Kiters uit Rotterdam , meld je!

d@ni

Berichten: 904
Antwoord #4250 April 21, 2008, 02:05:10
edit2Rapporteer  
Ok ga ik daarvoor kijken! ThumpsUp
Zocht ook naar een 2e hands Aboard 2007 of een 555 maar dat lijkt wel een bedreigde diersoort zo weinig staan er te koop. De Haze was een overjarig model, die zijn goed te vinden.
hier staat een 666 voor je te koop
stond  hier tussen de 2e hands spullen
grt ricardo
 Nobile 666 2007 18-04 om 21:57
 
Nobile 666 van 2007, 129x39

Board is als nieuw.
Inclusief nobile boardbag.

Verkoop i.v.m. aanschaf 2008 model.

Vraagprijs € 400,-


Vincent

 
Zuid-Holland
  vincentdejong@yahoo.co.uk
 

Is ook niet verkeerd, maar de 555 is voor mijn niveau toch beter, kwa flex e.d. en de haze schijnt ook goed te zijn(allround)

Maar wel top dat je ff keek ThumpsUp
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #4251 April 21, 2008, 02:08:33
edit2Rapporteer  
Eind van de week trouwens weer W/ZW!!  Hij moet alleen wel harder blazen
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #4252 April 21, 2008, 02:35:00
edit2Rapporteer  
Topdag vandaag ..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4253 April 21, 2008, 02:45:27
edit2Rapporteer  
@ Dani: de 666 is een superplank kwa vroeg planeren (supergoed, ik heb nog niets beters gezien behalve die spleene boards), snelheid, upwind en rechtdoor varen.
Hij is minder goed door chop en voor mensen die niet van harde landingen houden, het board is nl. behoorlijk stijf. Ook korte bochten vindt hij totaal niet fijn.

M.a.w. probeer er eerst eens te testen om teleurstelling te voorkomen. De 555 is een veel alrounder board met meer flex en bijna net zo goed met vroeg planeren. Ze zijn veel verkocht vorig jaar, maar worden bijna niet 2ehands aangeboden. Mag wel duidelijk zijn waarom Wink
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4254 April 21, 2008, 02:46:55
edit2Rapporteer  
ron, morgen ouddorp hoop ik!

The O, zullen we morgen anders carpoolen en kosten splitten, misschien gelijk door naar vrouwenpolder als hij nog teveel ONO voor ouddorp is..

Ouddorp ziet er wel goed uit - 18-20kn ONO is precies sideshore, ben er mss ook. Bitchespolder vind ik ff te ver... en er zit ook minder wind in het zuiden. ff afspreken hoe/wat waar? Rauwe ik zal me eigen gedeisd houden hoor schater
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4255 April 21, 2008, 02:48:06
edit2Rapporteer  
@ Dani: de 666 is een superplank kwa vroeg planeren (supergoed, ik heb nog niets beters gezien behalve die spleene boards), snelheid, upwind en rechtdoor varen.
Hij is minder goed door chop en voor mensen die niet van harde landingen houden, het board is nl. behoorlijk stijf. Ook korte bochten vindt hij totaal niet fijn.

M.a.w. probeer er eerst eens te testen om teleurstelling te voorkomen. De 555 is een veel alrounder board met meer flex en bijna net zo goed met vroeg planeren. Ze zijn veel verkocht vorig jaar, maar worden bijna niet 2ehands aangeboden. Mag wel duidelijk zijn waarom Wink
je vergeet de masterlijke pop die dit board schijnt te hebben....
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #4256 April 21, 2008, 02:54:41
edit2Rapporteer  
@ Dani: de 666 is een superplank kwa vroeg planeren (supergoed, ik heb nog niets beters gezien behalve die spleene boards), snelheid, upwind en rechtdoor varen.
Hij is minder goed door chop en voor mensen die niet van harde landingen houden, het board is nl. behoorlijk stijf. Ook korte bochten vindt hij totaal niet fijn.

