Nieuwe 12m Kite, maar welke ????

Michael van der Hoek

Oktober 07, 2009, 15:25:57
edit2Rapporteer  
Goedendag,

Ik zal mij eerst even voorstellen daar ik nieuw ben op dit forum.

Michael van der hoek, 22 jaar, kom uit anna paulowna en kite nu ongeveer 4 jaar.
Deze 4 jaar staat alleen niet voor 4 jaar varen, maar voor het in het bezit zijn van de spullen.

4 jaar geleden heb ik mijn 1e kite gekocht, een naish V4 12m. Toen vond ik dat een geweldige kite. Ben hiermee dus ook gaan oefenen met een maatje maar helaas vond hij het kitesurfen niet zo denderend dus had ie ze boardje verkocht.

Ik ben zo af en toe heen geweest en heb t een beetje onder de knie gekregen. Nu sinds de zomer het weer volledig opgepakt en me maatje gelukkig ook.

Wij wonen in n winderig landje dus ik heb samen met me maatje vd zomer een 2ehands Naish Cult 9m '08 gekocht. Wat een geweldige kite. Hiermee heb ik heel wat extra's geleerd en het varen gaat nu gewoon zoals het moet.

Met de cult al wat kleine sprongetjes gemaakt en nu ben ik helemaal aangestoken met het virus  YeSS

MAAR: afgelopen zondag heb ik de hele dag gekite met de cult en nu was ik gisteren even met mijn V4 en nu merk ik pas hoe verouderd die kite eigenlijk is.

Waar ik ziek van wordt bij de V4 is dat als de kite gewoon op 12:00 hangt hij gewoon lift blijft creeren. Het ene moment kan ik gewoon blijven staan en het volgende moment, tijdens n klein vlaagje word ik gewoon opgetild. Dit gebeurdt zelfs nog als ik hem depower. Hij blijft die lift houden.

En wat heel vervelend is dat als je aan het cinussen ben je onwijs moet werken met de bar doordat hhet gat in de bar voor je powerkoord te krap is. Op het moment dat je de kite stuurt en op datzelfde moment wilt poweren of depoweren gaat dat onwijs zwaar. Dit komt omdat je het touw in een slinger trekt met je bar.

Maargoed, genoeg gezeur over de V4 Grin Ik ben dus een beetje opzoek naar een betere en nieuwere kite.

Ik moet toegeven dat ik een beetje Naish ge*l ben en mijn oog is gevallen op de shockwave. Ik heb hier op t forum al met de zoekfunctie gezocht naar de kite maar kon er weinig over vinden.
Ik vind hem er goed uitzien en daar de Cult ook een SLE is lijkt het mij dat het ook een goede kite moet zijn.

Wie kan mij vertellen of de shockwave een goede opvolger is voor mijn V4? Of heeft iemand een ander alternatief?

Wat wel een belangrijk puntje is, Geld speelt wel een rol. Als dit niet zo was had ik gewoon een Cult 12m '09 gekocht Grin
Ik ben dus opzoek naar een goede 2ehands kite.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke Groet,

Michael van der Hoek

Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Oktober 07, 2009, 15:28:38
edit2Rapporteer  
Michael er zullen hieronder veel kites voorbijkomen maar het beste advies wat ik je kan geven is testen. Gewoon zoveel mogelijk van de onderstaande kites testen om zo naar jouw gevoel tot een goede kite te komen.

Tegenwoordig zijn er bijna geen slechte kites meer, het is gewoon puur jouw eigen gevoel.
Michael van der Hoek

Antwoord #2 Oktober 07, 2009, 15:29:51
edit2Rapporteer  
Jah ik hoop ook dat ik ooit is met een shockwave kan varen, maar je ziet ze niet zoveel. Ikzelf heb ze zelfs nog nooit zien vliegen

En het lijkt mij dat de winkels niet zomaar een kite meegeven?

EDIT: Thanks voor de supersnelle reactie trouwens Grin
Reflex

Antwoord #3 Oktober 07, 2009, 15:32:53
edit2Rapporteer  
Shockwave is toch al redelijk oud maar uiteraard kan het wel. Test gewoon eens wat overjarige 2009 kites bij je lokale shop. Je kan al heel mooie nieuwe 2009 kites kopen voor weinig geld.

