review droogpak Gul Enforcer

Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #100 Januari 08, 2009, 22:42:55
edit2Rapporteer  
Denken jullie dat alleen dat fleece pakje genoeg is voor onder je pak? Of zou ik er toch iets extra's onder doen?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #101 Januari 08, 2009, 22:48:18
edit2Rapporteer  
Yep alles is binnen.
2009 pak gekregen (2008) betaald.
GUL Fleece pak
Handschoenen
Ritsspul.

Nu nog even passen


Is wel grappig... ze hebben mij dus de Typhoon ipv de Gul Fleece opgestuurd.

@ Tsss  Heb jij ook de 2009 gekregen ipv de 2008 of had je de 2008 besteld?

@ Vinni. Dat is moeilijk inschatten maar ik denk dat ik aan een thermo T-shirt en de fleece wel voldoende heb.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #102 Januari 08, 2009, 23:12:10
edit2Rapporteer  
Ik kan echt niet wachten tot ik hem uit kan proberen Grin
johan h

Berichten: 54
Antwoord #103 Januari 08, 2009, 23:37:37
edit2Rapporteer  
Volgens gebruiksaanwijzing: Wat helpt om het pak minder ruim te laten zitten is door de hurken te gaan, armen gebogen tegen de borts in een te kruipen en de nekseal met een hand even te openen. Pak zit als de meeste lucht er uit is een stuk beter   
Marky

Berichten: 76
Antwoord #104 Januari 08, 2009, 23:40:49
edit2Rapporteer  
Hoi Tsss, zie dat jij de Astro 2009 M hebt besteld. Hoe lang ben jij??
(kben zelf 174, zou dus eigenlijk ook een Mmetje moeten hebben)
Marky
 
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #105 Januari 08, 2009, 23:49:51
edit2Rapporteer  
@HJ  Ik had de '09 besteld. De '08 hadden ze (jammer genoeg) niet meer in mijn maat..
Toen ik ze erop wees dat de '09 geen gratis fleece aanbieding was antwoordden ze dat het al op de site was aangepast en het er nu wel bij zat Grin
Je krijgt snel antwoord op je vragen en goede service, ik ben dik tevreden!

@Marky  Ik ben 172 en 75 kilo. Het lijkt me dat een M voor jou prima is. Je zult iets minder pak over hebben aan het einde van je armen en benen Smiley  Ik was een beetje bang dat een M echt te ruim/lang voor me zou zijn, maar dat valt reuze mee. Zeker als je de lucht uit je pak laat lopen nadat je de rits dicht heb gedaan zit ie okay  ThumpsUp

PS: zoals gezegd moet ik em nog op het water testen...
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #106 Januari 08, 2009, 23:53:18
edit2Rapporteer  
Hoi Tsss, zie dat jij de Astro 2009 M hebt besteld. Hoe lang ben jij??
(kben zelf 174, zou dus eigenlijk ook een Mmetje moeten hebben)
Marky
 

Ik ben 173 en de M zat mij als gegoten. Moet ook nog even op het water proberen, maar volgens mij is het goed.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #107 Januari 09, 2009, 00:12:24
edit2Rapporteer  
Nja ik had mijn ogen niet teveel op de design gezet want die vond ik niet zo best op de foto Maar deze is zeker niet slecht!
Top, hopelijk ook op het water!

Nu nog wachten op de psycho II die onderweg is

Oke maar nu dat je toch je ogen op het design hebt !!!
Is het de 2008 (met witte streep) of de 2009 (zonder witte strepen)
Zo sclecht zijn die plaatjes toch ook weer niet?

Het is de 2009. Die 2008 doet me qua design aan iets oud denken. Maar goed, 2009 is goed Wink
Maar ik denk eigenlijk dat het de 2009 ook was dat we hebben besteld, ze hebben mss het plaatje niet aangepast? - Ah nee toch niet, er is een verschil van 20GBP.  ThumpsUp
Marky