M.a.w. probeer er eerst eens te testen om teleurstelling te voorkomen. De 555 is een veel alrounder board met meer flex en bijna net zo goed met vroeg planeren. Ze zijn veel verkocht vorig jaar, maar worden bijna niet 2ehands aangeboden. Mag wel duidelijk zijn waarom Wink

Moet idd proberen of ik kan testen. Maar ik kan zo'n Haze al voor €300 kopen, en dat kan ik tuus beter uitleggen.
Wat vind jij van zo'n HAze?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4257 April 21, 2008, 02:57:57
edit2Rapporteer  
Met een 9m2 minimaal 15 knopen, dat is pas een low end kite. Wat is het low end en turning speed van de grotere maten dan? Met mijn Fuel 13m2 is mijn low end minimaal 16 knopen en dan kan ik alleen maar varen. Vaak worden de grotere kites dan te traag.

Ik heb Leon overigens al lang niet meer gezien? Ik denk dat we elkaar net mislopen.

Als je puur naar de Bandit kijkt (er zijn meer kites met een dergelijk low-end) dan is de 9m2 te vergelijken met de Fuel 13m2. Het geprojecteerd oppervlakte zal elkaar niet veel ontlopen. Dat is ook de denkfout die de meeste maken. Een Bow/SLE/flat/Delta kite (wat ze allemaal niet aan termen verzinnen Tongue) is in de regel 2 tot 3m2 kleiner voor dezelfde kracht als een C-shape, maar het geprojecteerde oppervlakte wat werkelijk telt is nagenoeg gelijk. Daarbij kunnen dergelijke kites door de andere vorm veel meer depoweren, waardoor de bizarre windrange ontstaat.

De Bandit 11m2 en 13m2 draaien niet heel snel (heb alleen de 13m2 gevaren overigens). Maar die zijn ook respectievelijk te vergelijken met een 14 en 16m2 C-kite met wel een redelijk low-end (ik heb mij laten vertellen dat de fuels niet zo presteren in het low-end). De 13m2 draait sneller dan een 16m2 C, maar zeker niet zo snel als een 12/13m2 C kite zoals de TribalII om een voorbeeld te geven.

Voor een gewicht van 75kg zou een Bandit 11/7.5m2 volstaan voor een windrange van 12-40kn. Het klinkt te bizar voor woorden, maar het kan echt. Zoek maar in nieuws discussie naar de Bandit. Mijn 9m2 heb ik gevaren in vlagen van 35kn. Liever een maatje kleiner dan, maar het kan wel.

In de regel draaien de Bandits niet zo heel snel, wat redelijk logisch is volgens de heren kitedesigners. Voor een goed low-end moet de kite efficient vliegen (weinig weerstand). Het schijnt niet mogelijk te zijn zo'n kite snel de bocht om te krijgen. Een snel sturende kite heeft als gevolg een minder low-end als regel. Tot nu toe heb ik nog geen uitzondering gevonden op die regel Undecided

Voor old-school tricks juist lekker, en daar je de 9m2 al zo snel kunt varen heb je sneller een kleine maat op het water. Ik wil er zelf nog een 6.5m2 boven kopen, dan houdt alleen het sluiten van de oosterschelde kering mij nog binnen Grin


Le@n was nog op het autostrand vorig weekend tijdens de fameuze zaterdag. Hij is actief op het topic "omgeving Leiden". En naar wat ik had begrepen is hij ook een tijdje aan het klussen geweest.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4258 April 21, 2008, 03:02:27
edit2Rapporteer  
je vergeet de masterlijke pop die dit board schijnt te hebben....

Helemaal waar Rudo ThumpsUp

Alleen de 555 heeft iets minder pop, maar meer dan genoeg. Ook de Haze heeft pop. Ron heeft hem een seizoen gevaren, en ook zijn conclusie was dat het low-end minder was als bij de Nobile (sorry dat ik voor mijn beurt praat Ron)

Een maat van me heeft een grotere Haze, en hij vaart heerlijk, maar ik denk als je hem tegen de 555 zou testen de keuze duidelijk zal zijn.

