555, Spleene of Underground???

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Maart 21, 2008, 04:11:06
edit2Rapporteer  
Citaat van: Poor - Red Waroorior link=topic=30315.msg364323#msg364323
Zou dan de Pro rider van 127x42 moeten worden...

Lijkt me iets te breedt, Poor Undecided

Beter richting 39 of 40cm met jou gewicht.

Ter vergelijking, riders die wij beiden wel kennen (we gaan geen namen noemen, want anders voelen ze zich opgelaten loser) tussen de 90-100kg+ varen niet breder als 41cm.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #26 Maart 21, 2008, 06:04:10
edit2Rapporteer  
Hi!

Tja..die reactie was te verwachten...ik vind het ook nogal breed....maarja...dan heb je wel veel low-end...en wat is het grote nadeel dan?? Weinig high-end zeker? Wat is weinig?
De maten zijn wat vaag....die 131x40 lijkt me zelf de beste, die had Mini-Me ook getest...maar die prijzen ze echt aan als lichtweerboard....

En de kleinste maat is hetzelfde als mn Jaime...en dan ben ik bang weinig meer low-end te krijgen....

Aaarghh....als beginner heb je het maar makkelijk...gewoon redelijk board voor goede prijs kopen en gaan....nu heb je ineens allerlei eisen...


    Maten en gewichten:
     127 x 37,5 cm    2,9 kg    allround board
     127 x 42 cm    3,1 kg    allround board
     131 x 40 cm    3 kg    light wind board
     135 x 43 cm    3,3 kg    light wind board
Gpostema

Berichten: 267
Antwoord #27 Maart 21, 2008, 06:54:27
edit2Rapporteer  
Even goed zoeken en dan zijn er zeker mooie boardjes te vinden, ook de overjarige boards niet vergeten! Ik heb gister een Naish Thorn 128 * 38 2007 binnen gekregen, helemaal nieuw in de verpakking voor 400,- euro. Ik ben zelf 73 kilo en heb een 12 bow als grootste kite dus ik kan me voor stellen dat jij met een paar kilo meer en een iets kleinere kite een net wat groter board wilt. Ik had misschien liever ook net 1 maatje groter gehad 133 * 39 ofzo, maarja die hadden ze niet meer  loser maar met dit board moet het ook goed komen lijkt mij!

Gr Gerben!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Maart 21, 2008, 15:52:09
edit2Rapporteer  
Tja..die reactie was te verwachten...

Grin
   
Citaat van: Poor - Red Waroorior link=topic=30315.msg364418#msg364418
Maten en gewichten:
     127 x 37,5 cm    2,9 kg    allround board
     127 x 42 cm    3,1 kg    allround board
     131 x 40 cm    3 kg    light wind board
     135 x 43 cm    3,3 kg    light wind board

En wat vond MINI-ME van de 131x40cm, en wat is zijn gewicht?

Ik ken die boards niet, maar het is helaas niet zo dat elk board van die afmetingen ook daadwerkelijk goed presteert in het low-end en/of high-end. Daar zijn veel meer factoren afhankelijk zoals de aanwezigheid van concaaf, maar bovenal rockerlijn en outline. Ook de flexverhoudingen spelen een rol daar deze het board kunnen vervormen in gunstigere-ongunstigere rockerlijn tijdens het varen.

Uit ervaring weet ik dat de Nobile 555´07 en nieuwer, de 666 en als klapstuk de Shinn enorm snel planeren voor hun afmeting. Een vergelijkbare Jamie bijvoorbeeld planeert lang niet zo vroeg.

Ik vermoed dat veel boardmerken in 2008 kritisch naar deze boardjes hebben gekeken, want je ziet die schapes en rockerlijnen terugkomen.

Ik vind het bijzonder vreemd wat Skywalker bij die boardmaten zet. Zowiezo is het beter zoals bij Nobile of North het gewicht van de rider erbij te vermelden, dat is nl. een zeer belangrijke maatgever. Overigens kun je op de site van Nobile zelf d.m.v. vraag/antwoord je ideale afmeting configureren. Ik heb het een aantal keren getest, en het werkt goed ThumpsUp



Edit: Ok, zojuist het testverslag van MINI-ME gelezen (heel goed gedaan ThumpsUp) en hij is wel wat zwaarder, maar die 131x40cm klinkt ook als een snelle planeerder. Met je 75kg zou ik voor iets smaller gaan, 39cm breedt (en die hebben ze helaas niet)
Of testen is de enige optie hier van die 131x40cm
Gpostema

Berichten: 267
Antwoord #29 Maart 21, 2008, 17:19:55
edit2Rapporteer  
Opzich wel grappig die board selector op de site van nobile. Ik kwam op een nobile 555 128 * 39, dus dan zit het ook wel goed met die thorn 128 * 38  Smiley

Gr. Gerben!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #30 Maart 21, 2008, 17:23:14
edit2Rapporteer  
Met 73kg geen probleem ThumpsUp

