Welk boardje is goed voor je knieen?

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #25 April 22, 2009, 22:46:05
edit2Rapporteer  
Wordt tijd dat de topicstarter ff wat van zich laat horen  Undecided
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #26 April 23, 2009, 22:35:45
edit2Rapporteer  


Bedankt voor de info. Ik heb nu wel een idee, wat ik kan doen om de knietjes iets langer mee te laten gaan.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #27 April 24, 2009, 10:57:28
edit2Rapporteer  


Bedankt voor de info. Ik heb nu wel een idee, wat ik kan doen om de knietjes iets langer mee te laten gaan.

Zo makkelijk kom je er niet vanaf.... Welk idee is dat en waarom denk je dat het gaat helpen?

Misschien dat iemand anders er dan ook z'n voordeel mee kan doen  ThumpsUp
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #28 April 26, 2009, 09:08:23
edit2Rapporteer  
Weet ondertussen via doktor dat het geen slijtage is. Combi van te veel voetballen (zaal + veld > 2keer per week) en kiten met de weinig rust. Het de banden aan de binnenkant knie iets te veel belast. Voetbal seizoen zo goed als over; nu speciaal fitness schema, waarmee bovenbenen met nadruk op de binnenkant van de bovenbenen wordt getrained (veel oefeningen met fitnessball en bosuball).
Verder ga ik de footpaths 15 graden draaien en minder wide zetten. Zit nog te denken of ik een nobile 555 ga kopen (schijnt erg flexibel te zijn).
spruce

Berichten: 451
Antwoord #29 April 26, 2009, 12:55:35
edit2Rapporteer  
Weet ondertussen via doktor dat het geen slijtage is. Combi van te veel voetballen (zaal + veld > 2keer per week) en kiten met de weinig rust. Het de banden aan de binnenkant knie iets te veel belast. Voetbal seizoen zo goed als over; nu speciaal fitness schema, waarmee bovenbenen met nadruk op de binnenkant van de bovenbenen wordt getrained (veel oefeningen met fitnessball en bosuball).
Verder ga ik de footpaths 15 graden draaien en minder wide zetten. Zit nog te denken of ik een nobile 555 ga kopen (schijnt erg flexibel te zijn).

Hoor jij ook steeds een knak in je knie bij elke stap die je zet?
Bij mij is dit al 2 weken aan de gang, dus ik denk dat ik ook maar eens ff een fysio ga bezoeken.

ik neem aan dat jij je pads 15 graden naar buiten ga draaien en niet met de vaarrichting mee?
Dat laatste zou wel heel irri zijn als je andere kant op wilt varen.
Maar dat eerste lijkt me ook niet echt wat, omdat dan telkens je achterste been niet met de vaarrichting mee staat.
Maar ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Als iemand nog weet welk merk er draaiende pads verkoopt, dan hoor ik dat graag. Lijkt me namelijk ideaal.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #30 April 26, 2009, 15:33:52
edit2Rapporteer  
Zaalvoetballen is idd de pest voor je knieen..

Spruce... Bijna elk merk verkoopt die pads die je in verschillende % graden op je board kan bevestigen. Check de pads met die drie gaten aan de zijkant.
http://www.handmade.de/kiteboarding-padsstraps-c-1_60.html
spruce

Berichten: 451
Antwoord #31 April 26, 2009, 16:08:22
edit2Rapporteer  
Zaalvoetballen is idd de pest voor je knieen..

Spruce... Bijna elk merk verkoopt die pads die je in verschillende % graden op je board kan bevestigen. Check de pads met die drie gaten aan de zijkant.
http://www.handmade.de/kiteboarding-padsstraps-c-1_60.html


Ik doelde meer op pads die tijdens het varen te verdraaien zijn.
Want ik heb het idee dat de combinatie: stugge formica board + voorste been wat verdraaien richting de vaarrichting + klappen van golven mijn knie tot dit heeft gebracht.

Zou mooi zijn als er pads waren die je tijdens het varen allebei richting de vaarrichting gaan draaien. Ga je de andere kant op, dat ze dan weer andere kant op te verdraaien zijn

maarja 2 zandkorrels en het draaimechanisme is dan ook eraan
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #32 April 26, 2009, 17:34:34
edit2Rapporteer  
Weet ondertussen via doktor dat het geen slijtage is. Combi van te veel voetballen (zaal + veld > 2keer per week) en kiten met de weinig rust. Het de banden aan de binnenkant knie iets te veel belast. Voetbal seizoen zo goed als over; nu speciaal fitness schema, waarmee bovenbenen met nadruk op de binnenkant van de bovenbenen wordt getrained (veel oefeningen met fitnessball en bosuball).
Verder ga ik de footpaths 15 graden draaien en minder wide zetten. Zit nog te denken of ik een nobile 555 ga kopen (schijnt erg flexibel te zijn).

Yo dude koop een naish sol 2008, super veel flex en lekker goed voor de knieen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.