Berichten: 76
Antwoord #108 Januari 09, 2009, 00:24:37
edit2Rapporteer  
Ha Vinnie, THX, niets zo goed als input from the field!!!.
MArky
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #109 Januari 09, 2009, 00:47:47
edit2Rapporteer  
Ik heb het idee dat de voetbandjes aan de fleece in de weg zitten tov de seals van de GUL.
Zelf denk ik eraan om deze af te knippen zodat je een perfecte aansluiting krijgt van de seals op de enkels.
Verder zit het pak perfect.
Inderdaad even hurken en de nekseal openen met een vinger. Het lijkt wel of het pak dan plakt aan je lichaam.
Perfect dus
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #110 Januari 09, 2009, 00:56:21
edit2Rapporteer  
Zit er ook sterk over te denken een droogpak te kopen maar twijfel nog een beetje de Typhoon Racer (scheelt 80 euro met Enforcer maar heeft latex seals, is de heel erg nadelig?), Typhoon Hypercurve Racer (scheelt 40 euro en heeft sokken er bijaan) of de Enforcer. Kunnen jullie vertellen waarom jullie voor de Enforcer gekozen hebben en niet voor 1 van beide bovenstaanden?
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #111 Januari 09, 2009, 01:44:51
edit2Rapporteer  
En ik ga maar weer gewoon wachten..... Maar Vinni, geniet ervan man!!
Trouwens, kan toch nog niet varen want nog steeds geen board en kites!!!!
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #112 Januari 09, 2009, 13:26:48
edit2Rapporteer  
Zit er ook sterk over te denken een droogpak te kopen maar twijfel nog een beetje de Typhoon Racer (scheelt 80 euro met Enforcer maar heeft latex seals, is de heel erg nadelig?), Typhoon Hypercurve Racer (scheelt 40 euro en heeft sokken er bijaan) of de Enforcer. Kunnen jullie vertellen waarom jullie voor de Enforcer gekozen hebben en niet voor 1 van beide bovenstaanden?
Iemand? Wil nl zo snel mogelijk bestellen...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #113 Januari 09, 2009, 13:59:03
edit2Rapporteer  
Ik zou juist zonder sokken en latex gaan, heb ik ook op de Ocean Rodeo Pyro en dat bevalt uitstekend.
Wat ik me nog afvraag, die Pyro drysuits hebben op de onderrug (en de Pro ook bij de schouders) "flex panels", dat is een behoorlijk elastisch stuk zodat de snit nog strakker is, hoe zit dat bij die Gul pakken?
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #114 Januari 09, 2009, 15:32:00
edit2Rapporteer  
Ik heb er niet specifiek op gelet bij mijn Astro '09, maar ik heb zulke panels niet gezien.
De snit bij de onderrug/kont is ook niet echt strak te noemen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #115 Januari 09, 2009, 15:42:24
edit2Rapporteer  
In het pak zitten er bretels verwerkt. In het gedeelte van de onderrug zit er elastiek verwerkt.
Bij de benen en de armen zit het pak erg netjes. Niet te ruim en ook niet te krap. Bij het bovenlichaam gedeelte heb ik wel wat meer ruimte maar dat vind ik niet erg. Waarschijnlijk heb ik dan nog voldoende ruimte om mijn impactvest onder mijn drysuite te dragen. Moet maar even uitproberen wat het beste is.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #116 Januari 09, 2009, 16:45:35
edit2Rapporteer  
Ik vraag me juist af of die sokken niet juist fijner zijn, dan blijven je voeten tenminste droog en ben je 100% zeker dat er van onderen geen water in je pak komt. Daarintegen is het juist wel iets kwetsbaarder, is het van latex en is het de vraag of het lekker zit. Hij is echter wel weer 40 euro goedkoper. Wetsuitoutlet al gemaild maar die reageerd niet zo snel Sad
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #117 Januari 09, 2009, 17:31:02
edit2Rapporteer  
In het pak zitten er bretels verwerkt. In het gedeelte van de onderrug zit er elastiek verwerkt.
Bij de benen en de armen zit het pak erg netjes. Niet te ruim en ook niet te krap. Bij het bovenlichaam gedeelte heb ik wel wat meer ruimte maar dat vind ik niet erg. Waarschijnlijk heb ik dan nog voldoende ruimte om mijn impactvest onder mijn drysuite te dragen. Moet maar even uitproberen wat het beste is.