Maar de Thorn zou volgens testen t.o.v. de 666 van vorig jaar iets minder low-end hebben. Zelf vaar ik ook 39cm breedt met 75kg. Die thorn zal het lekker doen als je gepowered bent (en dat is toch wat iedereen het liefste heeft natuurlijk Grin)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #31 Maart 21, 2008, 20:37:46
edit2Rapporteer  
Ik weeg idd 90 kg en ben 1.93 cm lang. Ik heb voor de 131x40 Dimitri pro com gekozen omdat hij heel snel planeert en ten alle tijden goed te houden is.
Heb ook op de 666 en 555 gevaren maar vind de pads minder fijn en de boards zijn minder goed te controleren in chop. Ook vind ik dat de 555 de neiging heeft om erg snel te duiken.
Dus de Skywalkerboard vond ik relaxer varen in chop en planeert net zo snel en misschien wel sneller dan de Nobile boards. Heb zelf de 135x40 nobile gehad en heb dus nu de 131x40 Skywalker. Prijs verschil is er ook. Alle skywalkerboards kosten (adviesprijs) 529,- en Nobile kosten 555 en 666,-
Het beste is dat je gewoon ff gaat testen.
Op dit moment ligt er bij de boekhandel de kiteboarding.de magazine in de schappen en die komen tot dezelfde conclussie. (0) is middelmatig
punten van 555:
+Vaareigenschap, +planeervermogen, 0 snelheid, 0 controleerbaarheid tijdens varen
punten van de 666:
+ planeervermogen, + goed hoogte lopen, - draaivermogen, - carven, 0 controleerbaarheid
punten skywalkerboards
+ Freestyle, + Freeride, +planeervermogen, + prijs/kwaliteit, + ligt in gewicht


Succes  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Maart 21, 2008, 20:58:02
edit2Rapporteer  
Zijn het wel vergelijkbare maten? Ik ga zo ook gelijk de nieuwe kb.de kopen als die kloteregen en sneeuw eens stopt. Angry

Vorig jaar heeft kb.de die test van de Nobile boardjes aardig verknalt door de 666 in een maat voor zwaardere riders te testen. ThumpDown

Overigens klinkt het alsof skywalker enorm verbeterd is, vorig jaar kwamen ze helemaal niet goed uit de test van kb.de.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #33 Maart 21, 2008, 21:04:25
edit2Rapporteer  

Overigens klinkt het alsof skywalker enorm verbeterd is, vorig jaar kwamen ze helemaal niet goed uit de test van kb.de.

Ze hebben idd de boards veranderd en verbeterd.
Het oude Skywalker "Rider board" kwam vorig jaar wel heel goed uit de testen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 Maart 21, 2008, 21:45:46
edit2Rapporteer  
Die riders was maar adviesprijs €390,- Geen geld en goed in de test idd. Alleen de pro en die lichtweer board kwamen niet zo heel goed uit de test. Maar dat waren er wel meer niet.

Vreemd, vorig jaar kwam de 555 wel goed uit die test. Er is dit jaar vrijwel niets aan het board verandert. Dat is dan wel apart. Ik ga zo naar de boekhandel.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #35 Maart 21, 2008, 22:46:40
edit2Rapporteer  
Die riders was maar adviesprijs €390,- Geen geld en goed in de test idd. Alleen de pro en die lichtweer board kwamen niet zo heel goed uit de test. Maar dat waren er wel meer niet.

Vreemd, vorig jaar kwam de 555 wel goed uit die test. Er is dit jaar vrijwel niets aan het board verandert. Dat is dan wel apart. Ik ga zo naar de boekhandel.
Ze hebben de Skywalker boards iets aangepast.. De neus is breeder geworden voor meer pop en ze hebben iets gedaan zodat je geen last meer hebt van spray. Bovendien is het materiaal oer sterk. Het is gemaakt van hetzelfde materiaal waar ze ook de bladen van windmolens mee maken. Dat spul is oersterk en super ligt. Ook hebben de straps nu weer 4 schroever per strap gekregen.

Ps als je naar de winkel gaat neem dan ff een plu mee  ThumpDown
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #36 Maart 21, 2008, 23:30:17
edit2Rapporteer  
Mannen, bedankt allemaal voor het meedenken!!
Ik neig tot het meest naar die 131x40.....maarja..ik weeg wel 15 kg minder dan Mini.....maarja...een maat kleiner is net zo groot als mn Jaime...en deze is vast veel beter in de low-end..maar toch...voor mn gevoel mag iets groter best...

Maar goed...de gast met wie ik in onderhandeling was over de Underground Flex wil nog wel wat van zn prijs af doen...dusja...dat is wellicht ook nog wat....aaaaaaaaaaaargghhhh
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #37 Maart 22, 2008, 00:23:09
edit2Rapporteer  
Mannen, bedankt allemaal voor het meedenken!!
Ik neig tot het meest naar die 131x40.....maarja..ik weeg wel 15 kg minder dan Mini.....maarja...een maat kleiner is net zo groot als mn Jaime...en deze is vast veel beter in de low-end..maar toch...voor mn gevoel mag iets groter best...

Dat gaat helemaal goed komen omdat je veel de-power uit je kite kan halen en daardoor zal je board  niet te groot zijn.  Heeft alleen maar extra voordelen met pop (langere rail) , landen na een trick en meer low-end.
Succes  ThumpsUp
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #38 April 01, 2008, 04:44:32
edit2Rapporteer  
Het is dus toch de Skywalker Dimitri Pro Rider geworden!! Heb hem net persoonlijk overhandigd gekregen (service!). Was ff klooien om de voetbanden erop te krijgen, maar die blijken wel goed te voelen en erg goed en makkelijk verstelbaar!
En het board ziet er gewoon supervet uit! Zit een soort 3D spiegeleffect wat je op de 2e foto wel ziet...Nu maar snel testen!! Report volgt!

Oja...dat het 131x40 als lightwind werd aangegeven was een foutje op de website..

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #39 April 01, 2008, 09:57:33
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd... Wanneer wordt i ontmaagd  loser
Blauwe Fishbone is wel gaaf  Joepie
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #40 April 01, 2008, 21:20:53
edit2Rapporteer  
Top.
Mooi en (zo te horen) goed board voor een mooie prijs.
Zit zelf ook te denken aan zo'n boardje.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.