Gewoon ff langsgaan bij je shop en vragen of je het 1 en ander mag testen. Als je zelf van Naish houd dan test je die eerst. Ik raad het niet aan om jezelf op 1 merk vast te bijten maar als je echt Naish wilt hebben ze vast wel wat te bieden.
Michael van der Hoek

Antwoord #4 Oktober 07, 2009, 15:35:05
edit2Rapporteer  
Reflex, ik heb me berichtje nog even aangepast.

Ik ben opzoek naar een 2ehands kite.

Nieuw wordt me toch even te duur Sad jammergenoeg Wink

En zo oud is een shockwave toch nog niet 2007, dus dat is nog geeneens 3 jaar.
Of loopt dat gewoon al ver achter?
Reflex

Antwoord #5 Oktober 07, 2009, 15:40:14
edit2Rapporteer  
Michael, geef je gewicht eens en je budget aub. er zijn overjarige kites te vinden voor de prijs van 2dehandse kites dus het is net wat je wilt. Je kan altijd testen bij een shop en dan die kite 2dehands kopen (al vinden ze dat niet leuk).

Ik neem aan dat je een grotere kite wilt voor bij de 8 te doen? De Shockwave is niet zo heel oud nee maar je ziet ze weinig omdat ze niet meer gemaakt worden. Voor de prijs die de shockwave nu nog 2dehands kost kan je een ander type kite (goedkopere merken maar niet slechter) kopen die veel jonger is.
Michael van der Hoek

Antwoord #6 Oktober 07, 2009, 15:46:29
edit2Rapporteer  
Ik weeg 82kg en ik wil max 500 uitgeven aan een 12m. Dit lijkt misschien niet zoveel maar ik heb naast kitesurfen nog een heel scala aan hobbies dus ik moet het wat verdelen.

Ik zal zoiezo is langsgaan bij de winkel en is vragen of ze wat moois hebben voor me. Stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb.

De Cult is btw een 9m Wink

Ik weet dat er 2 Shockwaves tekoop staan op MP en die moesten allebei 350 kosten. Nu las ik net alleen dat er snel slijtage optreed bij de katrolletjes aan de LE?

En ik bijt me ook zeker niet vast aan 1 merk Smiley Ik zou alleen eerder voor naish gaan dan wat anders.

Reflex

Antwoord #7 Oktober 07, 2009, 15:53:48
edit2Rapporteer  
Michael, kijk eens hier: http://www.kitepirates.de/index.php/cat/c59_Naish.html

Daar staat de Helix, Cult en Cult sport allemaal nieuwe 2009 kites voor rond de 500 euro. Mail ze even en ze doen nog wat van de prijs af. Site is zeer betrouwbaar dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Wil je liever niet in Duitsland bestellen dan hebben de Nederlandse shops vast ook wel mooie aanbiedingen.
Michael van der Hoek

Antwoord #8 Oktober 07, 2009, 15:59:07
edit2Rapporteer  
Reflex, topsite alleen kom ik niet op de 500 euro uit Sad

Ik wil toch wel een kite incl bar en lijnen. Dus een Cult 12m compleet kost dan toch al 800 eu.

(wat kan ie zeuren he die jongen )

Evengoed bedankt voor de supersnelle info!
Reflex

Antwoord #9 Oktober 07, 2009, 16:08:08
edit2Rapporteer  
Zoals eerder verteld moet je ze even mailen. De prijzen die erop staan zijn niet altijd up to date. Het moet niet al te moeilijk zijn om een overjarige 12m kite te kopen voor 500 euro hoor.
Michael van der Hoek

Antwoord #10 Oktober 07, 2009, 16:10:08
edit2Rapporteer  
ik zal ze vanavond even een mailtje sturen! thanks Smiley
martimor

