Mirns, wie gaat er kiten

Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #3300 Oktober 05, 2008, 14:04:06
edit2Rapporteer  

verandering:  Ik moet trouwens nog maar  zien of ik morgenochtend ga. Die fijne vlieger van mij  is ook weer eens lek en  heb ook nog een beste bak "huiswerk"  liggen. 

Tom,
wat voer jij met die vliegers uit?
wordt tijd voor een nieuwe uitdrukking
  Joepie Idefixeproof  Joepie
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #3301 Oktober 05, 2008, 14:41:34
edit2Rapporteer  
 schater
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3302 Oktober 05, 2008, 15:40:52
edit2Rapporteer  
Citaat
Idefixeproof 

 Grin schater Grin schater
 ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3303 Oktober 05, 2008, 16:19:32
edit2Rapporteer  
GGrrrrr een vlieger  om mee te kitesurfen moet tegen een stootje kunnen. Je zou bijna geen nieuwe trick meer gaan oefenen dan. De stand van zaken van m'n 2008 vliegertje:
- Bekleding van de bar donderde uit elkaar ( letters vielen eruit) Na een lange dag had ik de blaren op m'n handen. Bij de "met metaal afgewerkte" doorvoer in m'n bar ging het metaal kapot: binnen no time m'n depowerkoord en m'n 5e lijn door.
- zit nu dus een Cabrinhabar ( revolver 2006) op. Is fysiek zo goed als gelijk aan de orginele alleen wat betere kwaliteit .
- 5e lijn en depowerkoord zijn "eigenbouwsels" en werkt prima
-vlieger zelf had na de eerste 2/3 sessies een scheur langs de buitenste strut= spinnakertape
-stopperballetje van inflate ventiel verdween in de bladder van de L.E. . Door ontbreken van dit stopperballetje sprong dit ventiel bij iedere crash op het water open  / vlieger leeg en weer teruglopen maar . Zet er nu dus ( per sessie) maar een ty-wrapje op.
- Stiksels van diverse struts laten los. Bij de middelste strut was dit zo heftig dat zelfs de bladder er uit knalde. Heb zelf de strut door de naamachine gejast ( zit allemaal weer netjes) Bladder geplakt.
nu zo'n 3 sessies verder loopt de boel langzaam leeg ,Nu maar hopen dat dit op die middelste strut is anders mot ik weer gaan zoeken................
Blijkt toch heel moeilijk te zijn:
een simpele 5 lijns C-shape die tegen een stootje kan. Misschien maar eens een torch proberen dan........
( eerst weer ff euries ergens vandaan regelen )
Gj

Berichten: 1472
Antwoord #3304 Oktober 05, 2008, 17:15:21
edit2Rapporteer  
die loops gingen lekker op het eind!
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #3305 Oktober 05, 2008, 17:44:19
edit2Rapporteer  
GGrrrrr een vlieger  om mee te kitesurfen moet tegen een stootje kunnen. Je zou bijna geen nieuwe trick meer gaan oefenen dan. De stand van zaken van m'n 2008 vliegertje:
- Bekleding van de bar donderde uit elkaar ( letters vielen eruit) Na een lange dag had ik de blaren op m'n handen. Bij de "met metaal afgewerkte" doorvoer in m'n bar ging het metaal kapot: binnen no time m'n depowerkoord en m'n 5e lijn door.
- zit nu dus een Cabrinhabar ( revolver 2006) op. Is fysiek zo goed als gelijk aan de orginele alleen wat betere kwaliteit .
- 5e lijn en depowerkoord zijn "eigenbouwsels" en werkt prima
-vlieger zelf had na de eerste 2/3 sessies een scheur langs de buitenste strut= spinnakertape
-stopperballetje van inflate ventiel verdween in de bladder van de L.E. . Door ontbreken van dit stopperballetje sprong dit ventiel bij iedere crash op het water open  / vlieger leeg en weer teruglopen maar . Zet er nu dus ( per sessie) maar een ty-wrapje op.
- Stiksels van diverse struts laten los. Bij de middelste strut was dit zo heftig dat zelfs de bladder er uit knalde. Heb zelf de strut door de naamachine gejast ( zit allemaal weer netjes) Bladder geplakt.
nu zo'n 3 sessies verder loopt de boel langzaam leeg ,Nu maar hopen dat dit op die middelste strut is anders mot ik weer gaan zoeken................
Blijkt toch heel moeilijk te zijn:
een simpele 5 lijns C-shape die tegen een stootje kan. Misschien maar eens een torch proberen dan........
( eerst weer ff euries ergens vandaan regelen )

Hadlow pro model alleen is die prijs niet zo vriendelijk maar dan heb je wel een top kite.
Maar torch is idd iets prijs vriendelijker maar kwa sterkte weet ik het niet.

