Zondag: KIJK UIT

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #100 Augustus 15, 2010, 22:41:45
edit2Rapporteer  
@rudo toen jij weg was en alles afgelopen kon die 10m echt niet meer .
De wind is echt hard geworden.

Hoger springen volgende keer, dan val je een stukje en daarna pikt de wind je op en heb je genoeg tijd om te landen. of even loopje trekken.
lol
Ik bedoel dat je wel eens een vlaag "uit" springt, dus van 7 naar 2 Bft in 1 seconde terwijl je op 6meter hangt. Dan wil mijn 96kg adonislichaam hard terug naar moeder aarde. Met de 10m heb ik dan nog iets van zweverigheid. En die Rise 10m in 30+knopen is natuurlijk appeltje eitje.
Was trouwens nog een leuke duo sprong, met een beetje mazzel staat die op de foto...
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #101 Augustus 15, 2010, 22:48:09
edit2Rapporteer  
Dr waren lekker wat mensen fototjes aan t schieten ja langs de kant in vpolder.
Marie-Claire

Berichten: 3
Antwoord #102 Augustus 15, 2010, 22:50:11
edit2Rapporteer  
Nou zeg, ik ben een beginnertje maar ik heb vandaag heerlijk op Lauwersoog leren springen!!!!! (met een 7)  Nu nog leren landen..
Mijn punt: het was een heerlijk dagje en voor beginners JUIST fijn. Geen zorgjes!!! YeSS
riesie

Berichten: 111
Antwoord #103 Augustus 15, 2010, 22:51:07
edit2Rapporteer  
Strand horst was ook lekker druk. File bij de slagboom. Mooie constante wind, om 11 uur maar 14 knopen latet nam het toe naar 18 en nog wat meer na half drie want toen moest ik helaas weg. Denk 100+ kiters. Gezellig hoor met al die duitsers. Maakt me niks uit alleen een beetje jammer dat ze zo'n moeite hebben met sorry zeggen. Eerst laat er een zijn kite bijna op mijn hersens vallen. Later vaart er een tegen mijn rug aan, niet zo hard, schampte  me, terwijl ik in het water lag om te herstarten. Oja die zei trouwens wel sorry, i was looking at my kite.
Ok dat ben ik ook weer kwijt. Op naar morgen.
hangloose.
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #104 Augustus 15, 2010, 23:03:54
edit2Rapporteer  
Nou zeg, ik ben een beginnertje maar ik heb vandaag heerlijk op Lauwersoog leren springen!!!!! (met een 7)  Nu nog leren landen..
Mijn punt: het was een heerlijk dagje en voor beginners JUIST fijn. Geen zorgjes!!! YeSS

 ListenToMe JIJ snapt het dus echt niet he ThumpDown  ThumpDown  ThumpDown

Als beginner moet je met deze wind je kites thuis laten. Die tijd komt nog wel om veilig met deze wind te kiten. Het is het niet waard om jezelf de vernieling in te helpen 
Shannon

Berichten: 61
Antwoord #105 Augustus 15, 2010, 23:10:04
edit2Rapporteer  

beste binnenkomer! Grin schater
Welkom op kitehigh
Nou zeg, ik ben een beginnertje maar ik heb vandaag heerlijk op Lauwersoog leren springen!!!!! (met een 7)  Nu nog leren landen..
Mijn punt: het was een heerlijk dagje en voor beginners JUIST fijn. Geen zorgjes!!! YeSS
Marie-Claire

Berichten: 3
Antwoord #106 Augustus 15, 2010, 23:14:25
edit2Rapporteer  
Nee nee ik snap het wel, ben echt super voorzichtig altijd, maar ik doe het nu een klein jaartje, en had in het begin zelfs moeite om weg te komen. Daarna gewoon lekker gekite en veel geleerd, geen gevaarlijke dingen gedaan. Alles gecontroleerd en mn vriend bleef in de buurt, ik zou nooit zoiets in mn eentje doen en als ik de wind en mezelf niet vertrouwde. Het was ondiep, was bij Lauwersoog. Was echt n super dagje! Maar het is dus niet, zoals je misschien denkt, mn eerste keer dat ik kite.
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #107 Augustus 15, 2010, 23:21:12
edit2Rapporteer  
Dat is dan weer beter om te horen,
In je eerste post lijkt het in mijn ogen of je net na de lessen (ik mag hopen dat je die heb gehad) spullen heb gekocht en maar gewoon het water op gaat.

