ik denk dat er onbekende krachten zijn die niet willen dat jij het zoute water opzoekt.
Ik denk het ook (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Misschien moet ik gewoon maar op het Ijselmeer blijven ??
Misschien Ligt het wel aan de kite ,
Heb met deze kite meerdere problemen gehad zie onderstaande topic
Heb trouwens ook een 10 meter naish raven (zonder problemen)
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24923.0 Naish Raven 2 14 meter gecrashed Garantie ???? of Niet ??????
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo mede kiters
Na vele discusies van mede kiters heb ik toch maar besloten om mijn verhaal op het forum te plaatsen en vraag jullie reacties
Er waaide afgelopen dinsdagmiddag een lekker windje (19 knopen gemeten boven op de dijk) waarbij geen harde windvlagen of stoten waren, kortom gewoon een lekker stabiel windje voor mijn raven 14 Naish 2 kite.
We waren met 3 man op het water bij Schellinkhout.
Ik vaarde met een Naish Raven 2 14 meter kite welke nog geen jaar oud is
Na aanleiding van een kite dvd was ik van plan omdat het zo lekker rustig was een back roll te oefenen voor de eerste keer.
Dit had ik dus beter niet kunnen doen want bij de 2e keer crashte mijn kite
Dit kwam door des orienatie in de lucht van mij en de hierop fatale stuurfout op het water met alle gevolgen van dien waarbij mijn kite op het water crashde.
Hoe hard de kite op het water is gecrashed heb ik niet gehoord en gezien want op dat moment lag ik in het water.
Toen ik uit het water kwam zag ik al dat het niet goed was
Het doek is langs de middelste strut van de leading edge tot de trailing edge los gescheurd en langs de leading edge van de middelste strut naar de volgende strut
Vaar zelf al 5 jaar zonder schade naar zeer tevredenheid met Naish kites.
Ben begonnen 5 jaar geleden met de aero 1 daarna de aero 2 en nu dus vorig jaar de Naish Raven 2 gekocht.
Heb ook nooit andere kites gevaren
Heb ook meerdere crashes gehad en nooit geen problemen.
Kite is zelf niet lek
Omdat mijn shop geen garantie gaf heb ik de kite laten reparenen voor 110 euro
Nu krijg ik van veel gasten te horen dat ik het niet moet pikken en de importeur Kubus moet schrijven cq bellen of weer reclameren bij de shop
Wat is jullie mening hierover ?????
Maak ik een kans ???
Hebben meer mensen ervaring met soortgelijke problemen en hoe is dit opgelost ????
Moet ik evt om een nieuwe kite vragen ?????
Gr Richardt