Nieuwe kiteboading.de magazine is weer uit

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Juli 15, 2008, 19:17:08
edit2Rapporteer  
Zoals de titel al verklapt  loser

Kites in de test :

Cabrinha Crossbow IDS 9M2
Caution Mayhem 11m2
Rodwy Bowfort 9.0M2
Eclipse Thruster 10m2
Advance Kondor 12m2
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #1 Juli 15, 2008, 19:29:09
edit2Rapporteer  
YEAH...die ga ik denk ik maar ff halen...kan ik me duits oefenen.  Grin Grin
Of zouden ze in moffrika zelf goedkoper zijn?

dan koop ik hem vrijdag wel  Grin Grin loser
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #2 Juli 15, 2008, 19:34:03
edit2Rapporteer  
Eyy,..de Eclipse Thruster!!! ThumpsUp

Ben benieuwd wat de test zegt over de Eclipse!


Thx MINI-ME! ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Juli 15, 2008, 19:43:41
edit2Rapporteer  
Eyy,..de Eclipse Thruster!!! ThumpsUp

Ben benieuwd wat de test zegt over de Eclipse!


Thx MINI-ME! ThumpsUp
Daar was ik persoonlijk dus ook erg benieuwd naar en het is geworden wat ik persoonlijk al verwacht had  Joepie
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #4 Juli 15, 2008, 19:56:56
edit2Rapporteer  
De Eclipse die heb ik 2 jaar geleden mogen varen in de States, ik was totaal verrast, ik vond 'm zeer direct sturen, de bardruk was wel even wennen (zwaar),..Kben de Eclipse blijven volgen en hoorde idd van de Thruster,..Jij dus ook de Eclipse,..kan je vertellen hoe ie uit de bus komt van de magazine. ThumpsUp

Gr Brad
Eyy,..de Eclipse Thruster!!! ThumpsUp

Ben benieuwd wat de test zegt over de Eclipse!


Thx MINI-ME! ThumpsUp
Daar was ik persoonlijk dus ook erg benieuwd naar en het is geworden wat ik persoonlijk al verwacht had  Joepie
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Juli 16, 2008, 03:27:39
edit2Rapporteer  
Braddyx...
Ik vaar vanaf dag 1 met Eclipse. Ben vanaf December in het bezit van de 2e generatie Thruster 10m2 en 14m2.
Heb daarvoor met de 1 ste generatie Thrusters gevaren.
Heb zelf nooit de bardruk als zwaar ervaren.
Had persoonlijk de kites al in December getest en vaar er nog steeds mee.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,29318.0.html
Zat al lang te wachten op de dag dat kiteboarding.de de kites eens zou testen.
Natuurlijk weet ik zelf wel wat ik in handen heb maar was toch benieuwd wat zo'n testteam van de kite zou vinden.  Resultaat is meer dan  ThumpsUp en kan mij er goed in vinden.

De kite is voor europa nog relatief onbekend maar is in States een best seller. Is wel grappig om te weten dat de ontwerper van Eclipse ook, op basis van onderandere de Thruster, de nobile kites heeft ontworpen en dan rent iedereen in een keer naar de shops  Undecided

Oké de test volgens kb.de

De Eclipse Thruster zal snel bekend worden en kan met gemak mee concurreren met de gevestigde orde. Is een uitstekende freeridekite/freestyle old school kite. Minder geschikt voor wakestyle omdat hij bij uploaden van de kite iets verder in windvenster zakt. Goede low-end en vanwege de stabiliteit en depower een uitblinker in sterke wind. Door depower is de kite bijna drukloos maar nog wel te sturen. Groot windbereik. Met de lift/hangtime kan de kite zich bijna meten met de top in dat segment. Ook kiteloops zijn geen probleem
De stuurkracht is snel en precies en heeft weinig kracht nodig en de kite reageert vervolgens vrij precies. Geringe bardruk en de drukpunt is makkelijk en zonder moeite te vinden.
Vind het wel verrassend om te lezen dat ze de Thruster meer freestyle aspiraties toedichten dan bijv de Kondor2.

Ook de Cabrinha Crossbow IDS kwam goed uit de test. En nu ook te varen met 1:1 setup

Is wel grappig om te lezen dat al deze kites dus SLE als titel meekrijgen

Xbow IDS = Bow-kite/4 lijns (1:1) en SLE
Mayhem = Hybride-kite/4 lijns (1:1) en SLE
Bowfort =  Hybride-kite/5 lijns (1:1) en SLE
Thruster = Hybride-kite/4 lijns (1:1) en SLE
Kondor2 = C-kite/ 5lijns en SLE

jass

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #6 Juli 16, 2008, 09:26:23
edit2Rapporteer  
Toen dez nieuwe Kiteboarding.de uit kwam was ik nog in duitsland dus ik heb hem al sinds het weekend in huis. Ik ben het magazin helaas nog niet in Deventer tegen gekomen dus ik zou niet weten waar ik de volgende straks moet kopen.

Maar ik vind het er weer goed uitzien. Staat ook een stuk in over de 2009 Naish serie en de gebruikelijke reis en event verslagen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.