Ik verbind zelfs mijn naam aan deze uitvinding, dus moet het wel weer goed zijn.
Of, zoals ik gisteravond tegen mijn vriendin zei; "er komt iets groots aan, ik zal je alvast een houtje geven om op te bijten".
Kortom; als de nood het hoogst is, is den Wimt nabij.
Bedoeld voor mensen die nu nog kiten, dus met schoenen, en geen platvoeten hebben, maar een hoge wreef.
En vooral bij de huidige zachte pads, is het uit de voetbanden schieten veelvoorkomend. Je past daardoor zelfs je sprongstijl daarop aan.
Dat merkte ik, nadat ik mijn Wimt-straps had gebruikt; je kunt veel makkelijker sneller landen, en ook meer voor de winds. Je voelt je veel zekerder bij springen. En, je behoeft de banden echt niet strak te trekken. Echt super, 1 keer getest, had vandaag weer willen testen, maar geen wind helaas.
Wegens het kruislingse verband van de voetbanden, schieten je voeten ook niet door, want de voetband die over je wreef gaat, wordt door dit verband aangetrokken.
Ook het uit de voetbanden schieten, gebeurd niet meer. Dit wordt veroorzaakt door het witte lijntje, dat door de alu U-balk en het buisje loopt (dit lijntje vormt zo een rechthoek). Bij een geringe achterwaartse beweging van de voet, wordt de voet direct al naar beneden en dus klem getrokken door deze rechthoek (is dan even een paralellogram).
Verder; montage gemak; geen stugge voetbanden die het allemaal moeilijk maken.
Gewicht van deze constuctie totaal; 110 gram. 1 Mystic voetband weegt 165 gram.
Gewicht kan evt. nog wat lager; dan geen U-balk, maar 2 inserts gaan dan de basis vormen van deze rechthoek.
Ik heb vaak 2 of zelfs 3 planken opelkaar gestapeld in de auto, met dze voetbanden vraagt dat veel minder plaats.