Vegas 2007 scheurt door midden!

Tjok
Gast
Maart 06, 2008, 16:30:54
edit2Rapporteer  
Dit topic kan dicht!!
chico

Antwoord #1 Maart 06, 2008, 16:34:46
edit2Rapporteer  
Ik denk ook dat het een productie fout is. Gewoon garantie. Nix aan de hand mensen. Rustig doorlopen.
globe

Antwoord #2 Maart 06, 2008, 17:31:33
edit2Rapporteer  
Waarom ga je niet eerst naar je dealer voordat je hier stennis gaat maken?

Snackyman

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 Maart 06, 2008, 17:31:41
edit2Rapporteer  
Productiefout kan gebeuren. Nu afwachten hoe ze het afhandelen. Dat vind ik een stuk belangrijker.
Tjoury

Geen avatar

Antwoord #4 Maart 06, 2008, 18:03:43
edit2Rapporteer  
heey tjok,

kheb gister al ff met Hein over gehad en me bundeltjes erbij gepakt. Wettelijk gezien moet hij het vergoed krijgen omdat binnen 6 maanden na aankoop de kite gescheurd is. maja dat zegt niet altijd alles.
Stanley

Antwoord #5 Maart 06, 2008, 18:36:11
edit2Rapporteer  

Hoezo stennis?

vraagt in mijnziens alleen of iemand anders dit probleem ook heeft gehad.
Zolang de kite nog geen 6 maanden oud is licht de bewijslast aan den kant van de verkoper,na 6 maanden ligt de bewijslast bij de koper.
Maar er is een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen.

Tot nu toe geen slechte verhalen over garantie afhandeling bij Van den Berg gehoord.
Neem aan dat dit wel goed zal komen.
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 Maart 06, 2008, 19:25:28
edit2Rapporteer  

Hoezo stennis?

vraagt in mijnziens alleen of iemand anders dit probleem ook heeft gehad.
Zolang de kite nog geen 6 maanden oud is licht de bewijslast aan den kant van de verkoper,na 6 maanden ligt de bewijslast bij de koper.
Maar er is een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen.

Tot nu toe geen slechte verhalen over garantie afhandeling bij Van den Berg gehoord.
Neem aan dat dit wel goed zal komen.
zo is dat, een goede voorbereiding is het halve werk....

en garantie is niet altijd wat het lijkt.
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #7 Maart 06, 2008, 19:40:40
edit2Rapporteer  

Hey,

Een paar weken geleden  heeft één van mijn vrienden juist hetzelfde voor gehad met zijn Best Waroo 7m. Gewoon aan het kiten en ineens was zijn doek naast een strut in het midden gewoon afgescheurd.

Het was de eerste keer dat de kite uit de zak kwam.

Kite terug binnen gebracht bij de shop, maar nog geen antwoord gehad.
Tjok
Gast
Antwoord #8 Maart 06, 2008, 19:54:26
edit2Rapporteer  

Bedoeling van mij verhaal was idd puur om te weten of iemand anders dit welis is gebeurd en hoe dit afgelopen is.. Maargoed vanmiddag even langs de shop en kijken hoe of wat! Ik denk ook dat het geen probelem op zal leveren.
Idefixe

Antwoord #9 Maart 07, 2008, 00:14:35
edit2Rapporteer  
Garantie is een onderwerp wat iedere keer weer terugkomt.
Wettelijk ben je ( ook bij het kitesurfgebeuren) redelijk goed beschermd.
Klik hier voor meer informatie.

Belangrijke items uit deze info:
Als consument heb je een overeenkomst met de winkelier en NIET met de importeur. Met eventuele boodschappen  "De importeur zegt ......"  heb je dus als consument helemaal niets te maken.

De eerste 6 maanden ligt de bewijslast geheel bij de leverancier. Jij hoeft in dat geval niet aan te tonen dat iets geheel buiten jouw schuld is gebeurd. De winkelier moet onomstotelijk aantonen dat jij schuld hebt.
Ook na deze 6 mnd heb je overigens recht op garantie.

Een ander belangrijk gegeven waar ook nog wel eens mee wordt gesjoemeld : Bij reparatie ( onder garantie) dient het product in de orginele staat te worden terug gebracht. Bij een scheur hoef je dus geen genoegen te nemen met het repareren van de scheur zelf. Het hele "paneel" wat gescheurd is dient dan te worden vervangen. Een nieuw product verliest dan ook niet meteen gigantisch veel 2e hands marktwaarde

Het is overigens wel aan te raden ( en wel zo netjes) dat je in geval van schade de leverancier / de shop eerst benaderd met je probleem voordat je zaken publiceert op het net. Bij directe publicatie creëer je snel een negatieve sfeer waardoor de "bereidwilligheid" van de leverancier om soepel mee te werken, overigens zeer terecht, snel minder wordt.
Succes
Lex

Antwoord #10 Maart 07, 2008, 00:25:30
edit2Rapporteer  
Duidelijk garantie, komt helemaal goed  ThumpsUp
Stanley

Antwoord #11 Maart 07, 2008, 23:53:27
edit2Rapporteer  
Kan er geen sticky gemaakt worden over je rechten bij garantie

zoals Idefixe al aangaf is nietde eersteposting hierover zal zeker ook niet de laatste zijn.
Daarkomt bij ons Idefixe heeft volgens een complete handleiding hoe garantie te verkrijgen bij een onwillige shop/importeur
Wimt

Antwoord #12 Maart 08, 2008, 00:44:54
edit2Rapporteer  
Idefix lijkt de nieuwe Kitedemon te worden; niks ten nadele van Kitedemon overigens, maar met ideen van IDEEfix je het YeSS.
Ach laat maar, in ieder geval goede info
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Maart 08, 2008, 03:43:32
edit2Rapporteer  
Topic is juist goed. IK heb ook laatst wat gehad en dan is het goed om je rechten te kennen. ThumpsUp Ook weet ik van Stanley dat hij laatst problemen heeft gehad.

Top Idefixe!  ThumpsUp
Stanley

Antwoord #14 Maart 08, 2008, 06:09:29
edit2Rapporteer  
Breek me de bek niet open. Die shop ziet mij nooit meer.
Morgen lekker de nieuwe aanwinsten uit proberen Bularoo 10 en 13 beide oranje/wit/blauw
Lex

Antwoord #15 Maart 09, 2008, 03:26:22
edit2Rapporteer  
Topic closed zoals gewenst  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.