Dit kan ook vervelend over komen naar beginners die echt net de sport ontdekken en dan toch door zo'n bericht het water opgaan.

Maar kite veilig en geniet van de wind die je ken hebben ThumpsUp  Joepie
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #108 Augustus 15, 2010, 23:25:58
edit2Rapporteer  
Nou zeg, ik ben een beginnertje maar ik heb vandaag heerlijk op Lauwersoog leren springen!!!!! (met een 7)  Nu nog leren landen..
Mijn punt: het was een heerlijk dagje en voor beginners JUIST fijn. Geen zorgjes!!! YeSS


lieve schat...ten 1ste heeft vandaag een vrouw haar enkel gebroken terwijl ze aan't lessen was vermoedelijk...heb gehoord dat er nog een van het water af kwam met gebroken ribben.
Ten 2de kan je goed hoogte varen en heel goed body draggen (upwind) afremmen, waterstarten , wenden/gijpen en je safety skills onder de knie?? zo Ja: dan ben je geen beginner meer...
zo nee:  ListenToMe leer dan gvd goed varen voordat je gaat jumpen koekwous verrekte mongol...in dat laatste geval ben je echt gevaarlijk en idioot bezig en dan niet gevaarlijk alleen voor je zelf...gaat het fout dan zou ik je bwv kunnen uitlachen... jou pijn voel ik niet, maar die anderen die je potentieel het ziekenhuis in kan rammen incl. mezelf die niks met jou stommiteiten van doen hebben...die angst...is huge!!! 


p/s ondiep water is zeer gevaarlijk...gestrekt been de bodem raken...dan versplintert ie als een luciferhoutje!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #109 Augustus 15, 2010, 23:31:14
edit2Rapporteer  
vrees dat morgen de kranten weer vol staan....pfff
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #110 Augustus 15, 2010, 23:52:00
edit2Rapporteer  
diiihiiiiikke sessie gehad, trok 1 loop zover dat ik evenhoog als mn kite zat, master
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #111 Augustus 16, 2010, 00:05:37
edit2Rapporteer  
diiihiiiiikke sessie gehad, trok 1 loop zover dat ik evenhoog als mn kite zat, master

lekker...heerlijk morres...de laatste keer dat ik dat flikte...zeek iedereen in hun pak van het lachen...wat een crash schater Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #112 Augustus 16, 2010, 00:38:26
edit2Rapporteer  
twas dat ik net een plasje gedaan had, maar onderweg naar beneden piste ik ook heel ff 3kleuren, maar al snel klom mn kite omhoog..zat ff dood moment in, omdat op korn met schuin-aflandig zag(jezus wat was het ondiep vandaag)
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #113 Augustus 16, 2010, 09:22:41
edit2Rapporteer  
Verdorie, zijn we dus toch te vroeg weggegaan om Morres in actie te zien op Korn.. balen!
gravite

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #114 Augustus 16, 2010, 10:43:05
edit2Rapporteer  
gepoogd om mijn sector te testen op paulina polder of cadzand. Spullen maar in de auto laten liggen. Was me toch iets te gek qua wind zeg. De bomen stond goed scheef en de kleine takken waaiden uit de bomen. Morgen de boel maar testen op horst.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #115 Augustus 16, 2010, 11:06:52
edit2Rapporteer  
Gravite ik weet natuurlijk niet wat je skills zijn maar het was met een 7m goed te doen op Paulina. Af en toe wel overpowered maar nooit echt gevaarlijk. Wel verstandig dat je die keuze durft te maken!
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #116 Augustus 16, 2010, 11:14:45
edit2Rapporteer  
ik zit nu op me werk....en wat heb ik toch f*cking veel spierpijn van gisteren zeg. Ik val bijna uit elkaar.
Rolandpeelen

