Erg ruck dat het dit weekend niks wordt, is volgens mij altijd als je nieuw materiaal wil testen...
Gaat er morgen anders nog gewakeboard worden??? IEmand al eens met zn kiteboard gedaan? Of is wakeboard toch handiger???
JTS tripelS testdag zou op scheveningen zijn, is afgelast. Zowat alle denkbare merken zouden daar aanwezig zijn
Wakeboarden achter de kabel gaat prima met je kiteboard. Wil je echt gaan tricken, dan is een wakeboard met bindingen wel handiger. Overigens Railey's e.d. kun je ook poppen met je kiteboard. Maar pas wel op, de hoek waarin je getrokken wordt is een stuk lager als met de kite.
Wat betreft de rolls: Ik heb eens geleerd dat een backloop een backroll is maar dan MET lift van je kite. Een backroll dus meer gepowered en met pop.
Ik heb er ooit eens naar gezocht, maar ik zie het door elkaar gebruikt worden. Idd. kun je ze met en zonder lift doen. Ik prefereer persoonlijk die zonder lift. Dan moet je het helemaal uit je afzet halen. Bij velen is een backloop of roll niets anders dan een klein sprongetje met een rotatie. Met fikse pop zonder je kite te sturen ziet het er een stuk beter uit. Tevens is uitgehaakt dan makkelijker te doen. Backroll althans...
Those are my two cents....
Zag Olten laatst wel grappige backroll kiteloops maken (ingehaakt).
Olten is sinds hij zijn 7m2 Waroo08 heeft kiteloop koning van de Zuider en Noordzee
Op vakantie zei een gast: Probeer de frontroll, is makkelijker dan backroll...dus...ook eens proberen..is alleen wat onnatuurlijker om naar voren te draaien...
Probeer het eens, en dan zul je merken dat die gast stijf stond van de drugs. Dan draait alles om alles heen
Frontroll is zoveel lastiger, je moet echt door je lichaam te bewegen de rotatie inzetten. Bij een backroll kun je dat met je board doen. Denk maar na, wie zijn er bij het leren springen niet in een ongewilde rotatie gekomen? Altijd een achterwaartse.
Ik ben hard op mijn rug gevallen vorig jaar toen ik een frontroll (zonder de kite te sturen) inzette met wat veel wind. Dan ben ik zo'n oude lul dat ik het gelijk een tijdje niet meer doe
Wat een mietje he?
, moet het gewoon blijven proberen tot ik er bij neerval,
dat is de instelling!