoord #60 Februari 13, 2007, 18:07:54
edit2Rapporteer  
Op Mirns is er helemaal niets aan de hand als:

- je gewoon de moeite neemt 50 meter het water in te lopen en dan je kite start, het is enkeldiep water daar, je kunt toch niet in één keer wegvaren. Lopen moet je sowieso, of je moet 4 reserve vinnen bij je hebben.

- je iemand even netjes helpt en zijn/haar kite opvangt in het water, of op het strandje. Hoe vaak ik daar wel niet gewoon stom heb staan wachten totdat iemand moeite deed om een kite te vangen... Waarschijnlijk lijk ik teveel op een Duitser (nieuwe spullen en een bierpens Smiley )

- je niet op het gras gaat lopen klooien met kites starten en landen

- je gewoon je zooi opruimt en niet je kite op het strand laat wapperen. Ook even netjes je lijnen oprolt...

- je aan de regels houdt wat betreft het zwemmers- en kitegebied

- je niet voor de kant wil laten zien hoe slecht de rest is en hoe goed jij wel niet bent


Henk 1975
Gast
Antwoord #61 Februari 13, 2007, 22:57:57
edit2Rapporteer  
Leuk en aardig, maar dat is niet hoe het in de praktijk is.
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #62 Februari 13, 2007, 23:49:11
edit2Rapporteer  
- je iemand even netjes helpt en zijn/haar kite opvangt in het water, of op het strandje. Hoe vaak ik daar wel niet gewoon stom heb staan wachten totdat iemand moeite deed om een kite te vangen... Waarschijnlijk lijk ik teveel op een Duitser (nieuwe spullen en een bierpens Smiley )
moet je dat ook niet 50 meter uit de kant doen dan?

als je gaat landen of starten op of bij het strandje: kijk dan eerst naar je saftey, ben je even bezig met de veiligheid en je weet waar ie zit als je hem moet gebruiken!
krullebol

Berichten: 305
Antwoord #63 Februari 14, 2007, 00:06:10
edit2Rapporteer  
- je iemand even netjes helpt en zijn/haar kite opvangt in het water, of op het strandje. Hoe vaak ik daar wel niet gewoon stom heb staan wachten totdat iemand moeite deed om een kite te vangen... Waarschijnlijk lijk ik teveel op een Duitser (nieuwe spullen en een bierpens Smiley )
moet je dat ook niet 50 meter uit de kant doen dan?

als je gaat landen of starten op of bij het strandje: kijk dan eerst naar je saftey, ben je even bezig met de veiligheid en je weet waar ie zit als je hem moet gebruiken!

Best een goed idee, je safety vasthouden bij het oplaten;)
globe

Berichten: 1143
Antwoord #64 Februari 14, 2007, 00:08:17
edit2Rapporteer  
Leuk en aardig, maar dat is niet hoe het in de praktijk is.

nee, dat klopt... Helaas.

En zolang dit het geval is blijven deze foto's en situaties op de forums gepost worden. Godzijdank loopt het vaak goed af. Maar als het binnenkort wel een keer misgaat krijgen we weer de discussie.

Moet er weer een kiteawarestichting worden opgericht, staan we weer in de krant, beginnen weer de milieuorganisaties te drammen, trekt RWS aan de bel, moet NKV weer op de knieen, vinden we de overheid weer klootzakken, hebben de Duitsers het weer gedaan, is Wiebe zijn omzet kwijt, sta ik nooit meer in de file voor de brug bij Lemmer, kan ik nooit meer bij de MacDonalds eten etc.

We maken het onszelf soms zoooo moeilijk...
Rutger
Founding Father

Berichten: 856
Antwoord #65 Februari 14, 2007, 00:35:44
edit2Rapporteer  
Globie.......Take a deep breath..........Is the sun back in you're life now.... ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #66 Februari 14, 2007, 00:47:07
edit2Rapporteer  
en face it: De Duitsers hebben het ALTIJD gedaan
krullebol

Berichten: 305
Antwoord #67 Februari 14, 2007, 02:36:26
edit2Rapporteer  
Globe T+ is de oplossing, het betekent namelijk Think Positive:P
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #68 Februari 14, 2007, 02:46:28
edit2Rapporteer  
jongens jongens toch... enjoy life go kitesurfing

100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #69 Februari 14, 2007, 03:02:22
edit2Rapporteer  
en face it: De Duitsers hebben het ALTIJD gedaan
ik zeg n algeheel verbod!
is ook altijd zo over duidelijk,
de nieuwste kite's
de nieuwe boards
de over complete kleding!!
en niet kunnen kiten!
o ja en met 30knopen n 14m op gaan staan pompen!
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #70 Februari 14, 2007, 15:19:43
edit2Rapporteer  
en face it: De Duitsers hebben het ALTIJD gedaan
ik zeg n algeheel verbod!
is ook altijd zo over duidelijk,
de nieuwste kite's
de nieuwe boards
de over complete kleding!!
en niet kunnen kiten!
o ja en met 30knopen n 14m op gaan staan pompen!


Helemaal mee eens!!!!!!!!!
CrazzyKevin @ School
Gast
Antwoord #71 Februari 14, 2007, 16:57:33
edit2Rapporteer  
Ik ben het er ook mee eens Melvin Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.