Klinkt als een kite die niet meer waard is als de meeste kites van tegenwoordig. Ze springen allemaal goed en lopen allemaal goed hoogte. Het zijn de kleine dingen die het hem tegenwoordig doen.
Natuurlijk dat er nog merken zijn die dit benaderen. Maar het goede aan deze kite is dat hij vaart als een c-kite met constante druk en hij toch makkelijk stuurt als een bow. Dikwijls vind je nog of het ene of het andere. Bij deze kite heb je dus wel degelijk beiden eigenschappen in één en dezelfde kite.
Ik heb nog niet met de kite mogen varen maar vind wel dat Nobile de hoofdprijs vraagt voor iemand die met z'n 1e kite op de markt komt en echt zo vernieuwend is het concept ook weer niet
Kites zijn inderdaad wat aan de dure kant. Maar mits wat onderhandelen ben ik zeker dat je tot een goede compromie kunt komen. F-one is even prijzig en de hoge prijs wil zeggen dat ze bij nobile er van overtuigd zijn dat de kite kwa eigenschappen met de grote merken kan concureren. Een concept moet niet te fel veranderen als men de goede weg op gaat. Er zijn merken die plots een heel andere weg inslaan om toch maar iets vernieuwend te brengen, maar of het beter is heb ik men twijfels over. Het enige vernieuwende concept is de bow geweest en als men dan het goede van beide type kites neemt, samenvoegd en steeds verbeterd is dit volgens mij het beste systeem van werken. Tot er weer eens een nieuw bruikbaar concept op de markt komt.