Kiters uit Rotterdam , meld je!

Lex

Berichten: 4827
Antwoord #5450 Mei 25, 2008, 00:37:14
edit2Rapporteer  
haha was ervanaf half 11...en we moesten op tijd terug zijn. mijn broertje was trouwens ook al aan het loopen Grin! Ziet er naar uit dat het morgen weer met de 12 moet....heb er weer zin in!
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #5451 Mei 25, 2008, 00:50:44
edit2Rapporteer  
Ik kijk morgen nog even,

als je dit kan geloven dan komen de buien in de ochtend en trekken ze richtingen noorden naarmate het later word.

Ik wil denk rond de middag wegrijden.

http://www.weer.nl/nl/home/weer/weerpresentatie.html?no_cache=1
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #5452 Mei 25, 2008, 02:02:37
edit2Rapporteer  
in vrouwenpolder schijnt altijd de zon Wink ...ziet er naa ruit dat het een herhaling van vandaag gaat worden qua wind, mischien ietsjes harder  Grin
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5453 Mei 25, 2008, 02:20:55
edit2Rapporteer  
ghehehe was het voor mij maar zo'n luxe - net een aan-uit links rechts sessie op The Eastphornian Lake, ik mocht de 10m OR Rise 2008 van Heronimo even boeken, twee keer eigenlijk, en ik moet jullie mededelen, ListenToMe ik ben verliefd.

Wat een lekkere sletterige sloerige kite is dat. Mijn slordige 99 kg aan een 10m kite rammen met 16 knopen laffe zomerwind. en surfers en andere kiters pwnten. heb wel een 666 132*41 aan m'n pantoffels maar toch.

verder is het daar, zoals te doen gebruikelijk, baggervlagerig. Ik ben benieuwd wat de Bandit Slet heeft opgelopen in Enkiehuizen, kans is aanwezig dat ie daar met Tommy Nova in aanraking is geweest!
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #5454 Mei 25, 2008, 02:34:04
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuwd wat de Bandit Slet heeft opgelopen in Enkiehuizen, kans is aanwezig dat ie daar met Tommy Nova in aanraking is geweest!

dan moeten we in dit topic straks ook tegen allemaal chicks gaan aankijken schater
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5455 Mei 25, 2008, 02:36:13
edit2Rapporteer  


dan moeten we in dit topic straks ook tegen allemaal chicks gaan aankijken schater

omdat hij z'n hele leven op kitehigh bijhoudtdt weten we duahs dat hij vandaag speakers ging kijken op de zwarte markt in befferwijk. Maar het is wel hetzelfde water dus idd niet geheel vrij van risici.
hans

Berichten: 283
Antwoord #5456 Mei 25, 2008, 03:36:37
edit2Rapporteer  
hey , zijn er nog kiters die meegaan naar vrpolder ListenToMe
en zo ja hoe laat , ik heb ook nog plaats over eventueel
YouriB

Berichten: 83
Antwoord #5457 Mei 25, 2008, 03:48:06
edit2Rapporteer  
Wat is de spot voor morgen?
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #5458 Mei 25, 2008, 03:51:58
edit2Rapporteer  
Wat is de spot voor morgen?

enkhuizen/vrouwenpolder
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5459 Mei 25, 2008, 04:05:12
edit2Rapporteer  
Ik ga naar VP als het niet al te hard regent..

@Rudo: Post eens ff je GuruPro plaatje als je wil? Wat maakt die ervan?
tniers

Geen avatar

Berichten: 51
Antwoord #5460 Mei 25, 2008, 04:05:39
edit2Rapporteer  
Ik ben vanmiddag naar Ouddorp gegaan omdat ik zag dat het daar 5bft NO was -> sideshore.
Heleboel ruimte, lekker zonnetje en maar 10 kiters waaronder Duitsers.

Ik wil graag jullie mening over een incident:
Op gegeven moment zat ik dicht achter een Duitser, ik wilde hem eerst hoog aan de wind passeren maar verloor hoogte waardoor ik net iets downwind van hem was en vlak achter hem toen hij plots draaide en onze kites kruisten.

Ik kon mijn chickenloop release niet direct vinden onder water en daarna weigerde mijn quick release een tijdje. Alleemaal erg eng want ik zat dicht op gespannen lijnen en 2 oncontroleerbare kites. Uiteindelijk mijn kite los, teruggezwommen naar de 2 boardjes en gaan zwemmen.
De kites dreven naar de kust.

De Duitser had een keine scheur in zijn gloednieuwe kite dicht bij de bar.
Hij hield mij aansprakelijk want
1. ik had niet dichtbij mogen komen
2. lei wijkt voor loef
3. ik had mijn kite direct moeten keren toen hij keerde (had ik helemaal geen tijd voor het was direct raak)

Mijn argument was dat je altijd moet kijken wat er achter je zit voor je draait.

