Wezen kiten vandaag? Ja, van 10.30 uur tot 16.00 uur. Funfactor? Ja. wel zon, maar koude handen, ondanks 5 mm duikhandschoenen. Heb verder wel een duikpak, droog, aan. Nou ja, droog; ik voelde wel wat nattigheid bij mijn knie, maar dat bleek een bloedende oorlogswond, die door het schuren van de knie, open ging en bleef.
Wat Kitedemon vertelde over niet teveel kleren aan, onder je droogpak, geldt ook nu, ondanks het feit dat het heel aantrekkelijk is om teveel kleren aan te trekken. Maar dan ga je later liters zweten, en dan is de isolatie nul, en krijg je het koud.
Had de DVD Progression Advanced de laatste tijd zeer uitgebreid bestudeerd, echt een top DVD, maar vandaag niet veel meer gedaan dan roterende sprongen. Die handlepasses kon ik wel helemaal vergeten met die dikke handschoenen. Al zijn er mensen die het dan ook kunnen.
Eerst waren er nog een paar a.h. kiten, daarna moest ik het alleen doen. En dan krijg je daar wel wat aanloop. Een jongen en 2 grieten, hadden wel belangstelling en zelfs begrip voor mijn zelfbouwboard. Zij begreep zelfs mijn `bulp-techniek-uitleg'; zie mijn item op de zelfbouwsite. Ze zei, dat ik er paars uitzag. Zonnebankje miscchien?
. Had hen wel verteld, dat zij maar niet op dit forum moesten vermelden, dat ik mijn board had kapotgesprongen
.
Hebben jullie wat gemist vandaag? Neen, wind was erg vlagerig, en ook variabel in sterkte. Als kind had ik ook wel koude handen, en dan vergat ik ook om op tijd de bloedstroom weer op gang te brengen. Dan gaat het prikken. Na een half uur kiten, kun je dan dus maar beter even pauseren, later zit het dan meestal wel goed met de koude handen.
Ik had dus sinds lang niet meer zulke pijnlijk prikkende handen, ik voelde me dus net weer kind
.
Het beste is dan om je handen in het koude water te houden, gaat het prikken over.
Bij het Zeeuws-benzine-meisje, waar ik ging tanken, kon ik het niet laten om op te scheppen over mijn kiten bij koud weer. `Goh, wat knap van jou', zei ze. Zal ik dan meteen maar het wisselgeld achterwege laten?
Ja zei ik, doe maar, want jij geeft mij gratis een opbeurende deuk in mijn ego
.
Het was dermate koud, dat ik het ventiel (jawel), in mijn mond moest nemen, om (jawel) het dopje na die verwarming erop te kunnen duwen. Ik denk dat dit toch de kilste kitedag was tot nu toe.
En dan te bedenken, dat 5 jaar geleden, het in januari 15 graden was.