Kiters uit Rotterdam , meld je!

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4450 April 25, 2008, 23:14:36
edit2Rapporteer  
Erg ruck dat het dit weekend niks wordt, is volgens mij altijd als je nieuw materiaal wil testen...
Gaat er morgen anders nog gewakeboard worden??? IEmand al eens met zn kiteboard gedaan? Of is wakeboard toch handiger???

Wat betreft de rolls: Ik heb eens geleerd dat een backloop een backroll is maar dan MET lift van je kite. Een backroll dus meer gepowered en met pop.
Zag Olten laatst wel grappige backroll kiteloops maken (ingehaakt).

Ik ga deze zomer zeker de backroll sticken..nu paar keer geprobeerd en net niet geland..dus komt goed...als het gaat waaien...
Op vakantie zei een gast: Probeer de frontroll, is makkelijker dan backroll...dus...ook eens proberen..is alleen wat onnatuurlijker om naar voren te draaien...

Dit is een goede backroll:

http://www.youtube.com/watch?v=B3mCnAz25pI

Hier de Frontroll trouwens nog ff:

http://www.youtube.com/watch?v=d0O3TNdYn_Y

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4451 April 25, 2008, 23:16:24
edit2Rapporteer  
Jaja, O het is bekend dat jij van de afdeling "Leed ende Vermaek" bent loser schater

Zorg er nu maar voor dat je camera draait als het zover is. Hoef je alleen nog maar de themesong van Jackass eronder te monteren, klaar Grin ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Antwoord #4452 April 25, 2008, 23:30:14
edit2Rapporteer  
Erg ruck dat het dit weekend niks wordt, is volgens mij altijd als je nieuw materiaal wil testen...
Gaat er morgen anders nog gewakeboard worden??? IEmand al eens met zn kiteboard gedaan? Of is wakeboard toch handiger???

JTS tripelS testdag zou op scheveningen zijn, is afgelast. Zowat alle denkbare merken zouden daar aanwezig zijn Undecided

Wakeboarden achter de kabel gaat prima met je kiteboard. Wil je echt gaan tricken, dan is een wakeboard met bindingen wel handiger. Overigens Railey's e.d. kun je ook poppen met je kiteboard. Maar pas wel op, de hoek waarin je getrokken wordt is een stuk lager als met de kite.

Wat betreft de rolls: Ik heb eens geleerd dat een backloop een backroll is maar dan MET lift van je kite. Een backroll dus meer gepowered en met pop.

Ik heb er ooit eens naar gezocht, maar ik zie het door elkaar gebruikt worden. Idd. kun je ze met en zonder lift doen. Ik prefereer persoonlijk die zonder lift. Dan moet je het helemaal uit je afzet halen. Bij velen is een backloop of roll niets anders dan een klein sprongetje met een rotatie. Met fikse pop zonder je kite te sturen ziet het er een stuk beter uit. Tevens is uitgehaakt dan makkelijker te doen. Backroll althans...

Those are my two cents.... Grin

Zag Olten laatst wel grappige backroll kiteloops maken (ingehaakt).

Olten is sinds hij zijn 7m2 Waroo08 heeft kiteloop koning van de Zuider en Noordzee Joepie YeSS Joepie

Op vakantie zei een gast: Probeer de frontroll, is makkelijker dan backroll...dus...ook eens proberen..is alleen wat onnatuurlijker om naar voren te draaien...

Probeer het eens, en dan zul je merken dat die gast stijf stond van de drugs. Dan draait alles om alles heen Tongue loser
Frontroll is zoveel lastiger, je moet echt door je lichaam te bewegen de rotatie inzetten. Bij een backroll kun je dat met je board doen. Denk maar na, wie zijn er bij het leren springen niet in een ongewilde rotatie gekomen? Altijd een achterwaartse.