Later Kevin
dapinda

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #3306 Oktober 05, 2008, 23:10:14
edit2Rapporteer  
Misschien een Ocean Rodeo Diablo? Het merk waar je nu mee vaart is toch ook sterk? Misschien toch niet Idefixeproof, maar wat dan wel. Kan iemand jou niet vragen voor de volgende kitetest van de Access?
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #3307 Oktober 06, 2008, 10:34:04
edit2Rapporteer  
GGrrrrr een vlieger  om mee te kitesurfen moet tegen een stootje kunnen. Je zou bijna geen nieuwe trick meer gaan oefenen dan. De stand van zaken van m'n 2008 vliegertje:
- Bekleding van de bar donderde uit elkaar ( letters vielen eruit) Na een lange dag had ik de blaren op m'n handen. Bij de "met metaal afgewerkte" doorvoer in m'n bar ging het metaal kapot: binnen no time m'n depowerkoord en m'n 5e lijn door.
- zit nu dus een Cabrinhabar ( revolver 2006) op. Is fysiek zo goed als gelijk aan de orginele alleen wat betere kwaliteit .
- 5e lijn en depowerkoord zijn "eigenbouwsels" en werkt prima
-vlieger zelf had na de eerste 2/3 sessies een scheur langs de buitenste strut= spinnakertape
-stopperballetje van inflate ventiel verdween in de bladder van de L.E. . Door ontbreken van dit stopperballetje sprong dit ventiel bij iedere crash op het water open  / vlieger leeg en weer teruglopen maar . Zet er nu dus ( per sessie) maar een ty-wrapje op.
- Stiksels van diverse struts laten los. Bij de middelste strut was dit zo heftig dat zelfs de bladder er uit knalde. Heb zelf de strut door de naamachine gejast ( zit allemaal weer netjes) Bladder geplakt.
nu zo'n 3 sessies verder loopt de boel langzaam leeg ,Nu maar hopen dat dit op die middelste strut is anders mot ik weer gaan zoeken................
Blijkt toch heel moeilijk te zijn:
een simpele 5 lijns C-shape die tegen een stootje kan. Misschien maar eens een torch proberen dan........
( eerst weer ff euries ergens vandaan regelen )

Zijn dit geen garantiegevalletjes bij Slingshot?
Gj

Berichten: 1472
Antwoord #3308 Oktober 06, 2008, 10:42:12
edit2Rapporteer  
Het is algemeen bekend, die kites worden zo vaak overelkaar gestikt dat de naad zwak wordt.. Voor mij ook geen slingshot meer, iemand dinsdag nog @ mirns?
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #3309 Oktober 06, 2008, 10:55:03
edit2Rapporteer  
Zit ff te kijken hoe ik met mn studie zit. Als ik tijd heb kom ik nog wel om mn 12m Jekyll te proberen.
job

Geen avatar

Berichten: 248
Antwoord #3310 Oktober 06, 2008, 16:27:41
edit2Rapporteer  
whahaha iedereen lekker het merk gaan aansmeren waar hij zelf mee vaart! Tom lekker gaan testen die Torch Smiley of een willekeurige bowkite MET stopper bal Wink ga je ook leuk vinden... geloof me
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #3311 Oktober 06, 2008, 20:43:37
edit2Rapporteer  
Job je haalt me de woorden uit de mond (up_kitesmiley)Tom jonge ga op zoek naar jou perfecte KITE Wink
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3312 Oktober 06, 2008, 21:33:58
edit2Rapporteer  
Tom..je gaat toch niet serieus vertellen dat die 2008 Fuel nu alweer naar de klote is??@#$%^&

Volgens mij moet je gewoon je gear goed verzekeren of een perfecte garantie afdingen  Undecided

Ps... Gaat morgen nog iemand naar Mirns ??
Gj

Berichten: 1472
Antwoord #3313 Oktober 06, 2008, 23:17:41
edit2Rapporteer  
ik wel, hopelijk 2009 torch mee om te testen!
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #3314 Oktober 06, 2008, 23:21:48
edit2Rapporteer  
Windguru is niet positief over Mirns morgen, Windfinder wel. Wat denken jullie er van?

