Goedendag,
Ik zal mij eerst even voorstellen daar ik nieuw ben op dit forum.
Michael van der hoek, 22 jaar, kom uit anna paulowna en kite nu ongeveer 4 jaar.
Deze 4 jaar staat alleen niet voor 4 jaar varen, maar voor het in het bezit zijn van de spullen.
4 jaar geleden heb ik mijn 1e kite gekocht, een naish V4 12m. Toen vond ik dat een geweldige kite. Ben hiermee dus ook gaan oefenen met een maatje maar helaas vond hij het kitesurfen niet zo denderend dus had ie ze boardje verkocht.
Ik ben zo af en toe heen geweest en heb t een beetje onder de knie gekregen. Nu sinds de zomer het weer volledig opgepakt en me maatje gelukkig ook.
Wij wonen in n winderig landje dus ik heb samen met me maatje vd zomer een 2ehands Naish Cult 9m '08 gekocht. Wat een geweldige kite. Hiermee heb ik heel wat extra's geleerd en het varen gaat nu gewoon zoals het moet.
Met de cult al wat kleine sprongetjes gemaakt en nu ben ik helemaal aangestoken met het virus
MAAR: afgelopen zondag heb ik de hele dag gekite met de cult en nu was ik gisteren even met mijn V4 en nu merk ik pas hoe verouderd die kite eigenlijk is.
Waar ik ziek van wordt bij de V4 is dat als de kite gewoon op 12:00 hangt hij gewoon lift blijft creeren. Het ene moment kan ik gewoon blijven staan en het volgende moment, tijdens n klein vlaagje word ik gewoon opgetild. Dit gebeurdt zelfs nog als ik hem depower. Hij blijft die lift houden.
En wat heel vervelend is dat als je aan het cinussen ben je onwijs moet werken met de bar doordat hhet gat in de bar voor je powerkoord te krap is. Op het moment dat je de kite stuurt en op datzelfde moment wilt poweren of depoweren gaat dat onwijs zwaar. Dit komt omdat je het touw in een slinger trekt met je bar.
Maargoed, genoeg gezeur over de V4
Ik ben dus een beetje opzoek naar een betere en nieuwere kite.
Ik moet toegeven dat ik een beetje Naish ge*l ben en mijn oog is gevallen op de shockwave. Ik heb hier op t forum al met de zoekfunctie gezocht naar de kite maar kon er weinig over vinden.
Ik vind hem er goed uitzien en daar de Cult ook een SLE is lijkt het mij dat het ook een goede kite moet zijn.
Wie kan mij vertellen of de shockwave een goede opvolger is voor mijn V4? Of heeft iemand een ander alternatief?
Wat wel een belangrijk puntje is, Geld speelt wel een rol. Als dit niet zo was had ik gewoon een Cult 12m '09 gekocht
Ik ben dus opzoek naar een goede 2ehands kite.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke Groet,
Michael van der Hoek