Kiteset advies

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #25 Januari 07, 2008, 04:52:54
edit2Rapporteer  
reactie 1: Als we de ernstige en fatale ongelukken van de laatste 2 jaar eens bekijken die op Kitehigh besproken zijn, dan zullen we naar grote waarschijnlijkheid zien dat het allemaal/meestal om tubekites gaat.er zijn ook VEEL meer tubekiters, dus die kite gaat niet op Grin

reactie 2: Bij een Flysurfer is het onmogelijk om de lijnen verkeerd te bevestigen omdat deze niet los worden gemaakt. Daarom zijn Fl-riders ook zo vlug op het water: No pumping, only check your lines!je spreek jezelf tegen in 1 zin, het is dus wel degelijk mogelijk je lijnen verkeerd aan te sluiten, evenals bij een tubekite

reactie 3: Als je bij een Flysurfer het gevoel hebt dat het kritisch wordt (overpowerd) en er is niemand die jou kite kan aannemen, dan open je de safety en de kite waait uit als een tafellaken, beddensprei, badhanddoek, noem maar op, met een restdruk die verwaarloosbaar is. Dit komt door het FDS-systeem.mn kite heeft daar ook iets voor, heet de 5e lijn, hebben we geen ingewikkelde naam voor nodig

Of het nu om tubekites of foils gaat, meestal is het menselijk falen (verkeerd inschatten van omstandigheden of van eigen vaardigheden) helemaal mee eens,maken allemaal genoeg fouten, een soms wat meer met soms erge gevolgen Sad
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #26 Januari 07, 2008, 04:59:01
edit2Rapporteer  
reactie 1; Niet zo gek als 99% tube kite is.

reactie 2 en 3; Een foil kan nog steeds een gedraaide tip hebben. En met 40 - 50 knopen is een kite bijna niet te houden als je de safety hebt getrokken, ook al lijkt het op een beddensprei.

Ben het wel eens dat het vaak een menselijk falen is. En de (foute) acties die ik zie met kiten halen ook het forum niet. Pas als er een ambulance bij komt lees je het op het forum.

O leuk morres bemoeit zich er ook al mee  Grin  Waar ging het topic ook al weer over.  loser
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #27 Januari 07, 2008, 05:02:53
edit2Rapporteer  
ja sorry, we gaan idd offtopic en we worden het toch niet helemaal eens.Dus laten we maar er overeens zijn dat we het niet met elkaar eens zijn Grin
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #28 Januari 07, 2008, 07:12:24
edit2Rapporteer  
Slotje?  Huh Grin

(je lulde toch al uit je nek) oeps, i dit it again...  Tongue
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #29 Januari 07, 2008, 15:41:04
edit2Rapporteer  

reactie 2 en 3; Een foil kan nog steeds een gedraaide tip hebben. En met 40 - 50 knopen is een kite bijna niet te houden als je de safety hebt getrokken, ook al lijkt het op een beddensprei.

O leuk morres bemoeit zich er ook al mee Grin Waar ging het topic ook al weer over. loser
Ik denk niet dat een beginner in 40-50 knopen gaat oefenen om z'n eerste rakkie te gaan varen hoor....
On topic:
ik heb zelf een 8m P3 en een 13 P3 en weer zo'n 75 kilo. Zelf vind ik het gat hiertussen al aardig groot en jij bent toch nog wel wat kilo'tjes zwaarder. Ik denk dus dat je in plaats van de Pulse2 8m. beter een 10 m. kan nemen. Je zult zeer waarschijnlijk het eerste en miss. ook wel het 2de jaar dat je kite niet in 30+ knopen gaan varen.
Met betrekking tot de 19 m: ik wou dat ik hem had. Dikke pret in minder dan 10 knopen!
FrankP

Berichten: 328
Antwoord #30 Januari 07, 2008, 22:06:19
edit2Rapporteer  
Blijkt wel weer dat veel hier oordelen over iets dat ze nog nooit hebben gevlogen/zelf vast hebben gehad...
Inclusief bijbehorden conclusies.

Bij de power van een FS moet je 15-20% bij optellen voor een vergelijkende maat tube voor de low-end,
dat is altijd zo geweest, simpelweg door de twinskin(doubleskins profiel) en het vlakkere profiel van de flysurfer kites t.o.v. tubekites. 10=dus 12m, wel belangrijk als je prijs met prijs vergelijkt.
10m pulse2 compl is 1240,- 12m switchblade 2008 compl is 1299,- da's dus zelfs nog goedkoper... Het 'dure' is maar relatief, net hoe je vergelijkt, qua kwaliteit en afwerking zijn er weinig merken die in de buurt komen.

