El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
het zijn kleine doorgebakken t*f*stegels die allejez*s vast zitten, heb al een halve vierkante meter gedaan. Tijd voor zwaarder gereedschap.
|
|
|
d@ni
|
Alsjeblieft :
|
|
|
El Rudo
|
ok dan is je muur er ook meteen uit... en een krater in de grond! kan ik meteen door met de fundering.
|
|
|
|
rudgr
Geen avatar
|
Gaat er nog iemand richting zee morgen? Of kan ik de hoop beter opgeven? Voorspelling is niet echt om over naar huis te schrijven geloof ik...
Als ik ga heb ik op zich wel een plekkie over in de auto mocht iemand interesse hebben? Enige probleempje is dat ik op tijd weg moet omdat ik om17:30 in Limburg moet zijn...
|
|
|
Nickeltje
|
Ik hoop van harte te kunnen gaan kiten met een vriendin uit Utrecht. Zij wil naar de Brouwersdam en kan me ergens waar zij langs rijdt, van een metrostation ofzo oppikken. Dat is dus allemaal geen probleem, behalve dus de wind... Ik hoop van harte dat de mensen hier die handiger zijn in die voorspellingen iets zinnigs kunnen zeggen...
|
|
|
rocket man
|
. Golfjes ok maar op de sliedrechtspot is Noord ook niet alles en retevlagerig! En die locals daar pfff. Ik snap het af en toe ook niet meer trouwens.... ik schijn wel te zorgen voor een langere draagtijd .....of was het het hangtime??? @ padre del viento che no viene, wacht maar tot volle maan...daarna piep je wel anders heeft iemand ervaring met kiten op langevelderslag??? hoe is het daar met stroming enz.. zijn er nog dingen die ik moet weten??? ik wil daar voortaan na mijn werk kiten...autoplaya is toch aant dicht slibben. op Langevelder kan je goed kiten. Hou ff stroming in de gaten icm windrichting scheelt zo 2-3 knopen. 1 uur voor tot 3 uur na HW stroming in noordelijke richting, dus ongunstig met zw wind. 1 uur to 3 uur na LW stroming in zuidelijke richting dus ongunstig met noordelijke wind. Beste omstandigheden om te kiten is ca. 2u voor tot 2 uur na laagtij ivm golven om door de branding te komen. Tijdens HW vaak een klotsbak. Om goed te kunnen varen heb je meestal een knoop of twee meer wind nodig dan in een omgeving met vlak water (dus vanaf 18 kn). Beste windrichtingen zijn ZW - W, N-NNO (30 graden is exact side shore). NW is pal aanlandig, je moet erg goed kunnen varen met deze omstandigheden.
|
|
|
rocket man
|
ok dan is je muur er ook meteen uit... en een krater in de grond! kan ik meteen door met de fundering.
eroverheen tegelen?
|
|
|
NIELZZZZ
|
inderdaad als het vast kan je er gewoon over heen,mits het vlak staat natuurlijk.
|
|
|
NIELZZZZ
|
het zal wel oud zet werk zijn,maar mocht het nou met een pasta lijm gelijmd zijn wil het ook wel is helpen om de brander er op te zetten.
|
|
|
Gewoon John
Logs: 0 | 30 uur
|
Golfjes ok maar op de sliedrechtspot is Noord ook niet alles en retevlagerig! En die locals daar pfff. Ik snap het af en toe ook niet meer trouwens.... ik schijn wel te zorgen voor een langere draagtijd .....of was het het hangtime??? sjonnie, sliedrechtspot???? Laat kiteripper en moi nou een ondeugend ideeetje hebben om binnekort te gaan downwinderen H'Veld -Dordt. we moeten eerst nog even weten wat de mogelijke vergoeding bij oom agent is en hebben nog een beetje back-up nodig in de vorm van bootje/jetski doe je mee? of kan dat niet meer als dan verantwoordelijke pappa Cu, John
|
|
|
d@ni
|
Dan zet je de kiters wel in een kwaad daglicht, kom je lekker negatief in het nieuws...
Ik zou het niet doen, en dan zeker niet langs dordt.
|
|
|
El Rudo
|
haha het grote bouwklauw bouwvarkens topic! thx voor de tips, nee het gaat prima ik heb zo'n 900w pneumatisch boorhamertje en dat tingelt er lekker doorheen. Ik moet alleen een eerste stukje naast m'n (tijdelijke) kantoor en met hamertje beiteltje; stoft het veel minder. Als dat klaar is kan ik een tussenwandje zetten en dan mag het grote geweld beginnen. daarna komen er trouwen raggels en gips voor, met een dampdichte folie ertussen (3 steens buitenmuur zonder spouw). In september gaat de zangschool van m'n vrouw daar open dus er is een duidelijke deadline (nadruk op dead).
@ jonnynaish, idd een vrij slecht plan, en niet geheel ongevaarlijk, toch het drukste binnenwater kruispunt van heel Europa.
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Wel spannend, met je gecrashte kite in een scheepsschroef kijken of je op tijd je mesje te pakken hebt, om niet tot gehakt vermalen te worden. Rock n Roll is Johnny Naish niet vreemd! By the way: waait het morgenvroeg nog ergens een beetje of kunnen we uitslapen?
|
|
|
bezemsteel12
Logs: 0 | 69 uur
|
john, zat er zaterdag ook aan te denken alleen dan op het kruispunt van de merwede en de noord was aant vissen, vangste vielen alleen tegen, al is de windrichting goed, dan is ie vrij constand alleen je heb daar vlakbij de waterpolitie gestationeerd. en tsja de naam
|
|
|
rich@rd
|
inmiddels is de wind al weer aant toenemen ik ga wel effe van de ondergaande zon en de verlichte botlek genieten, ik weet niet maar heb t gevoel dat het echt nog wel effe heerlijk gaat blazen!
o en rudo; als je er echt niet meer uitkomt, gewoon purren. ik zeg altijd dont wurry we have purry. met pur komt t altijd goed!!!
|
|
|
d@ni
|
Er is geen timmerman die zonder Pur kan. wie gaat er vanavond nog naar het water? Rudo?
|
|
|
rich@rd
|
nou denk toch dat ik niet ga.
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
de wind wil gewoon niet gang komen.... ik blijf steeds naar de wind meters kijken, maar het helpt niet... weer geen hak en beul sessie...
|
|
|
rich@rd
|
we willen t te graag denk ik! goed tis ook nog geen herfst!
|
|
|
rich@rd
|
nou, nog mensen morgen ochtend vroeg dan?
|
|
|
d@ni
|
Met noordwest zijn de windmeters toch niet nauwkeurig? Anders morgen... Heb best zin na 10+ weekjes.
|
|
|
d@ni
|
@ h2h : heb je trouwens toegevoegd, gelijk maar een account aangemaakt.
|
|
|
d@ni
|
Ff tussendoor:
Windsnelheid & Windstoot Hoek van Holland Noorderdam De windsnelheid 10m. op 23 juli 2010, 19:30 uur is 7.2 m/s De windstoot op 23 juli 2010, 19:30 uur is 8.8 m/s
Zou het dan toch nog ff?
|
|
|