Ik ben hard op mijn rug gevallen vorig jaar toen ik een frontroll (zonder de kite te sturen) inzette met wat veel wind. Dan ben ik zo'n oude lul dat ik het gelijk een tijdje niet meer doe Undecided
Wat een mietje he? Tongue Grin, moet het gewoon blijven proberen tot ik er bij neerval,
dat is de instelling! YeSS Joepie YeSS Joepie

Michiel.
Moderator

Antwoord #4453 April 25, 2008, 23:36:36
edit2Rapporteer  
Overigens top filmpjes van Best. De frontroll is hier wel ingehaakt, maar zonder de kite te sturen. Dikke top dus!!! ThumpsUp

Uitgehaakt zie ik mensen echt supersnel om hun as spinnen, hoe ze dat doen... Huh
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4454 April 25, 2008, 23:53:02
edit2Rapporteer  
frontroll/sbend gaan we zo snel mogelijk proberen! ik ga denk ik zo mijn straps maar eens een standje kleiner zetten, zodat ik er zonder schoentjes in kan. water temp is alweer 10+ graden!
JB - On The Edge

Antwoord #4455 April 26, 2008, 00:36:41
edit2Rapporteer  
Toch nog hoop op morgen...Friemelteef geeft 2-5 en hier wordt ook nog over toenemende wind gesproken...wie weet...: http://www.actuelewaterdata.nl/data/bulletins/pag_dn13.shtml

Maar goed...alle andere sites voorspellen geen reet........zondag wakeboarden kan ook nog...nog warmer...
Lex

Antwoord #4456 April 26, 2008, 00:49:36
edit2Rapporteer  
Laats een vrij hoge s-bend gedaan op vrouwenpolde rover een golf, zo'n golf helpt echt superveel in de hoogte van je sprong  Shocked
JO'Neill

Antwoord #4457 April 26, 2008, 02:33:05
edit2Rapporteer  
Frontloop/backloop is met behulp van de kite (360)
Backroll/Frontroll is uit de pop (kite op 10u laten)
Uitgehaakte frontroll is een sbend (met gestrekt lichaam)

The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #4458 April 26, 2008, 03:01:19
edit2Rapporteer  
@MB niet overdrijven, ik ben gewoon aan het cruisen en doe veder niks bijzonders.

@poor het is zo makkelijk als je je bar maar dicht bij houd dan gaat de rest van zelf, als je in zet niet twijfelen aan je zelf gewoon door trekken, bij twijfel gegarandeerd duikboot of kite crash.

Die move deed ik met mijn 12m voordat ik een 7m had, en ja vaak ook mensen naar me toe gekomen na een crash om te vragen of het wel ging.

Van de zomer ook maar wat meer uit haken als de schouder het toe laat.
Snackyman

Antwoord #4459 April 26, 2008, 03:23:57
edit2Rapporteer  
Woehoe vakantie YeSS geen studie!! hop hop laat de wind even in haar chop dan kunnen we van de week gaan kiten. Nu eerst nog even nachtdienstje draaien Smiley
martijn

Antwoord #4460 April 26, 2008, 03:34:14
edit2Rapporteer  
Woehoe vakantie YeSS geen studie!! hop hop laat de wind even in haar chop dan kunnen we van de week gaan kiten. Nu eerst nog even nachtdienstje draaien Smiley

vorig jaar was een prima mei vakantie, ziet er nu niet zo naar uit ThumpDown

ik ga van het weekend niet meer wakeboarden, ik ga naar de roha kitechallenge, vast gezellig daar!:)

damn wat is wachten op woei toch

-moeilijk
-irritand
-een ergenis voor andere
-sagerijnig makend
-klote
-niks  schater loser

gewoon k u t dus loser
Nicolas

Antwoord #4461 April 26, 2008, 08:30:22
edit2Rapporteer  
Waar gaan de meesten van jullie kiten met Zuid of Zuid-Oost? Want er zijn wel wat minder bekende spots in Zeeland waar je kan kiten ...
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4462 April 26, 2008, 13:32:30
edit2Rapporteer  
jongens, helaas het wordt niks, vandaag niet en morgen niet...
de luchtdruk is te hoog, de lijntjes staan te veel uit elkaar, we moeten naar Noorwegen.. Joepie