Waarom loop ik zo te zeuren over het low-end? Je hebt een Waroo 11m2 en je weegt 71kg. Door een snel planerend boardje (met weinig weerstand) haal je veel meer uit het low-end van je kite. Ik ken iemand die op de Slufter met dezelfde kite vaart, ook 75kg weegt en een Nobile666 129x39 heeft. En die vaart niet meer kleiner. Met 13kn vaart hij al hoogte.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4259 April 21, 2008, 03:13:05
edit2Rapporteer  
Morgen lijkt idd. Ouddorp te kunnen volgens WSW
en gem. 20kn.

Wie o wie Huh
Ik sluit me aan bij Rudo, geen zin om zover naar vrouwenpolder te rijden. Kan ook niet de gehele dag.

Aan de andere kant ZW komt weer terug aan het eind van de week, misschien toch daar maar op wachten Undecided
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4260 April 21, 2008, 03:14:23
edit2Rapporteer  
... en dat kan ik tuus beter uitleggen.

Ik had vorig jaar sept de 666 voor 350, 400 is wel een beetje overvraagd. En voor 5 tientjes meer ga je geen board varen wat toch niet helemaal jedat is!
Ik ben het meestal (lees nooit) niet met Michiel eens schater maar op dit punt kan ik niet anders: hoeveel halve inkak sessies zijn er niet uit het slop getrokken door dit wrede board!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4261 April 21, 2008, 03:18:01
edit2Rapporteer  
Michiel VRIEND morgen ochtend car poele poele dan maar?  InLove
moggel oggelnd ff ketak.
Ik heb een snelstuur bridle tweak voor m'n 16 om uit te proberen mocht de shit niet van de fan af willen waaien
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #4262 April 21, 2008, 03:37:35
edit2Rapporteer  
heb de oude 666 maar de nieuwe straps 2008, zijn wel beter vind ik ...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4263 April 21, 2008, 03:39:08
edit2Rapporteer  
Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens! schater

Je fles water ligt al in mijn auto, nu de rest nog  Grin
ff ketak morruguh, ik moet in de ochtend nog het een en ander regelen, plus de meest actuele berichten checken. Kwa weer zit het dikke top volgens mij ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4264 April 21, 2008, 03:41:35
edit2Rapporteer  
heb de oude 666 maar de nieuwe straps 2008, zijn wel beter vind ik ...

Mijn pa heeft de 555'08. ff uitgebreide vergelijksessie gehouden, maar er is behalve de kleur niets verandert aan de pads en straps. Ook het materiaal van de pads is identiek Huh
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #4265 April 21, 2008, 03:49:16
edit2Rapporteer  
heb de oude 666 maar de nieuwe straps 2008, zijn wel beter vind ik ...

Mijn pa heeft de 555'08. ff uitgebreide vergelijksessie gehouden, maar er is behalve de kleur niets verandert aan de pads en straps. Ook het materiaal van de pads is identiek Huh

Ik ben gisteren nieuwe pads en straps gaan halen want de mijne waren gescheurd. Deze zijn anders dan die van de oude 666, en beter vind ik ! Smiley

De pads zijn iets anders, betere grip. Straps kan je beter vastzetten (maken een veel kleinere boog), en met m'n kleine voetjes is dat heel welkom want de oude moest ik hard vastzetten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4266 April 21, 2008, 04:16:22
edit2Rapporteer  
Vreemd, ik heb ze er naast gehad en ze waren op de kleur na identiek. Het zou mooi zijn als het zo was overigens, dan ren ik nu naar de winkel
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4267 April 21, 2008, 04:17:02
edit2Rapporteer  
dan ren ik nu naar de winkel
ehhh die is dicht op zondagavond...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4268 April 21, 2008, 04:20:36
edit2Rapporteer  
Online niet hoor Grin

Ik vermoed dat de straps ook niet het probleem zijn, maar de pads zelf. Op een of andere manier zijn ze erg glad. Ik heb gehoord dat sexwax (= golfsurfboardwax voor de opgewonden standjes hier) ook uitkomst kan bieden, maar wordt wel een troep natuurlijk Undecided
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4269 April 21, 2008, 05:03:06
edit2Rapporteer  
okee morgen ouddopr, we houden even contact!

