Zaterdag s'ochtends/Zondag F-one Bandit testen omgeving Friesland

pigs

Geen avatar

Januari 26, 2008, 01:43:25
edit2Rapporteer  
Jongens,

Waar kan ik Zaterdag s'ochtends of Zondag een F-one Bandit testen in de omgeving van Friesland.
Heb er al ééns vaker aan gehangen maar wil dit nog eens doen voor een eindoordeel.

Groet,

Marijn
Benjooh

Antwoord #1 Januari 26, 2008, 02:39:43
edit2Rapporteer  
Ben bang dat het voor mijn 11 meter net wat te hardt waait morgen  Grin
Jacobus

Antwoord #2 Januari 26, 2008, 03:23:59
edit2Rapporteer  
Bevallen de rebels niet meer?
pigs

Geen avatar

Antwoord #3 Januari 26, 2008, 03:31:22
edit2Rapporteer  
haha, scherp Jacob...
Opzich wel maar ik wil wat nieuws, vindt sowieso mijn 14m2 wat te groot en heb een keer met een Bandit gevaren en dat beviel zeer goed...
Zelfde depower, maar toch meer pull... en betere kwaliteit als je het mij vraag...

Groet,

Marijn
pigs

Geen avatar

Antwoord #4 Januari 26, 2008, 03:35:07
edit2Rapporteer  
Idd beetje te hard voor een 11...
Misschien eind van de middag, dan zou het iets minder hard gaan waaien...Tot hoelang kan je die Bandit 11 houden?
Ga je morgen ook ergens varen? Ik was van plan om naar Workum/Mirns te gaan.

Groet,

Marijn
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #5 Januari 26, 2008, 19:13:43
edit2Rapporteer  
ik heb van de week gevaren met 12m/s (24knopen) tot vlagen van 18m/s(35knopen) in wijk aan zee is het nu 10m/s en dan kan je makkelijk varen met de 11
Benjooh

Antwoord #6 Januari 27, 2008, 03:15:48
edit2Rapporteer  
Tsja ik heb h'm nog maar net (1x mee gevaren) dus kan je dr ook nog weinig over vertellen. Ben verder ook niet zo'n geweldige kiter  loser  Wat me wel opviel was de directe feedback op de bar. Elk vlaagje merk je. Vond het niet heel erg prettig maar is gewoon een kwestie van wennen denk ik. Verder draaide hij lekker kort.  ThumpsUp
Ben vandaag op Workum geweest (Blauw zwart witte Psycho3 6) Morgen ga ik niet kiten. Ik kom met enige regelmaat @ Workum of andere spots in het noorden. (Roodzwarte Bandit, dus spreek me maar aan als je me ziet  Grin)

(Voeg me anders ff toe aan msn, zie mn profiel  ThumpsUp)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Januari 27, 2008, 04:17:49
edit2Rapporteer  
haha, scherp Jacob...
Opzich wel maar ik wil wat nieuws, vindt sowieso mijn 14m2 wat te groot en heb een keer met een Bandit gevaren en dat beviel zeer goed...
Zelfde depower, maar toch meer pull... en betere kwaliteit als je het mij vraag...

Heb zelf mijn Rebel07 9m2 vervangen voor een Bandit 9m2. De kite heeft idd. veel meer power, ook in het absolute low-end. Tevens is hij veel stabieler, zeker ook als je er door een fout onderdoor knalt. En de waterstart is helemaal een feest na een jaar Rebel07.

Maar ik heb ook de 13m2 gevaren, die je Rebel07 14m2 kwa low-end en trekkracht zeker evenaard, maar hij is kwa stuursnelheid meer te vergelijken met de Rhino07 dan de Rebel, zeker in de maat 9m2 is dat een megaverschil (de Rebel is een van de snelst sturende kites op de markt)

En de Bandit heeft een veel hogere bardruk, en daar moet je van houden als de Rebels gewend bent. Persoonlijk vind ik het fijn.

Wil je een kite die iets meer richting de Rebel gaat kwa eigenschappen, dan zou ik zeker de North Evo die half Februari in NL bij de shops in de schappen zal liggen gaan testen.
pigs

Geen avatar

Antwoord #8 Januari 29, 2008, 04:49:14
edit2Rapporteer  
Hé Michiel,

Welke maten heb jij en aan welke windrange moet ik denken met die maten.
Ben zelf 87 kilo en heb nu een 135 2007 Naish Sol.

