Naish Raven 2 struth kapot

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Juni 21, 2007, 00:30:13
edit2Rapporteer  

Moet even mijn frustratie kwijt!!!!   ListenToMe  ThumpDown

Lekker gevaren vanmiddag op Schellnkhoutmet mijn 14 meter toen de wind wat minder werd.

Ik dacht met het aankomende weekeinde op wijk aan zee het herstarten in diep water te gaan oefenen 

Zo gezegd zo gedaan. In het diepe water liet ik mijn kite heel rustig in het water op zijn leading edge.

Ik kon nog net staan. Ik trok aan mijn 5de lijn en zag eigenlijk gelijk al dat de kite lek was. Balen als een stekker. Gelukkig kon ik de kite oprollen en naar de kant toe lopen.

Naar inspectie bleek de rits van de linkerstruth kapot te zijn en was de kite dus lek.

Deze rits was afgelopen winter  al gerepareerd. (was garantie)

De kite terug gebracht naar de shop en deze wordt opgestuurd.

Balen als een stekker wat een kl...te zooi   

Mot nu weer een tijd wachten voordat mijn kite weer klaar is   

Gr Richardt
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1 Juni 21, 2007, 00:31:24
edit2Rapporteer  


Onderstaande is met dezelfde rits cq struth gebeurd afgelopen winter


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=22429.msg239575#msg239575


Onderwerp: Naish Raven 2 geploft waarbij goeie service Kite shop  (gelezen 856 keer) 
Haring Haaaar Rie
KiteHigh guru

Berichten: 1389



  Naish Raven 2 geploft waarbij goeie service Kite shop
« Gepost op: februari 02, 2007, 11:37:57 pm » Antwoord met citaat Verander 

--------------------------------------------------------------------------------
3 weken geleden op zondag ging ik kiten op Schellinkhout.

Ik had mijn 14 meter raven Naish opgepomd en omgedraaid

Ik was  enkele minuten bezig met het uitlopen van de lijnen todat ik een plof hoorde
Shit dacht ik. 

Wat is er gebeurd.????????

Ik draaide mijn kite om en zag dat de linker struth was leeg gelopen.

Wat was hiervan de oorzaak ??

De kite had ik gekocht in augustus 2006, half jaar oud dus.
Vervolgens de kite weggebracht naar v.d. berg in Hoorn.

Na vandaag gebeld te hebben werd er tegen mij gezegd dat het garantie was en dat de kite zou worden gerepareerd.

Vervolgens kreeg ik een leen kite mee en die lever ik in zodra mijn raven 2 weer gerepareeerd is

Al met al goeie service van v.d. Berg en ook de reden dat ik geen kite via internet via Duitsland voor een paar honderd euro goedkoper koop.

Vandaag lekker voor de eerste keer op Workum met die kite gevaren. Enigste minpuntje was dat na 1.5 uur mijn trapeze koort afbrak (slijtage).
Shit Happens.


Nu mijn vraag wat kan de oorzaak zijn van het feit dat de kite ploft ??????

Gr Richardt


 
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #2 Juni 21, 2007, 13:32:07
edit2Rapporteer  
Balen Richard.... ik denk dat er onbekende krachten zijn die niet willen dat jij het zoute water opzoekt. Hoop dat het snel geregeld is!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Juni 21, 2007, 18:37:02
edit2Rapporteer  
Citaat
ik denk dat er onbekende krachten zijn die niet willen dat jij het zoute water opzoekt.


Ik denk het ook  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)

Misschien moet ik gewoon maar op het Ijselmeer blijven ??

Misschien Ligt het wel aan de kite ,

Heb met deze kite meerdere problemen  gehad zie onderstaande topic

Heb trouwens ook een 10 meter naish raven (zonder problemen)


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24923.0


  Naish Raven 2 14 meter gecrashed Garantie ???? of Niet ??????
 

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo mede kiters

Na vele discusies van mede kiters heb ik toch maar besloten om mijn verhaal op het forum te plaatsen en vraag jullie reacties

Er waaide afgelopen dinsdagmiddag een lekker windje (19 knopen gemeten boven op de dijk) waarbij geen harde windvlagen of stoten waren, kortom gewoon een lekker stabiel windje voor mijn raven 14  Naish  2 kite.   

We waren met 3 man op het water bij Schellinkhout.   

Ik vaarde met een Naish Raven 2 14 meter kite welke nog geen jaar oud is

Na aanleiding van een kite  dvd was ik van plan omdat het zo lekker rustig was een back roll te oefenen voor de eerste keer. 

Dit had ik dus beter niet kunnen doen want bij de 2e keer crashte mijn kite 


Dit kwam door des orienatie in de lucht van mij en de hierop fatale  stuurfout op het water met alle gevolgen van dien waarbij mijn kite op het water crashde.   
Hoe hard de kite op het water is gecrashed heb ik niet gehoord en gezien want op dat moment lag ik in het water.
Toen ik uit het water kwam zag ik al dat het niet goed was

Het doek is langs de middelste strut van de leading edge tot de trailing edge los gescheurd en langs de leading edge van de middelste strut naar de volgende strut 

Vaar zelf al 5 jaar zonder  schade naar zeer tevredenheid met Naish kites.

Ben begonnen 5 jaar geleden met de aero 1 daarna de aero 2 en nu dus  vorig jaar de Naish Raven 2 gekocht.
Heb ook nooit andere kites gevaren

Heb ook meerdere crashes gehad en nooit geen problemen. 


Kite is zelf niet lek

Omdat mijn shop geen garantie gaf heb ik de kite laten reparenen voor 110 euro 

Nu krijg ik van veel gasten te horen dat ik het niet moet pikken en de importeur Kubus moet schrijven cq bellen of weer reclameren bij de shop


Wat is jullie mening hierover ?????
Maak ik een kans ???
Hebben meer mensen ervaring met soortgelijke problemen en hoe is dit opgelost ????
Moet ik evt om een nieuwe kite vragen ?????


Gr Richardt
 
 
 


Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #4 Juni 22, 2007, 01:00:33
edit2Rapporteer  
Last van een maandagochtend kite?

Man wat heb jij een pech met dat ding ben benieuwd hoelang het duurt voor je een nieuwe posting maaakt met he mijn 14 is voor de verandering stuk.

Flink balen hoop dat hij weer snel vakkundig gerepareerd is en dan iets langer voor het volgende ongelukje.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Juni 22, 2007, 15:14:26
edit2Rapporteer  
Citaat
Flink balen hoop dat hij weer snel vakkundig gerepareerd is



Hoop het ook !!!!

Shit Happens  ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Hiervoor gevaren met Naish aero 1  en 2  nooit geen problemen ?????
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.