Antwoord #11 Oktober 07, 2009, 16:54:40
edit2Rapporteer  
heb zelf een naish shoakwave 7 mtr. Grin
lekkere kite, maar een 12 zal zeker anders reageren dan een 7 meter, dus zou k hem zelf eerst testen voor ik wat koop
maar ik zou me ook niet blind staren op 1 merk, en zeker niet op 1 type.
zelf heb ik voor 1025 euro 3 kites gekocht
ozone instinct light 12 mtr -  2e hands compl. 500 (iets meer dan 1 jaar oud, nieuw model net uit)
ozone instinct light 9 mtr - 275 kite only (leskite van 1 jaar oud in perfecte staat)
naish shockwave 7 tr - 250 compeet (toen ik hem kocht 2 jaar oud

en dan horen naish en ozone bij de duurdere merken.
dus voor 500 euro moet je echt wel iets leuks kunnen vinden.
en ga ze eerst testen. net wat reflex schrijft, er zijn bijna geen slechte kites meer,
maar wat wil straks doen, wakestyle, freeride,big air,waveride.
belangrijk om te weten voor de aankoop.

iig succes er mee nog een laatste tip, bel geoon een winkel en vraag naar de prijs, vaak kan er nog wel wat vanaf Grin
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12 Oktober 07, 2009, 19:22:41
edit2Rapporteer  
elRudo was de Shockwave expert...wie weet heeft hij tips..
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 Oktober 07, 2009, 19:35:47
edit2Rapporteer  
Topic opgeschoond: Geen 2e hands aanbiedingen of "je hebt PB" berichten.

En ik zou gewoon een 12m cult zoeken, dat moet wel lukken desnoods voor 100e meer.

Maar waarom wil je er perse een 2e bar bij, je hebt er toch al een van je 9m cult? Naish heeft toch maar 1 maat bar, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Michael van der Hoek

Antwoord #14 Oktober 07, 2009, 20:26:31
edit2Rapporteer  
Ik wil er een bar bij omdat de cult samen met een maatje gekocht is. Dus Mocht er nu nog een 9 meter bijkomen van een dergelijk merk gaat die cult toch naar 1 van ons 2. En het is nogal onhandig als je dan maar 1 bar hebt.

Plus mocht ik een 09 model kopen is de bar geupgrade zodat je safety leech beter zit. Bij de 08 heb je geen vrije bar rotatie. Want dan zit je leech ertussen. de 09 versie kan dit wel Grin

en tjah, mijn style.. dat weet ik nog niet echt. Ik kan nu zeggen dat ik knap kan varen en daar houd t een beetje mee op. De sprongen die ik gemaakt heb vond ik al vet maar verder nog geen tricks gedaan. Ja 1 hele makkelijke trick, hard op je plaat gaan.

Ik denk dat ik gewoon een beetje freeride / freestyle.. niet al te extreem iig

Maar verder niemand ervaringen met de shockwave?

Morres

Antwoord #15 Oktober 08, 2009, 12:31:48
edit2Rapporteer  
Lekker ben jij trouwens, zelf geef je hier al aan dat de v4 nou niet bepaald meer een veilig gevoel geeft, en dat zet je gvd zelf DIEZELFDE v4 in 2e hands neer, onder het mom van: gebruikersvriendelijke kite

Citaat
Prima kite om het mee te leren voor n goedkope prijs! Ik heb het zelf ook met deze kite geleerd.
Michael van der Hoek

Antwoord #16 Oktober 08, 2009, 12:47:56
edit2Rapporteer  
@ morres,

Ik snap je punt volledig. Misschien had ik het wat beter moeten uitleggen. Tijdens het oefenen had ik helemaal geen problemen met de 12m. Vond het een pracht ding Grin

Nu ik een cult uit '08 heb zie ik gewoon veel verschil tussen de kites en er zijn wat punten die me niet aanstaan van de V4.

verder was ik wel altijd met n veilig gevoel aan t kiten hoor met die vlieger.
Morres

Antwoord #17 Oktober 08, 2009, 12:50:59
edit2Rapporteer  
Waar ik ziek van wordt bij de V4 is dat als de kite gewoon op 12:00 hangt hij gewoon lift blijft creeren. Het ene moment kan ik gewoon blijven staan en het volgende moment, tijdens n klein vlaagje word ik gewoon opgetild. Dit gebeurdt zelfs nog als ik hem depower. Hij blijft die lift houden.

