Tja..die reactie was te verwachten...
Maten en gewichten:
127 x 37,5 cm 2,9 kg allround board
127 x 42 cm 3,1 kg allround board
131 x 40 cm 3 kg light wind board
135 x 43 cm 3,3 kg light wind board
En wat vond MINI-ME van de 131x40cm, en wat is zijn gewicht?
Ik ken die boards niet, maar het is helaas niet zo dat elk board van die afmetingen ook daadwerkelijk goed presteert in het low-end en/of high-end. Daar zijn veel meer factoren afhankelijk zoals de aanwezigheid van concaaf, maar bovenal rockerlijn en outline. Ook de flexverhoudingen spelen een rol daar deze het board kunnen vervormen in gunstigere-ongunstigere rockerlijn tijdens het varen.
Uit ervaring weet ik dat de Nobile 555´07 en nieuwer, de 666 en als klapstuk de Shinn enorm snel planeren voor hun afmeting. Een vergelijkbare Jamie bijvoorbeeld planeert lang niet zo vroeg.
Ik vermoed dat veel boardmerken in 2008 kritisch naar deze boardjes hebben gekeken, want je ziet die schapes en rockerlijnen terugkomen.
Ik vind het bijzonder vreemd wat Skywalker bij die boardmaten zet. Zowiezo is het beter zoals bij Nobile of North het gewicht van de rider erbij te vermelden, dat is nl. een zeer belangrijke maatgever. Overigens kun je op de site van Nobile zelf d.m.v. vraag/antwoord je ideale afmeting configureren. Ik heb het een aantal keren getest, en het werkt goed
Edit: Ok, zojuist het testverslag van MINI-ME gelezen (heel goed gedaan
) en hij is wel wat zwaarder, maar die 131x40cm klinkt ook als een snelle planeerder. Met je 75kg zou ik voor iets smaller gaan, 39cm breedt (en die hebben ze helaas niet)
Of testen is de enige optie hier van die 131x40cm