En over de bar druk verbaas ik me een beetje omdat ik overal lees dat de bar druk lager is dan de Tribal 2007. En ik geloof dat die niet een al te hoge bar druk heeft...

en is het dan niet lastig bij board-off en old school trucks?

Groet,

Pigs
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Januari 29, 2008, 16:12:01
edit2Rapporteer  
Hé Michiel,

Welke maten heb jij en aan welke windrange moet ik denken met die maten.
Ben zelf 87 kilo en heb nu een 135 2007 Naish Sol.

Ik weeg zelf 75kg, en vaar meestal met een Nobile 666 129x39 uit 2007. Ik heb de 9m2 Bandit al een tijdje in bezit, en de Bandit 13m2 heeft mij niet kunnen overtuigen als betere vervanging voor mijn Rhino07 12m2. Ik heb ik die kites 1 op 1 getest in het low-end en middenbereik.

Windranges voor mij: (low-end = hoogte kunnen lopen!)
Rhino07 12m2: 11 - 26kn, Bandit 13m2 heeft hetzelfde low-end, maar stuurt nog een fractie trager.
Bandit 9m2: 15 - 35kn

Ik heb de R7 nog niet vervangen omdat ik de Bandit 13m2 met mijn gewicht ietwat traag te sturen vond. De R7 is ook niet een snel sturende kite, maar een fractie sneller. Wel is de B veel stabieler, en makkelijker te herstarten.

En over de bar druk verbaas ik me een beetje omdat ik overal lees dat de bar druk lager is dan de Tribal 2007. En ik geloof dat die niet een al te hoge bar druk heeft...

Ik ook, ik heb de TribalII 13m2 gevaren, en die heeft minder bardruk dan mijn Bandit 9m2. Ook heb ik een vriendelijk forumlid die 100kg in de weegschaal gooit aan mijn 9m2 laten hangen, en die ervaarde ook een prettig hoge bardruk.

Maar bardruk is heel persoonlijk, eigenlijk moet je in zulke gevallen zeker zelf testen. Maar of er moet een verschil zitten met de kleinere maten tribals, de 13m2 heeft echt geen hogere bardruk als de Bandit.

en is het dan niet lastig bij board-off en old school trucks?

Ta, spierballen kweken  Joepie. Dat gaat allemaal goed met de Bandit ThumpsUp
Haring High Richardt

Antwoord #10 Januari 29, 2008, 17:50:30
edit2Rapporteer  
Bij v.d. berg in Hoorn hebben ze in de test de bandit  ThumpsUp

Wel even van te voren bellen.  ListenToMe

Heb hem vorig jaar getest
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #11 Januari 30, 2008, 01:48:59
edit2Rapporteer  

Heb hem vorig jaar getest

wat klinkt dat alweer lang terug:P

Ik heb juist met de bandit de board offs geleerd, door de lange hangtime gaat dit echt super!

ik zou wel een korter depowerkoord nemen, ik vind het persoonlijk hieerdoor toch wat relaxer varen.
pigs

Geen avatar

Antwoord #12 Januari 30, 2008, 15:45:26
edit2Rapporteer  
Ok, bedankt jongens.. Ik ga hem zeker testen, had ik al gedaan, maar ga ik nog een keer doen!
Toen ik hem teste was het echt noodweer... was op de testdag op Workum aan het eind van de dag. En ik moet zeggen wat een super high end heeft dat beestje! En rete stabiel... ik moest even wachten toen ik van het water af ging en hij bleef zo mooi in de lucht staan bij die dikke vlagen windkracht 7!!
Wat ik ook merkte is dat de vlieger ook super vliegt als je hem helemaal depowerd. Ik ervaar dit niet bij mijn Rebel. Die vaard het lekkerst helemaal gepowerd.

Als ik een set ga kopen dan wordt het een Bandit 9m2 en 11m2. Ik heb nog een Rebel 14m2 en misschien dat ik er later nog een 7,5m2 Bandit bij koop.

Groet,

Pigs
Jacobus

Antwoord #13 Februari 01, 2008, 02:29:04
edit2Rapporteer  
Marijn,

Als je de bandits hebt wil ik ze ook wel eens testen, hoor er wel veel goede dingen over. Tot op het water!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.