En wat heel vervelend is dat als je aan het cinussen ben je onwijs moet werken met de bar doordat hhet gat in de bar voor je powerkoord te krap is. Op het moment dat je de kite stuurt en op datzelfde moment wilt poweren of depoweren gaat dat onwijs zwaar. Dit komt omdat je het touw in een slinger trekt met je bar.

jaja
Michael van der Hoek

Antwoord #18 Oktober 08, 2009, 12:57:05
edit2Rapporteer  
oke dan niet. het enige waar je gelijk in heb is dat verhaal over die lift lekker negatief is. en dat is ook niet minder waar. dat doet ie ook.

maar verder heb ik t toch echt geleerd met die kite. zonder t gevoel gehad te hebben dat er wat erg kon gebeuren.

Ik zal de adv aanpassen, want daar zit je op te doelen.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #19 Oktober 08, 2009, 13:05:56
edit2Rapporteer  
Was shockwave expert idd.
Dat is een lekkere kite maar in vergelijking met de Cult denk niet helemaal on par. Ik vond persoonlijk die pulley bar helemaal niks, slijtend fitnessapparaat. De 9m shock 1:1 is wel vrij lekker, maar heeft behoorlijk minder high - end.
Je kan overigens genoeg lekkere kites met bar voor ca. 500 vinden, als je wat op het oog hebt dan kan je het hier even checken. Ik denk dat goed gebruikt 2008 materiaal wel in je budget gaat komen.
Succes!
Michael van der Hoek

Antwoord #20 Oktober 08, 2009, 13:10:10
edit2Rapporteer  
@ el rudo, Ik ben al bijna van het idee afgestapt om een shockwave te kopen. Inderdaad omdat het schijnt dat hij snel slijtage oploopt bij de katrolletjes aan de LE.

even offtopic, ik vind t een beetje een overdreven reactie om mijn advertentie aan te passen van de naish V4 met de tekst; dit is een verouderd model en niet meer geschikt om het kiten mee te leren.

Je kan het er zeker wel mee leren het zal alleen lastiger gaan. Op deze manier komt het er opneer dat ik de kite net zogoed in de grijze bak kan gooien want met die tekst raak ik m nooit kwijt.

Voor de beginners lijkt ie gevaarlijk en voor de experts is hij gewoon te oud.
KappuhH

Antwoord #21 Oktober 08, 2009, 13:14:06
edit2Rapporteer  
Voor de beginners lijkt ie gevaarlijk en voor de experts is hij gewoon te oud.
En zo is het.

Beginners hebben vrijwel altijd met een high depower kite les gehad en die kun je niet opzadelen met een V4!
Michael van der Hoek

Antwoord #22 Oktober 08, 2009, 13:18:44
edit2Rapporteer  
daar heb je gelijk in, absoluut.

ik heb zelf alleen nooit les gehad dus ik weet niet beter
Dus eigenlijk had ikzelf nooit de tekst bij de adv moeten zetten geschikt om te leren.

maar back ontopic,

iemand nog een alternatief op de shockwave dan? wie is blij met welke 12m kite. Ik wil graag ervaringen horen.

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #23 Oktober 08, 2009, 13:35:58
edit2Rapporteer  
Michael da's redelijk onbegonnen werk, we hanteren hier nu een beetje de regel dat je niet je eigen merk moet gaan zitten spammen bij deze vraag. De kites zijn momenteel zo goed en veilig dat je eigenlijk redelijk safe een kite kan kopen. Jij hebt het voordeel dat je al kan varen dus testen is een reële mogelijkheid.

Wat je kan doen is advertenties snorren, en als je een kanshebber hebt even vragen of het wat is en waar je op moet letten.

Een shortlist is niet te doen, daar staan gelijk 20 kites op.

Voor mij was na de shockwave de Ocean Rodeo Rise de keuze, ik kan nog steeds niet met zekerheid zeggen of dat de beste keuze was maar voor mij is het absoluut goed. (moet er wel bij zeggen dat ik voor ze werk Wink )
Michael van der Hoek

Antwoord #24 Oktober 08, 2009, 14:36:53
edit2Rapporteer  
Daar heb je wel gelijk in ja, iedereen heeft ze eigen smaak en wat je wel vaak hoort is dat t merk van de 1e gekochte kite meestal blijft hangen bij de eigenaar.

Ik ga gewoon goed rondkijken en inderdaad proberen kites te testen.
Goed me ogen en oren openhouden of iemand wat leuks heeft liggen en dan kom ik er wel uit.

Mocht ik nog vragen hebben over een bepaalde kite kan ik altijd hier terecht lijkt mij?

greetsz
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.