Nobile 666

Roel W

Berichten: 1098
Mei 19, 2008, 01:42:22
edit2Rapporteer  
Gisteren de nobile 666 10m kite getest. Kite ziet er zeer kwalitatief afgewerkt uit en verstevigd waar nodig. One pump systeem werkt prima en is zo een luxe. Dit wordt meer en meer door vele merken gebruikt. Het sluiten van je struts gaat een beetje moeizaam, maar mits wat kracht lukt het wel. Kite ziet er zeer netjes uit. De 666 is een C-shape kite met de goede eigenschappen van een bow. En dat voel je direct als je hem aan het varen bent. Je hebt steeds de druk van een C kite en je voelt perfect waar je kite hangt. Het sturen gaat zo makkelijk en zonder enige moeite. En toch blijft de kite steeds onder je controle, reageerd perfect op wat men vraagt. Niet meer sleuren aan die bar om hem recht of links te draaien. Voel je dat je niet genoeg power meer hebt, gewoon effe paar keer sinussen, wat zeer makkelijk gaat en je kite bouwt weer power op. Hoogte lopen gaat super en heb je enige power in je kite wordt je na het insturen gelijk de lucht in gecatapulteerd. De 666 wordt gevaren met 5 de lijn en een bar die je op 2 standen kan zetten. Op zen breedst voor je grote kites en smal voor je kleinere kites. Er zit ook op de bar een chickenloop met donckeydick en ene zonder bij geleverd voor wie meer unhooked wil varen. Met de ch-loop zonder is het wel effe wennen omdat die gemaakt is van harde plastick en door het niet meerbuigen rond je haak, het wel lijkt dat die makkelijker ongewenst unhooked. De bar zelf voelt goed aan en met de extra grips in de bar, een plezier om mee te varen.

 

Kortom, je merkt dat Mark Shinn nog tijd, nog moeite heeft gespaart om van de Nobile 666 een super kite te maken! Als je de kans krijgt, zeker eens testen! Het loont!!

 

Heb de 10m gevaren met 5 a 6bfr. Weeg 82kg en vaar board 131x40
piede

Berichten: 1689
Antwoord #1 Mei 19, 2008, 14:30:00
edit2Rapporteer  
Klinkt als een kite die niet meer waard is als de meeste kites van tegenwoordig. Ze springen allemaal goed en lopen allemaal goed hoogte. Het zijn de kleine dingen die het hem tegenwoordig doen.
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #2 Mei 20, 2008, 02:24:34
edit2Rapporteer  
Natuurlijk dat er nog merken zijn die dit benaderen. Maar het goede aan deze kite is dat hij vaart als een c-kite met constante druk en hij toch makkelijk stuurt als een bow. Dikwijls vind je nog of het ene of het andere. Bij deze kite heb je dus wel degelijk beiden eigenschappen in één en dezelfde kite.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Mei 20, 2008, 04:41:19
edit2Rapporteer  
Ik heb nog niet met de kite mogen varen maar vind wel dat Nobile de hoofdprijs vraagt voor iemand die met z'n 1e kite op de markt komt en echt zo vernieuwend is het concept ook weer niet  Undecided
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #4 Mei 20, 2008, 21:19:56
edit2Rapporteer  
Kites zijn inderdaad wat aan de dure kant. Maar mits wat onderhandelen ben ik zeker dat je tot een goede compromie kunt komen. F-one is even prijzig en de hoge prijs wil zeggen dat ze bij nobile er van overtuigd zijn dat de kite kwa eigenschappen met de grote merken kan concureren.
Een concept moet niet te fel veranderen als men de goede weg op gaat. Er zijn merken die plots een heel andere weg inslaan om toch maar iets vernieuwend te brengen, maar of het beter is heb ik men twijfels over. Het enige vernieuwende concept is de bow geweest en als men dan het goede van beide type kites neemt, samenvoegd en steeds verbeterd is dit volgens mij het beste systeem van werken. Tot er weer eens een nieuw bruikbaar concept op de markt komt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.