Braddyx...
Ik vaar vanaf dag 1 met Eclipse. Ben vanaf December in het bezit van de 2e generatie Thruster 10m2 en 14m2.
Heb daarvoor met de 1 ste generatie Thrusters gevaren.
Heb zelf nooit de bardruk als zwaar ervaren.
Had persoonlijk de kites al in December getest en vaar er nog steeds mee.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,29318.0.htmlZat al lang te wachten op de dag dat kiteboarding.de de kites eens zou testen.
Natuurlijk weet ik zelf wel wat ik in handen heb maar was toch benieuwd wat zo'n testteam van de kite zou vinden. Resultaat is meer dan
en kan mij er goed in vinden.
De kite is voor europa nog relatief onbekend maar is in States een best seller. Is wel grappig om te weten dat de ontwerper van Eclipse ook, op basis van onderandere de Thruster, de nobile kites heeft ontworpen en dan rent iedereen in een keer naar de shops
Oké de test volgens kb.de
De Eclipse Thruster zal snel bekend worden en kan met gemak mee concurreren met de gevestigde orde. Is een uitstekende freeridekite/freestyle old school kite. Minder geschikt voor wakestyle omdat hij bij uploaden van de kite iets verder in windvenster zakt. Goede low-end en vanwege de stabiliteit en depower een uitblinker in sterke wind. Door depower is de kite bijna drukloos maar nog wel te sturen. Groot windbereik. Met de lift/hangtime kan de kite zich bijna meten met de top in dat segment. Ook kiteloops zijn geen probleem
De stuurkracht is snel en precies en heeft weinig kracht nodig en de kite reageert vervolgens vrij precies. Geringe bardruk en de drukpunt is makkelijk en zonder moeite te vinden.
Vind het wel verrassend om te lezen dat ze de Thruster meer freestyle aspiraties toedichten dan bijv de Kondor2.
Ook de Cabrinha Crossbow IDS kwam goed uit de test. En nu ook te varen met 1:1 setup
Is wel grappig om te lezen dat al deze kites dus SLE als titel meekrijgen
Xbow IDS = Bow-kite/4 lijns (1:1) en SLE
Mayhem = Hybride-kite/4 lijns (1:1) en SLE
Bowfort = Hybride-kite/5 lijns (1:1) en SLE
Thruster = Hybride-kite/4 lijns (1:1) en SLE
Kondor2 = C-kite/ 5lijns en SLE