Kiters, ik deel graag mijn ervaring.
De grote NKV - KNWB ontmoeting is een feit! Gister hebben we met een groep van 16 man en 1 vrouw om de tafel gezeten. Allen gerelateerd aan de NKV en de KNWB.
Onderwerp: toekomst van het kitesurfen in Nederland. Dus:
1 hoe gaan we om met de wetten BPR, APV, NB-wet en natura 2000
2 hoe kunnen we het kitesurf imago verbeteren
3 hoe kan de samenwerking tussen de NKV en de KNWB hieraan bijdragen
Maar later meer inhoudelijke informatie.
Nu bedank ik eerste alle aanwezigen voor hun enorme inzet. Het was enerverend om met zoveel kennisdragers hieraan te werken! Het is machtig te bedenken hoeveel energie iedereen besteed aan het belang van de kitesport.
Daarnaast bedank ik de BIJNA 1000 leden van de NKV en alle nieuwe vrijwilligers! We merken steeds meer steun te krijgen en dat hebben we nodig.
Heel duidelijk is geworden dat met de komst van Natura 2000 het probleem niet alleen de BPR gebieden betreft, maar vrijwel HEEL NEDERLAND.
Wat de komende jaren bepaald wordt in het BPR en de Natura 2000 beheersplannen is cruciaal voor ELKE kiter in Nederland!Tot slot een speciaal dankwoord richting Gerrit Visser. Vanavond wordt zijn 3de avond op rij dat hij actief is voor de NKV. Eergister gesproken op texel met de gemeenteraad, gister bij de vergadering geweest en vanavond voert hij het woord op de inspraakavond over natuura 2000 en de waddengebieden waaronder ook Den Helder valt! Gerrit, super bedankt en succes!
En dan nu tijd om te kiten kom maar op met die wind! Ivo