Hé Michiel,
Welke maten heb jij en aan welke windrange moet ik denken met die maten.
Ben zelf 87 kilo en heb nu een 135 2007 Naish Sol.
Ik weeg zelf 75kg, en vaar meestal met een Nobile 666 129x39 uit 2007. Ik heb de 9m2 Bandit al een tijdje in bezit, en de Bandit 13m2 heeft mij niet kunnen overtuigen als betere vervanging voor mijn Rhino07 12m2. Ik heb ik die kites 1 op 1 getest in het low-end en middenbereik.
Windranges voor mij: (low-end = hoogte kunnen lopen!)
Rhino07 12m2: 11 - 26kn, Bandit 13m2 heeft hetzelfde low-end, maar stuurt nog een fractie trager.
Bandit 9m2: 15 - 35kn
Ik heb de R7 nog niet vervangen omdat ik de Bandit 13m2 met mijn gewicht ietwat traag te sturen vond. De R7 is ook niet een snel sturende kite, maar een fractie sneller. Wel is de B veel stabieler, en makkelijker te herstarten.
En over de bar druk verbaas ik me een beetje omdat ik overal lees dat de bar druk lager is dan de Tribal 2007. En ik geloof dat die niet een al te hoge bar druk heeft...
Ik ook, ik heb de TribalII 13m2 gevaren, en die heeft minder bardruk dan mijn Bandit 9m2. Ook heb ik een vriendelijk forumlid die 100kg in de weegschaal gooit aan mijn 9m2 laten hangen, en die ervaarde ook een prettig hoge bardruk.
Maar bardruk is heel persoonlijk, eigenlijk moet je in zulke gevallen zeker zelf testen. Maar of er moet een verschil zitten met de kleinere maten tribals, de 13m2 heeft echt geen hogere bardruk als de Bandit.
en is het dan niet lastig bij board-off en old school trucks?
Ta, spierballen kweken
. Dat gaat allemaal goed met de Bandit