richard
|
Hmm, na het ontbijt eerst maar een potje squashen en alle gear in de achterbak leggen.
Ben ik ook om 13.00 bij de playa. als het niks, in ieder geval ff uitwaaien.
Ik twijfel wat ik mee zal nemen met zo'n maffe wind. Met de 14m2 torch en lichtweerboard kom ik in ieder geval in plane maar met een windstoot van 22 knp wordt ik zeker gelift en moet ik uitkijken niet gespietst te worden op playa.
wat leggen jullie in de auto bij dit 'geweldige' windje ?
|
|
|
martijn
|
mn 10 m, heb niet groter ;p
je kan je 14 gewoon meenemen, alleen wel de wind in de gaten houden
|
|
|
thomasr
|
ik neem zowel 12 als 9 mee denk.. lichtweerboard heb ik niet kan best wat worden de gansche dag heur
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
kan nog wel even thuis blijven zo te zien...
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Een 14m Torch heeft het low-end van een 12m2 SLE, echter veel vliegt iets meer naar de powerzone ipv in de windvensterrand. Je hebt dus meer druk maar lastiger hoogte houden/lopen. Met een 11/12m2 SLE kom je vandaag denk ik wel eg. Zou je groter moeten hebben, dan is er gewoon te weinig wind. Voor iemand van 75kg is een Waroo08/09 11 of 13m2 groot genoeg bijvoorbeeld. @ Martijn: met je 10m2 Rise08 kun jij ook vroeg varen. @ Thomasr: die 12m2 is je BoxerSLE07? Die heeft volgens mij net zoveel low-end als je Waroo08 9m2. Toch zou ik ze beide meenemen De voorspellingen zijn dramatisch. Zoals ik al gisteren opmerkte is in de namiddag de meeste kans op wind. Zoiets van 14 - 17u. Helaas is het dan ook bewolkt Kans op regen lijkt verkeken gelukkig voor vandaag. En Z naar ZW draaiend rond die periode. Oh wat heb ik die windrichting gemist Alleen waarheen? Paalnee is met hoog gewoon niks als dat BOA tuig daar rondloopt. Immers onze speeltuin ligt dan volledig op het strand....achter die dodemanspalen @ Ron: Idd. dinsdag of woensdag zou weleens wat kunnen worden. Eens kijken of ik dat kan combineren met het werk (vermoed van niet) Met recht dat dit jaar al een slechter windjaar genoemd mag worden als vorig jaar. Balen zeg
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
kan nog wel even thuis blijven zo te zien...
Absoluut, vanaf de middag pas kans op wind. De bomen hier bij mij achter bewegen helemaal niet op dit moment
|
|
|
ItsMe.Erik
|
was op de slufter vandaag wel aardig btje vlagerig...en de wind stond een btje gevaarlijk,er dreef nog een kiter de zee op..weet niet hoe dat afgelopen is maar is zag wel de reddingsbrigade nog voorbij varen..
deze gemaakt toen ik wegreed
Leuke foto's. Het was inderdaad wat vlagerig. Er zaten ook flinke windloze stukken tussen, maar daar in tegen ook flinke stoten waar je hele mooie spongen in kon maken. Die mooie fuel op de voorgrond ben ik. Normaal val ik van de foto af , dit keer gelukkig niet. Heb je nog meer foto's? Overigens ik heb maar 1 kiter zien drijven. Deze had een gele kite. Ik 'hield h'm voor de zekerheid in de gaten, maar ik zag al dat er wijnig kon gebeuren. Hij dreef naar het puntje stand af wat in zee loopt . Daar kun je al weer lopen en ik zag dat ie ook z'n boardje bij zich had. Ik zag nog een schone dame foto's maken en een gozer op het stand. Wie weet hebben die nog leuke plaatjes, want het was een pracht miiddag. nee ik heb niet meer foto s gemaakt..helaas !was zo n super gezicht,moest ik gewoon ff plaatje van maken!nee die kite die de zee op dreef was een groene waroo volgens mij een 11m2....een duitser met een gaastra kite probeerde nog te helpen maar was te link zei die later... ik merkte zelf nou ook een x hoeveel stroming daar kan zijn op de slufter niet normaal...je ben je board zo kwijt Ik heb die groene warroo niet gezien. Er stond inderdaad veel stroming. Best verraderlijk als je het niet in de gaten heb.
|
|
|
Mr the Emperor
|
Watersportweer geeft toch echt aan dat we begin van de middag de meeste kans hebben. In de avond zou hij weer helemaal inkakken. Ook rudo's pro laat dit trouwens zien......
|
|
|
NIELZZZZ
|
ben je gister ook geweest dan erik?e vandaag ga je nog ?
