Wimt-straps, voor een beter vaargevoel

Wimt

December 06, 2008, 19:04:03
edit2Rapporteer  
 Cheesy

Ik verbind zelfs mijn naam aan deze uitvinding, dus moet het wel weer goed zijn.
Of, zoals ik gisteravond tegen mijn vriendin zei; "er komt iets groots aan, ik zal je alvast een houtje geven om op te bijten".
Kortom; als de nood het hoogst is, is den Wimt nabij.

Bedoeld voor mensen die nu nog kiten, dus met schoenen, en geen platvoeten hebben, maar een hoge wreef.
En vooral bij de huidige zachte pads, is het uit de voetbanden schieten veelvoorkomend. Je past daardoor zelfs je sprongstijl daarop aan.
Dat merkte ik, nadat ik mijn Wimt-straps had gebruikt; je kunt veel makkelijker sneller landen, en ook meer voor de winds. Je voelt je veel zekerder bij springen. En, je behoeft de banden echt niet strak te trekken.  Echt super, 1 keer getest, had vandaag weer willen testen, maar geen wind helaas.

Wegens het kruislingse verband van de voetbanden, schieten je voeten ook niet door, want de voetband die over je wreef gaat, wordt door dit verband aangetrokken.
Ook het uit de voetbanden schieten, gebeurd niet meer. Dit wordt veroorzaakt door het witte lijntje, dat door de alu U-balk en het buisje loopt (dit lijntje vormt zo een rechthoek). Bij een geringe achterwaartse beweging van de voet, wordt de voet direct al naar beneden en dus klem getrokken door deze rechthoek (is dan even een paralellogram).

Verder; montage gemak; geen stugge voetbanden die het allemaal moeilijk maken.
Gewicht van deze constuctie totaal; 110 gram. 1 Mystic voetband weegt 165 gram.
Gewicht kan evt. nog wat lager; dan geen U-balk, maar 2 inserts gaan dan de basis vormen van deze rechthoek.

Ik heb vaak 2 of zelfs 3 planken opelkaar gestapeld in de auto, met dze voetbanden vraagt dat veel minder plaats.   

Kaptain

Antwoord #1 December 06, 2008, 19:07:28
edit2Rapporteer  
Wim, vind het nog moeilijk voor te stellen. Ben wel benieuwd, want heb zelf ook een hoge wreef. Filmpie??
Wimt

Antwoord #2 December 06, 2008, 19:08:26
edit2Rapporteer  
meer foto`s
Nature

Antwoord #3 December 06, 2008, 19:10:01
edit2Rapporteer  
Hahaha met schoentje zal t wel werken maar zonder raak je je vel kwijt haha.

martijn

Antwoord #4 December 06, 2008, 19:13:11
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook veel last van voeten die uit voetbanden schieten. Het is zeker lastig bij het oefenen van tricks. Bij het oefenen van een sbend of railey sta je nu eenmaal gepowerd. Zeker bij een rotatie is het dan echt vervelend als 1 voet eruit schiet (ik heb dit nu al menig maal mee moeten maken, en het is echt niet chil). Nu in de tijd met schoentjes zit het allemaal wat stroever, en heb ik mn straps verzet. Blijf ik nog steeds last hebben van voeten eruit schieten (je doet er ook gelijk veel langer over om een trick te leren) koop ik een handig middeltje van Mystic.

Dit is een soort van zacht draad wat je vastschroef onder je straps zodat ze vast zitten, dit loopt dan van achter rond. Zodra je in je footpad sta trek je dat ding omhoog en zit het om je hiel, zodat het je voet op de juiste plaats houdt. 1 nadeel is dat je je voet er niet makkelijk uitkrijgt (dus niet kopen als je geilt op onefooters enzo). is alleen beetje lastig uit te legen. ik ga even n plaatje zoeken Wink. Makkelijk gezegd is het dus gewoon een fijn zacht draad van soort neopreen (niet echt uitrekbaar Wink ) wat achter je hiel zit om je voet te laten ziten.
KappuhH

Antwoord #5 December 06, 2008, 19:43:32
edit2Rapporteer  
Ik move deze briljanten uitvinding even naar het zelfbouw topic waar ie thuishoort!
Wimt

Antwoord #6 December 06, 2008, 20:17:21
edit2Rapporteer  
Vreemd, is meermaals besproken op de nieuws site, dus graag terugmoven Kapuhh.

Op de F-one pad zie je een daarop vastgebonden slang. Helpt ook wel wat.

Nadeel van mijn pad, is dat je iet minder makkelijk instapt, wegens de slapere constructie (staat minder open), zolas dit op de foto staat. De strap die over je wreef gaat, kun je natuurlijk stugger maken.

Inderdaad, bij roties raak je vaak je board kwijt, vandaar dat ik blij ben met mijn Wimt-strap.
Wimt

Antwoord #7 December 06, 2008, 20:22:11
edit2Rapporteer  
Hahaha met schoentje zal t wel werken maar zonder raak je je vel kwijt haha.

Zeker weten van niet. Ook met schoen aan, merk je veel minder drukbelasting. De druk wordt nml. veel beter en gelijkmatiger verdeeld. Komt nog bij dat je de strap bepaald niet strak behoeft te trekken. De constructie zelf zorgt voor de druk, waneer het nodig is.

Op windhoeroe zie ik 15 knopen staan. Gek, hier  in  Hilvarenbeek was het bladstil. Was het dan toch kiteweer? 
Wimt

Antwoord #8 December 07, 2008, 18:51:29
edit2Rapporteer  
Een brede stance geeft ook veel meer kans op uitschieten van je voet, heb nu hart op hart; 60 cm, de Len10 heeft geloof ik meer, hoeveel?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.