Voor Nederland heb je zat aan een 12m en 8m, 2x kites waarmee je 10-35 knopen afdekt.
Staat een leuk interview met Toby & Flysurfer teamrider Bubmann op kiteforum over de nieuwe Flysurfer kites,
de ontwikkeling en wedstrijd riders/tricks/PKRA etc:
http://www.kiteforum.tv/component/option,com_videos/task,show/id,2101/Itemid,30/

Naishie

Berichten: 383
Antwoord #31 Januari 07, 2008, 23:52:58
edit2Rapporteer  
Het zullen best goede kites zijn  maar ik vraag me dan af waarom er bijna niemand mee kite?
Als ze echt beter,verhoudingsgewijs goedkoper,meer windbereik enz dan zal echt het de grootse massa er wel mee varen
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #32 Januari 07, 2008, 23:57:58
edit2Rapporteer  
9reenNinj@
2 kite quiver: Speed2 15 en Pulse2 10
Volgens mij heb je dan geen 3e kite nodig. De range van de flysurfers zijn groot zat.Zijn wel wat lastig om 2ehands te krijgen. Zeker de Pulse2. Gebruik een board van even boven de 1.35m en ongeveer 40cm breed, niet kleiner. De Rip plus van Spleene is zeker een goede optie.
Heb zelf ook een 2 kite quiver gehad afgelopen jaar en kon altijd het water op als de rest dat ook kan. Soms is het slimmer en goedkoper om te investeren in 2 verschillende boards i.p.v. een derde kite omdat de omstandigheden op het water danig veranderen met verschillende windsterktes. Een kleiner board is dan geen gek idee. Succes met kiezen.
Zo, weer een on-topic reactie:)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #33 Januari 08, 2008, 01:20:35
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er weinig mensen iets kunnen vertellen over de foilkites.
Je houd er van of je houdt er niet van.
Feit is wel dat die dingen goed uit de testen komen.
De-power en herstartbaarheid moeten volgens de testbladen zwaar oké zijn.
Ik persoonlijk hou er niet van.
Krijg er altijd z'n onbehaaglijk Duits gevoel bij
 
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #34 Januari 08, 2008, 03:24:54
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er weinig mensen iets kunnen vertellen over de foilkites.
Je houd er van of je houdt er niet van.
Feit is wel dat die dingen goed uit de testen komen.
De-power en herstartbaarheid moeten volgens de testbladen zwaar oké zijn.
Ik persoonlijk hou er niet van.
Krijg er altijd z'n onbehaaglijk Duits gevoel bij
 

Mijn laatste bijdrage aan dit topic.

Mini-me heeft het aan het juiste end: Flysurfers komen in diverse test (o.a. depowerbaarheid, windrange) als beste uit de bus.

citaat Master: Het zullen best goede kites zijn  maar ik vraag me dan af waarom er bijna niemand mee kite?

In de jaren 80 (van de vorige eeuw) was er een strijd gaande tussen 3 video systemen: VHS, Beta-max en Philips 2000. Van deze drie heeft VHS veruit het slechts. Wie heeft gewonnen? Juist VHS.

In die jaren 80 was er ook een strijd tussen computerbesturingssystemen zoals: Atari, Commodore, Apple, Acorn, Sinclaire, Philips en MsDos (later windows). MsDos was van deze systemen het minst gebruikersvriendelijk. Wie heeft gewonnen? Juist Bill Gates ,et zijn MsDos.

Het is vaak niet de beste die wint,  maar wie de beste PR en Marketing stategy heeft.

Wat dat onbehaaglijke Duitse gevoel van Mini-me betreft. De 2e Wereldoorlog is al meer dan 60 jaar voorbij. De Duitsers die toen verkeerd waren zijn bijna allemaal dood (er waren trouwens ook veel Nederlanders verkeerd).

Veel Kite-merken komen uit de Ver. Staten. Daar hebben ze een president die de hele wereld heeft voorgelogen om een oorlog te kunnen beginnen in Irak, en iedereen van ons controleert over Internet (only for the oil !). Daar krijg ik nog eens een onbehaaglijk gevoel van.

Grtz.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #35 Januari 08, 2008, 03:50:47
edit2Rapporteer  
Even een kleine reactie...
Dit heeft alles te maken met uitstraling van een merk/product..
Als windsurfer moest ik ook niets van Fanatic hebben!!!!
Die lagen altijd 4 lagen dik op de campers voorzien van duitskenteken.
Dit zelfde gevoel heb ik dus ook bij foilkites.
Hoe je het ook wend of keert kiten/surfen/windsurfen/snowboarden enz. enz is een image sport.
Dat wil dus niet zeggen dat ik de oorlog niet verwerkt heb of dat de producten niet goed zijn MAAR
ik zit er niet op te wachten om in het Duits aangesproken te worden.
Dat is voor mij ook de reden waarom ik mijn eigen weg ga en voor mijn eigen kites gekozen heb.
Oké, misschien heb ik wel een imago probleem  Grin

Kort samengevat:
Kites zijn meer dan oke dus kopen die handel  Roll Eyes
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #36 Januari 08, 2008, 04:04:44
edit2Rapporteer  
Limbo die haalt toch alleen maar dingen aan om z'n gelijk proberen te halen. Blijkbaar respecteer je niet dat andere mensen de foil niks of k-u-t vinden. je hebt wel eens gezegd dat tubers afgeven op foilers, maar je doet het zelf hartstikke hard omgekeerd.

ANYWAY, van kite, naar offtopic discussie(ook ik) naar videobanden, naar OS naar een wereldleider, naar marketing-geblaat naar wereld-oorlog, naar SLOTJE!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.