ditispablo
|
edam was geweldig, dikke 20 knopen, 5 man en 10 schapen
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Toch nog wel ff een mooie prutssessie gehad. M'n dubbele backroll transition into strand was de mooiste. Metertje of 3 schelpjes geproefd maar gelukkig geen schade . Verder is het vlakke stuk in de haven echt wel top hoor, zo wat kan je daar snelheid maken. Wind viel wat tegen, in het begin weinig, daarna werd ie ff ok maar uiteindelijk ging ie weer liggen en ook nog eens pisregen. Hopelijk kan ik morgen weer een uurtje eerder weg van m'n werk. Zin in een 30-40kn vliegsessie!
|
|
|
Tim_GTS5
|
edam was geweldig, dikke 20 knopen, 5 man en 10 schapen
vind ik leuk Na een dagje ikea had ik geen zin meer en wat een kou opeens vandaag zeg ! Morgen eens kijken na het werk of het meevalt met de buien, knallen op wijk met de 7m ?!
|
|
|
jantjuuh
Logs: 0 | 586 uur
|
Van Tobias: In de ochtend waait het maandag nog niet echt, ook al zitten we in de lucht achter het warm en koufront. De richting is zuidoost en een heel stuk minder dan zondagavond het geval was. Alleen op de wadden en het noordelijke IJsselmeergeibed stelt het nog iets voor met 20-25 knopen. Ook eerste helft van de middag weinig wind. Maar zo rond 16u gaat het gebeuren. Het in een geregen warm-koufront (backbent-occlusie) komt nog een keer door met grof geweld. Eerst gaat dat gepaard met regen en kans op onweer, maar dat is al snel voorbij. Begin van de avond staat er een super relaxte storm uit het zuidwesten. De Met Office geeft windstoten tot 51 knopen. Voor de meeste riders is 15-25 knopen ideaal, daarboven wordt het gevaarlijk. Dit is dus spelen met je leven tenzij je precies weet hoe in dit soort omstandigheden gevaren moet worden. Met windsurfen 3-4m zeilen, met kitesurfen eveneens 3-4m2 vliegerdoek. Aan het weer zal het niet liggen. Het klaart op, de zon begin te schijnen en het is met 18 graden water en luchttemperatuur heerlijk warm. De beste avond van september voor de die-hards.Wordt spannund!! Vanavond maar weer even met de leash op safety varen ipv suicide
|
|
|
Frank82
|
Ik zie nog wel of ik ga, eerder met vlagen van 46-48 er op gestaan en dat was niet leuk meer. Vlagen tot 40-42kn is nog te doen, daarboven wordt het echt te hard.
|
|
|
the littleman
|
Gewoon naar schellie ff minder wind en volgens mij ook iets minder kans onweer.
|
|
|
jantjuuh
|
Gewoon naar schellie ff minder wind en volgens mij ook iets minder kans onweer. Of je komt met het broodzakje naar wijk aan zee
|
|
|
the littleman
|
Ik heb de plaatjes van tobias en buienrader bekeken en ik denk dat het iets te veel van het goede word aan de kust. En die broodzakjes van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze waren.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik kijk het ook nog wel even aan ...lijkt mij (te) hard te gaan waaien en ook nog eens erg vlagerig niet echt safe .. anders morgen middag .
|
|
|
Frank82
|
Eh jongens, 9bft vanavond, dus niet in de vlagen maar constant. Even skippen dus.
|
|
|
the littleman
|
Ga wel ff kijken bij schel vanaf half vier. Misschien valt het mee. Whaha
|
|
|
jantjuuh
|
Eh jongens, 9bft vanavond, dus niet in de vlagen maar constant. Even skippen dus. dat is ver de zee op Frank, aan de kust valt het altijd wel mee
|
|
|
the littleman
|
Ga om 16.15 naar schel volgens buienradar zijn de buien voorbij en komt er daarna tot een of 6/7 geen bui in de buurt!
|
|
|
jantjuuh
|
Windstoten lijken niet boven de 50 kts uit te komen!! lijkt erop dat ik straks een naar wijkiki pier ga
|
|
|
stefan@
Logs: 0 | 464 uur
|
De stoten zijn wel flink nu, van 16,9 naar 30,2
Ik skip hem vandaag, morgen daggie vrij en kijk wel of er wind over is
|
|
|
Fe®®y
|
sla vandaag ook maar ff over. morgen haal ik het wel weer in
|
|
|
jantjuuh
|
De stoten zijn wel flink nu, van 16,9 naar 30,2
Ik skip hem vandaag, morgen daggie vrij en kijk wel of er wind over is
ik zie het oops
|
|
|
stefan@
Logs: 0 | 464 uur
|
He kan vanavond wel lekker loopen ferry :-D
Ik ga morgen eerst uitslapen, zal wel rond 10 U bij de bunker zijn
|
|
|
Fe®®y
|
heb net aan me ballen gevoelt maar ze zijn niet groot genoeg voor een megaloop met 40 + knopen morgen maar weer is voelen of het er in zit. ben ook rond 10en bij de bunker
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
De wind gaat hier nu goed aan ...ik schat dat er net in een bui de vlagen over de 30+ knp zijn ... Wie wel nog het water opgaan ....be carefull..
|
|
|
Frank82
|
Vlak voor de kust van Belgie 55kn vlagen, die komen straks hierheen dus veel succes als je nog gaat
|
|
|
mocem
|
Idd ik weet niet wat het in Workum gaat worden. Ik denk dat buienradar goed in de gaten gehouden moet worden.
|
|
|
the littleman
|
Okee dan!!!!! Genoeg maffe gaste op schel dat word rammen met de 6 metert
|
|
|
Tim_GTS5
|
Wacht lekker op droog weer en 30-40kn , dat zal niet vandaag zijn