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4463 April 26, 2008, 15:07:45
edit2Rapporteer  
ha Ron ik deel je pessimisme een beetje, enige kans is morgenochten (watersportweer 14kn Z) of begin middag (windgurka v.a. 13:00 13/17 kn ZZO)
Elevation

Antwoord #4464 April 26, 2008, 15:10:12
edit2Rapporteer  
geduld mannen.. komt wel weer goed.. ooit dan..  Tongue
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4465 April 26, 2008, 15:36:22
edit2Rapporteer  
Maandag komt er wind!!
Lex

Antwoord #4466 April 26, 2008, 15:42:14
edit2Rapporteer  
Maandag moet ik werken  Lips Sealed ... hopelijk staat er woensdag nog wat.
Lauw
Administrator

Antwoord #4467 April 26, 2008, 16:32:40
edit2Rapporteer  
hmm njah lekker, dan ga ik maar leren zodat ik maandag nog even kan varen voor mijn tentamen...
d@ni

Antwoord #4468 April 26, 2008, 17:29:50
edit2Rapporteer  
NIEUW(2007) BOARD BINNEN!!! Joepie YeSS Joepie YeSS

't Is de Spleene Rip 128 geworden, hopelijk maandagavond testen! Dit weekend is ruk.
Michiel.
Moderator

Antwoord #4469 April 26, 2008, 17:39:48
edit2Rapporteer  
Frontloop/backloop is met behulp van de kite (360)
Backroll/Frontroll is uit de pop (kite op 10u laten)
Uitgehaakte frontroll is een sbend (met gestrekt lichaam)

Kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt voor de uitleg JO'Neill ThumpsUp
Loop en roll worden vrijwel overal door elkaar gebruikt

Voor mij dus geen frontloop en backloop. Wel old-school, en kan mooi gestyled worden. Maar ik hou van meer kracht dus lekker poppen die rolls YeSS

Ik ga dus voor de S-bend, die ziet er zo vet uit Joepie Joepie

Daar heb ik wel wind voor nodig  Undecided

@ O: image is everything Grin

@ Martijn: nog meer om voor te sparen:

http://www.core-kites.com/content/view/28/70/lang,de/
JB - On The Edge

Antwoord #4470 April 26, 2008, 17:44:19
edit2Rapporteer  
Er gaat niet meer gewakeboard worden begrijp ik? Wel lekker weertje dacht ik zo!
JO'Neill

Antwoord #4471 April 26, 2008, 19:56:35
edit2Rapporteer  
@ Michiel: You're welcome
Michiel.
Moderator

Antwoord #4472 April 26, 2008, 21:15:31
edit2Rapporteer  
Er gaat niet meer gewakeboard worden begrijp ik? Wel lekker weertje dacht ik zo!

Ik had net mijn wakeboard nog in mijn handen, maar na drie dagen koorts is mijn "batterij" leeg. Kon net al mijn vriendin niet bijhouden tijdens het winkelen Undecided
Overigens staat in kb.de 2/08 een aantal tricks uitgelegd waaronder de S-bend achter de kabel Tongue

Maar morgen lijkt alles erop dat het niks wordt met de wind, maar de temperatuur gaat naar 20 graden +  YeSS Joepie

Als jullie gaan, kom ik denk ik wel ff kijken
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4473 April 26, 2008, 21:21:29
edit2Rapporteer  
hey Michiel wat is er met die Core? 2 generatie Delta shape? het zal toch niet, de eerste generatie is nog niet eens klaar...
Snackyman

Antwoord #4474 April 26, 2008, 21:55:57
edit2Rapporteer  
Godver er is toch niks te plannen met die windvoorspelling die elke halve dag weer totaal veranderen Angry
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.