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Word het nog wat vandaag dudes??? Volgens het KNMI hebben we vanmiddag wellicht een kans om te spelen in de waterspeeltuin.
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Watersportweer geeft toch echt aan dat we begin van de middag de meeste kans hebben. In de avond zou hij weer helemaal inkakken. Ook rudo's pro laat dit trouwens zien......
Heb je weleens gekeken welke van AWD Bul, WFSF, guru.PRO, WSW, KNMI, etc. het meest accuraat is over de afgelopen tijd? Tevens raakt het bewolkt als de wind komt, en hij komt eindelijk weer eens uit Z-ZW richting. Dus die thermische wind van de afgelopen weken zal er vandaag niet zijn. guru en sf hebben het met ZW iig vaker bij het rechte eind als de rest. Maar desalnieettemin zit je vanaf de middag denk ik wel goed...tenminste de meeste kans op wind. En met een beetje geluk zelfs 7m2 pakken
|
|
|
Mr the Emperor
|
De laatste weken was volgens mij WSW wel aardig accuraat. Check eigelijk altijd vliegerweer.nl. Dan geeft hij gelijktijdig WO, WSW, WF, WG & de getijden weer. Daarnaast het KNMI en dan heb ik het denk ik wel behoorlijk afgedekt.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Heb je weleens gekeken welke van AWD Bul, WFSF, guru.PRO, WSW, KNMI, etc. het meest accuraat is over de afgelopen tijd? Tevens raakt het bewolkt als de wind komt, en hij komt eindelijk weer eens uit Z-ZW richting. Dus die thermische wind van de afgelopen weken zal er vandaag niet zijn. guru en sf hebben het met ZW iig vaker bij het rechte eind als de rest. Maar desalnieettemin zit je vanaf de middag denk ik wel goed...tenminste de meeste kans op wind. En met een beetje geluk zelfs 7m2 pakken Michiel????? Misschien wel 7m.........................gaat het wel helemaal goed met je? We mogen blij zijn als er net 15 knopen staat vanmiddag.
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
7m.. dat zie ik ook niet echt gebeuren, maar laten we even afwachten:P
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@ Keizer: helaas zit WSW er regelmatig naast. Idd. lijkt hij met Oost in de richting wel iets accurater te zijn m.b.t. thermische effecten die de meeste weerberichten niet meenemen. @rhen & Lauw: W'll see
|
|
|
|
Mr the Emperor
|
Moet ik dan nu in mijn auto springen om mijn 8m bij Eurofun op te gaan halen????
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Moet ik dan nu in mijn auto springen om mijn 8m bij Eurofun op te gaan halen????
Waarom ligt ie bij Eurifun
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Yo, Chicks. Ik ben rond 12:00 met de kleine op Sluf om partijtje te voetballen en naar jullie geklungel te kijken als er iemand een camera meeneemt kan ik misschien wat foto's maken. mijn camera is kaduk.
|
|
|
ItsMe.Erik
|
ben je gister ook geweest dan erik?e vandaag ga je nog ?
Ik ben gisteren geweest en ben van plan rond een uur of 2 richting de playa te gaan. ik had je nog geSMS't?
|
|
|
Lex
|
half 1 op het oostoornse water
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Yo, Chicks. Ik ben rond 12:00 met de kleine op Sluf om partijtje te voetballen en naar jullie geklungel te kijken als er iemand een camera meeneemt kan ik misschien wat foto's maken. mijn camera is kaduk. Beter ga je naar playa, veel gezellig man!
|
|
|