Zat per ongeluk bij Horst te kijken  Lips Sealed

Morgen Mirns dus Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3315 Oktober 07, 2008, 16:17:27
edit2Rapporteer  
tering hé: de bladder van 1 strut is niet los te verkrijgen / ik mot dus een set afnemen ( voor een hele vlieger) pppfffffffff  K*T zooi   ThumpDown
vliegers gaan allemaal aan gort, werken = wind / niet werken is geen wind. Andere hobby zoeken dan maar ?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3316 Oktober 07, 2008, 16:20:05
edit2Rapporteer  
tering hé: de bladder van 1 strut is niet los te verkrijgen / ik mot dus een set afnemen ( voor een hele vlieger) pppfffffffff  K*T zooi   ThumpDown
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3317 Oktober 07, 2008, 16:56:17
edit2Rapporteer  
Ik heb die set maar besteld ( ik mot toch wat) Ik word er echter nie echt vrolijk van...................
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #3318 Oktober 07, 2008, 18:54:07
edit2Rapporteer  
Vandaag hele dag op de kant gestaan in Mirns, dikke bagger Sad
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #3319 Oktober 07, 2008, 19:47:16
edit2Rapporteer  
Hele dag gevaren, dus iets minder bagger
Benjooh

Berichten: 572
Antwoord #3320 Oktober 07, 2008, 19:58:15
edit2Rapporteer  
Dikke bagger idd! ThumpDown Misschien es 11 knopen in de vlagen ofzo  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #3321 Oktober 07, 2008, 20:18:33
edit2Rapporteer  
Wat wil je ook als je maar 1meter50 en 40 kilo bent
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3322 Oktober 07, 2008, 20:19:25
edit2Rapporteer  
Citaat
tering hé: de bladder van 1 strut is niet los te verkrijgen / ik mot dus een set afnemen ( voor een hele vlieger) pppfffffffff  K*T zooi   
vliegers gaan allemaal aan gort, werken = wind / niet werken is geen wind. Andere hobby zoeken dan maar ?

Das wee allegaar mooi kl..te Man   ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Shit  happens  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3323 Oktober 08, 2008, 01:56:39
edit2Rapporteer  
Hele dag gevaren, dus iets minder bagger


Tja... was wel lachen vandaag.... ik stond aan de kant maar kon wel lachen om die low-end van die Eze 13m2... Dat ding was een van de enige kites waar mee gevaren werd.
Ik had vervolgens ff snel een foto op hanglos gezet.

http://www.hanglos.nl/gallery/71C9F34F-7345-49E5-9152-C406DC3A1E66/Kitegallery:HJ11_07_Okt_2008.html

Ik baal er dan wel van als gasten dan negatief reageren en net doen alsof ik uit een ei kom.... reacties als " rider van 35kg en wind meten achter een boom bla.bla..bla.." 
Ik heb dus tussen 11.30 en 14.30 uur regelmatig met mijn windmeter in de lucht gestaan en de wind was tussen de 7 a 8 knoop.
Ik baal een beetje van die reacties omdat verschillende fabrikanten/importeurs mij toevertrouwen om hun gear te testen en dat probeer ik een beetje serieus te nemen.... Dus als je vandaag op Mirns was en je hebt de kite in de lucht zien hangen of je hebt zelf ff gehangen aan de Eze 13m2... zet dan svp ff een reactie bij die pics op hanglos.. alvast thx

Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #3324 Oktober 08, 2008, 14:58:32
edit2Rapporteer  
Dat er met zo'n windje uberhaupt mensen aanwezig zijn verbaast mij.
 loser
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.