Wie heeft gelijk?

Ik wilde zijn geschatte schade van 50 euro wel delen en heb hem 25 euro gegeven.

Verder heerlijk gekite van 17-20u

Thomas
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5461 Mei 25, 2008, 04:18:07
edit2Rapporteer  
Ik ben vanmiddag naar Ouddorp gegaan omdat ik zag dat het daar 5bft NO was -> sideshore.
Heleboel ruimte, lekker zonnetje en maar 10 kiters waaronder Duitsers.

Ik wil graag jullie mening over een incident:
Op gegeven moment zat ik dicht achter een Duitser, ik wilde hem eerst hoog aan de wind passeren maar verloor hoogte waardoor ik net iets downwind van hem was en vlak achter hem toen hij plots draaide en onze kites kruisten.

Ik kon mijn chickenloop release niet direct vinden onder water en daarna weigerde mijn quick release een tijdje. Alleemaal erg eng want ik zat dicht op gespannen lijnen en 2 oncontroleerbare kites. Uiteindelijk mijn kite los, teruggezwommen naar de 2 boardjes en gaan zwemmen.
De kites dreven naar de kust.

De Duitser had een keine scheur in zijn gloednieuwe kite dicht bij de bar.
Hij hield mij aansprakelijk want
1. ik had niet dichtbij mogen komen
2. lei wijkt voor loef
3. ik had mijn kite direct moeten keren toen hij keerde (had ik helemaal geen tijd voor het was direct raak)

Mijn argument was dat je altijd moet kijken wat er achter je zit voor je draait.

Wie heeft gelijk?

Ik wilde zijn geschatte schade van 50 euro wel delen en heb hem 25 euro gegeven.

Verder heerlijk gekite van 17-20u

Thomas

NOOIT meteen je kite los gooien, dit altijd in overleg doen met je lotgenoot!! Schuldvraag bestaat in mijn ogen niet en hij moest eerst kijken voor keren.
AvA

Berichten: 79
Antwoord #5462 Mei 25, 2008, 04:22:51
edit2Rapporteer  
Ik ga naar VP als het niet al te hard regent..

@Rudo: Post eens ff je GuruPro plaatje als je wil? Wat maakt die ervan?
Hey Jochen,

Ziet er nu niet bijzonder uit morgen, hoop dat het nog wat wordt! We houden ff contact.

Groet,
Arjan
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5463 Mei 25, 2008, 04:35:15
edit2Rapporteer  
mmm veel regen
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5464 Mei 25, 2008, 04:40:26
edit2Rapporteer  
...
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #5465 Mei 25, 2008, 04:54:46
edit2Rapporteer  
Yo El Rudo,

Wat is dat met die windrichting?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5466 Mei 25, 2008, 04:59:19
edit2Rapporteer  
vraag je dat nou aan mij mr. toilethuisje? jij weet toch van binnen hoe de wind waait! schater

owzhizzle ik zie dat ik een verkeerd plaatje heb gepost wacht ff
zoo gefixt. nu m'n koffer inpakken, mag een paar dagen naar china
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #5467 Mei 25, 2008, 05:01:40
edit2Rapporteer  
Als ik mij het goed herinner hadden we een maand geleden exact het zelfde weer.  loser
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #5468 Mei 25, 2008, 05:02:59
edit2Rapporteer  
Kiten in China?

Way to go!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5469 Mei 25, 2008, 06:12:11
edit2Rapporteer  
paar vergadderingen en weer op huus aan. kiten? lijkt me niet de moeite, er is in HK wel een kitescene maar aangezien de chinezen de huizen op het strandbouwen is er niet veel ruimte, en ik heb het daar nog nooit zien waaien. Ik zit in Guangzhou en daar heb je alleen de grote vieze rivier vol bootjes en zooi...

Waar je ook bent, there's nothing like the playa/slufter, ik kom er telkens weer achter.
zwelg

Berichten: 56
Antwoord #5470 Mei 25, 2008, 07:15:06
edit2Rapporteer  
@ t niers had het zelfde afgelopen zondag op auto playa .. stort een gozer z'n  kite recht voor m'n poten neer na een sprong ... veronschuldigde zich meteen en releachde gelijk ( @ Arlen in overleg   ) waarna de kite van hem lekker ging loopen en mij steeds vedder de zee op trok gelukkig m'n bord als soort tegen gas kune gebreuken en langzaam terug kunnen zwemmen met 2 kites naar de kant waar ik weer kon staan .. we hadden allebij gelukkig geen schade ... heb je een lidmaatschap van de nkv 30 EURIE PER JAAR  verzekerd tegen diefstal  en ongelukken zelfs voor omstanders mischien effe chekken
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #5471 Mei 25, 2008, 14:36:51
edit2Rapporteer  
hoe laat gaat iedereen???
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #5472 Mei 25, 2008, 14:55:36
edit2Rapporteer  
Buienradar geeft droog op rond 10:30 boven zuid zeeland, dus slettenpolder of Ouudorp

wind neigt toch naar NO..

