Board is niet snel en planeert niet snel. Ik zal er maar eens echte vinnen onder zetten, en het board is mooi wendbaar, maar te veel banaan; 17 scoop en 3 cm rocker. Zal de bodem er weer af proberen te trekken, meer concaaf erin en vlakker maken.
Kwam Peter tegen bij Neeltje Jans, met zijn eigenbouw directional. Tijdens het surfen, wenkte hij mij naar de kant. Om mij te laten zien hoe het bouwen echt moet. Board was te vlak zei hij, p.o, maar dat is ook mijn ervaring; daaruit koen de beste dingen voort.
Want zijn board is allejeuzus snel; echt waanzinnig. Hij heeft de thrustervinnen ook, net als ik, niet in een hoek staan. Verder had ie een erg technisch verhaal over de bouw van zijn board, terwijl ik moeite had om de kite niet in de zijn te draaien; ik snapte er niet veel van, dus dat moet ie maar eens opnieuw vertellen
.
Het board schijnt ook waanziinig te planeren, hij springt er super mee, en volgens andere testers was ie toch wendbaar, ondanks de (mislukking) van een te vlakke board.
Over kant van board techniek; moest ie ook wel lachten, maar de laatste 30 cm v.h. board moet scherp zijn, want daarop vaar je. De rest moet niet scherp zijn; zit de wendbaarheid alleen maar in de weg.
Was weer een topdag op Neeltje. De riem van mijn trapeze brak, en men vocht er bijna om, 5 man en ook 1 dame, om mijn board en trapeze en mijzelf naar dekant te brengen. Aan de kant waren de lijnen al keurig om de bar gewikkeld; echt super en nogmaals dank
. Dat maak je op Brouwersdan niet zo snel mee.
Ik zou maar kiteleraar worden bij X-watersport; zowat 20 dames op een handvol (hopelijk testosteron-arme ) leraren
.