HJ ik ken je postuur niet maar probeer het eerste even uit, alles aan, gordijnen dicht en dan een beetje in alle kanten krom staan, hurken, bukken, buigen, knielen noem maar op.
Zou wel tof zijn als je impact vest er onder gaat!

mmm wordt nog druk op het water, maandag weer dikke wind!
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #118 Januari 09, 2009, 18:12:00
edit2Rapporteer  
Ik vraag me juist af of die sokken niet juist fijner zijn, dan blijven je voeten tenminste droog en ben je 100% zeker dat er van onderen geen water in je pak komt. Daarintegen is het juist wel iets kwetsbaarder, is het van latex en is het de vraag of het lekker zit. Hij is echter wel weer 40 euro goedkoper. Wetsuitoutlet al gemaild maar die reageerd niet zo snel Sad

kan je de sokken echt aanraden..zijn erg stevig dus je krijgt ze niet snel kapot..pak aantrekken..gelijk schoenen erover aan en er kan nix gebeuren.....


                           
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #119 Januari 09, 2009, 18:18:27
edit2Rapporteer  
Wetsuitoutlet raadt me toch de Enforcer aan, maat L. Ik ben 189cm en L gaat tot 188cm volgens de site. Kan ik niet beter een XL nemen? Ben wel behoorlijk mager, misschien scheelt dat.

Ik vraag me juist af of die sokken niet juist fijner zijn, dan blijven je voeten tenminste droog en ben je 100% zeker dat er van onderen geen water in je pak komt. Daarintegen is het juist wel iets kwetsbaarder, is het van latex en is het de vraag of het lekker zit. Hij is echter wel weer 40 euro goedkoper. Wetsuitoutlet al gemaild maar die reageerd niet zo snel Sad

kan je de sokken echt aanraden..zijn erg stevig dus je krijgt ze niet snel kapot..pak aantrekken..gelijk schoenen erover aan en er kan nix gebeuren.....                          
Hoe flexibel zijn die sokken? Zou je er misschien een foto van kunnen maken?
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #120 Januari 09, 2009, 18:24:07
edit2Rapporteer  
Ik heb de Gul Astra maat L en ben 1.92m en ook niet al te dik  Roll Eyes, past perfect dus met je 1.89m moet het goed gaan.
Astra en Enforcer zijn gelijk behalve de rits dan.............
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #121 Januari 09, 2009, 18:30:13
edit2Rapporteer  
Kun je neopreen seals net zo makkelijk en goedkoop ( laten ) vervangen als latex seals ?
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #122 Januari 09, 2009, 18:40:21
edit2Rapporteer  
Die sokjes moet je altijd schoenen bij aan lijkt me, er ligt op horst bijvoorbeeld genoeg troep op de bodem die je pak lek kunnen maken.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #123 Januari 09, 2009, 18:50:41
edit2Rapporteer  
Die sokjes moet je altijd schoenen bij aan lijkt me, er ligt op horst bijvoorbeeld genoeg troep op de bodem die je pak lek kunnen maken.
Ja klopt maar als ik niet meer met schoenen hoef varen dan trek ik ook geen droogpak meer aan Wink
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #124 Januari 09, 2009, 19:04:08
edit2Rapporteer  
Zowel de pakken "met" als "zonder" sokken moeten met schoenen gedragen worden.
De sokken zorgen er idd voor dat je voeten droog blijven. Die pakken met sokken zijn volgens mij ontwikkeld voor (zit) watersporten. Denk bijv aan zeilen, kayak enz. enz.
Tijdens die sporten heb je dus minder belasting op je voeten.
Ik wil graag split-toe schoenen gebruiken en ben bang dat die sok aan de binnenzijnde van de schoen gaat irriteren of schuiven en die is zeker niet te gebruiken icm split-toe.
Ik denk dat er een grotere kans is (Met het GUL pak zonder sokken) dat je water binnen gaat krijgen wanneer je het pak zonder schoentjes zou varen. Met de bovenkant van je schoenen sluit je namelijk de seal goed af.

@ Idefixe. Ik zou niet weten waarom ik een neopreen seal zou willen vervangen. Dat heb ik bij mijn wetsuits ook nog nooit gedaan. Ook de latex seals gaan volgens mij erg lang mee maar die zijn iets gevoeliger voor uitdrogen en op hele lange termijn iets oprekken.

@ McB. Ik ben ook 1.93cm lang maar de "L" was bij mij iets te kort. Daardoor had ik iets minder bewegingsvrijheid. Dat je iets ruimte over hebt op je borst is geen probleem. Belangrijk is dat je de juiste lengte hebt.

@ El Rudo. Ik ga het zeker nog een keer proberen icm mijn impactvest en dan laat ik het ff weten
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.