ben nu ff aan het werk, ben er om een uur of 12:00.

zie je.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5473 Mei 25, 2008, 15:03:36
edit2Rapporteer  
@ tniers: wat @rjen al zegt zijn er niet echt regels. Hoogstens die van goed zeemansschap. Als je in de kom vaart en dicht op elkaar is waakzaamheid extra geboden. Ik kijk altijd om en geef aan door een draaibeweging te maken dat ik ga keren.

Ik weet niet wat verzekeringen e.d. gaan zeggen, maar de schuldvraag is hier lastig. Beter is altijd afstand houden en goed kijken. Maar het feit dat hij niet omkeek is wel erg stom.

-----------------------------------------------------
Enkhuizen
Nou, itt wat AWD bij HvH en Ijmuiden aangaf (het waaide een stuk harder in het Noorden) was er op Enkhuizen net genoeg wind om met een 12C en mijn 9m2 Bandito hoogte te lopen. Helaas was er wel wat chop door scheepvaart, windsmurfers e.d. waardoor met weinig wind efficient varen lastig was. Een paar knoopjes erbij en ik had het omschreven als behoorlijk vlak.

En tegen een uurtje of 18:00 uur was de wind helemaal afgenomen. Tevens ging geen enkele windsurfer in planee tijdens onze aanwezigheid. Ook al een indicatie dat er heel weinig wind stond.

Verder een best wel mooie spot met enkele gevaren. Idd. kun je ontzettend ver over zandbodem lopen uit de kant a la Oostvoorne. Maar je moet je kite oplaten vanaf een heel smal grasveldje met daarvoor wat bomen die de wind 'vuil' maken aan de kant.

Wat ook fijn was dat het water gewoon piswarm was. Ik zag velen met shorties lopen en korte mauwen en benen. Ik dacht die zijn niet goed totdat ik het water inging. Het Ijsselmeer is zo ondiep dat het al behoorijk opgewarmd is. Zelfs zwemmers bleven lang in het water (ook niet zo'n hele goede combo met beginnende kiters overigens)

Vervolgens moet je het water in over een houten stijger! Op zich wel te doen voor de gevorderde kiter, maar er waren behoorlijk veel beginners actief. Met Oost heb je downwind dus allemaal bomen, stenen en zelfs een paar rijen houten paaltjes. Met zo weinig wind was het niet fijn daar voorbij varen.

De wind was zo zacht dat ik alleen een backloop transition heb kunnen sticken, mijn stadsgenoot Hard2Handle met wie ik zo vriendelijk mee mocht rijden heeft er zelfs nog een sprong uit kunnen gooien.

Het was wel strakblauw weer, heb vele Amsterdamse tongvallen alsook Deutsche Sprache gehoord, maar Tommy heb ik niet gespot. Wel viel het ons op dat er gigantisch veel insecten alsook muggen daar rondzwermen. Achter die bomen waait het natuurlijk niet, en daar gedijen ze goed. Toen ik even wat ureum aan het doneren was aan het plaatselijke groen had ik er gelijk twee die in mijn enkels staken. Sla die dan maar eens dood loser Tongue

Het was ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Delft/Rotterdam.
------------------------------------------------------

Mensen, vandaag ziet het er heel erg nat uit aan de verkeerde kant van het wateroppervlak, plus nog steeds vol Oost. Morgen al beter met NO -> Ouddorp (jaja, die troep maarja wat moeten we anders met die richting?)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5474 Mei 25, 2008, 15:06:24
edit2Rapporteer  
Buienradar geeft droog op rond 10:30 boven zuid zeeland, dus slettenpolder of Ouudorp

wind neigt toch naar NO..

Idd ook de Europese radar laat opklaringen zien zo tegen de middag. Dan zijn geen buien meer zichtbaar. Wat niet betekend overigens dat ze niet meer komen, ze kunnen ook plaatselijk opbouwen vooral bij zee

Wind is nog niet krachtig genoeg zoals gisteren, dus ik kijk het wel ff aan. Tevens is hij nu meer OZO op HvH, en de grafiek is aardig constant over de tijd. Dus no way NO. Misschien vanmiddag. Afwachten maar Undecided

@ Lex: wat is jou gewicht?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.