carpoolen anyone, ik kan heel de dag, dus ook al 's ochtends weg! ziet er naar uit dat het een mooi 20knopen gaat waaien!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4270 April 21, 2008, 05:05:37
edit2Rapporteer  
carpool kan wel, we bellen moggeloggelnd wel ff dan weten we gelijk de woeitn ouddopr

Online niet hoor Grin
hee joh gekkie ik zat maar wat te fokke
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #4271 April 21, 2008, 05:39:24
edit2Rapporteer  
Vreemd, ik heb ze er naast gehad en ze waren op de kleur na identiek. Het zou mooi zijn als het zo was overigens, dan ren ik nu naar de winkel


Je ziet het wel hier als je goed kijkt:
http://www.powerkiteshop.com/images/productimages/surf/nobile66608white.jpg
http://www.schneeflocken-rocken.de/os/images/666blueMitZubehoer.gif

Maar het verschil zie je niet, voel je wel, ik toch.
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #4272 April 21, 2008, 06:08:43
edit2Rapporteer  
je vergeet de masterlijke pop die dit board schijnt te hebben....

Helemaal waar Rudo ThumpsUp

Alleen de 555 heeft iets minder pop, maar meer dan genoeg. Ook de Haze heeft pop. Ron heeft hem een seizoen gevaren, en ook zijn conclusie was dat het low-end minder was als bij de Nobile (sorry dat ik voor mijn beurt praat Ron)

Een maat van me heeft een grotere Haze, en hij vaart heerlijk, maar ik denk als je hem tegen de 555 zou testen de keuze duidelijk zal zijn.

Waarom loop ik zo te zeuren over het low-end? Je hebt een Waroo 11m2 en je weegt 71kg. Door een snel planerend boardje (met weinig weerstand) haal je veel meer uit het low-end van je kite. Ik ken iemand die op de Slufter met dezelfde kite vaart, ook 75kg weegt en een Nobile666 129x39 heeft. En die vaart niet meer kleiner. Met 13kn vaart hij al hoogte.
Ik zou ook graag de 555 willen maar op't moment heb ik geen board meer(te snel verkocht), en ik moet er weer 1 hebben.

Omdat ik er voor +/-€350 niet 1 kan vinden van 1.29 ga ik misschien wel te snel denken aan zo'n Haze.

Geduld zou ik toch graag eens willen hebben..

Het is in principe ook een goed board(Haze) als ik het hier zo eens lees, maar de 555 overtreft het wel kwa hoogte lopen e.d.

Snap wel idd waarom je bijna geen 555's ziet 2e hands
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #4273 April 21, 2008, 07:00:23
edit2Rapporteer  
Met een 9m2 minimaal 15 knopen, dat is pas een low end kite. Wat is het low end en turning speed van de grotere maten dan? Met mijn Fuel 13m2 is mijn low end minimaal 16 knopen en dan kan ik alleen maar varen. Vaak worden de grotere kites dan te traag.

Ik heb Leon overigens al lang niet meer gezien? Ik denk dat we elkaar net mislopen.

Als je Leon zoekt moet je ook naar boven kijken....  loser Grin
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #4274 April 21, 2008, 07:07:37
edit2Rapporteer  
Ik vind dit wel een leuke....  Tongue Grin

4 op een rij die hun uiterste best doen om hoogte te houden met 4 verschillende maten....  Cheesy
Kan wel kloppen. Ik had een 11m2 opstaan (rood/groene fuel) Ik weet dat de ander Fuel een 13/m2 was de voorste vaarde ook met een fuel 7m2 alleen deze is van het beeld afgevallen. De wite kite en de aller achetrse weet ik niet welke maten kites dat waren.

Die witte was een 13m Tribal I sleurzak van mij.....klinkt oneerbiedig maar komt omdat ik de laatste 6 maanden alleen maar 9m tribal heb gevaren....
 Cool

Zullen we van de achterste dan maar een 12m maken....klopt het verhaal nog een beetje...  Tongue Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.