Berichten: 40
Antwoord #117 Augustus 16, 2010, 11:18:50
edit2Rapporteer  
Haha.. Gister op brouwersdam ook heel de dag met 7 gevaren.. Heerlijk, die paar seconden hangtime en >4m hoogte!!
Geen beginners, tussen de golven perfect vlak water om stevig wat snelheid op te bouwen voor een sprong! I like it!

Wie was trouwens gisteren met een gele 2011 torch keihard aan het rippen (op hoogte van eurofun), holy crap wat waren die loops nice!!
(durfde gisterochtend nog wel te loopen, maar toen de wind wat meer kracht kreeg toch niet meer.. haha)
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #118 Augustus 16, 2010, 11:19:57
edit2Rapporteer  
Roland er was een test dag van eurofun met die dingen dus dat kunnen er 20 of 30 zijn geweest Wink
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #119 Augustus 16, 2010, 11:30:19
edit2Rapporteer  
heerlijk gevaren zondag! 25kn constant en schieters tot 31. Heerlijk aan de 9m gehangen Grin Dat ging wel hoog Grin

Nadeel is alleen de spierpijn na zon dag varen Grin
Marie-Claire

Berichten: 3
Antwoord #120 Augustus 16, 2010, 13:12:54
edit2Rapporteer  
Thanks Jeroen, ik voel me gewoon nog een beginnertje, maar idd, vlak na de eerste les is wel echt super beginner en die zouden misschien het verkeerd op kunnen vatten. Ik zal het niet meer doen. Ik was op Lauwersoog en daar was het gewoon helemaal niet zo radicaal (rustig, zeker achterin en maar 22 kn ofzo, met een 7, waar iedereen met n 10 was met 68 kg).
Dacht echt, zoooooo das lekker binnen komen, net geregistreerd en meteen maak ik mensen al helemaal boos (niet persee jou hoor).
Ik was denk ik gewoon nog helemaal 'high' van mn eerst spring sessie,  ik moet beter op mn woord keus letten, ookal is de kitedag al voorbij.
Liefs
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #121 Augustus 16, 2010, 13:20:56
edit2Rapporteer  
22kn is ook niet veel. Maar op veel plekken in Nederland stond er 30/35knp.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #122 Augustus 16, 2010, 13:33:15
edit2Rapporteer  
Michael,
Ik vaar ook Helix (2010) en vraag mij steeds af wat het windbereik is. Was jij gisteren met de Helix 9m bij 31kn overpowered aan het varen of had je nog reserve over?
Ik merk zelf dat de Helix 9m een bereik heef waar maar geen einde aan lijkt te komen, dus vandaar de vraag.
Ik week 86Kg, vaar met een Underground 128cm..

Bedankt
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #123 Augustus 16, 2010, 13:40:46
edit2Rapporteer  
zo gister ochtend terug uit zweden, even geslapen en toen naar brouwersdam, eerst ff testen, bolt is sick!!!  torch niet getest, was maar 1 8 van, en wachten met dat soort wind duurt lang Wink

daarna met me 8 m helix lekker gevaren,  iemand nog even blij gemaakt met zijn board die in het water aardig stukkie uit de kant.    was moeilijk zoeken al weet je niet waar je moet zoeken.

verder is er  1 kitesurfer tusen de vuurtoren en restaurant op 1 km van het strand van het water geplukt, hij had alleen nog een board bij zich en zijn kite was weg.  vertelde de persoon van knrm die hem gered had!
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #124 Augustus 16, 2010, 14:02:29
edit2Rapporteer  
Hey Mbetz,

Mijn helixen zijn 2009 en er zit alweer veel verschil tussen de 2009 en 2010 maar het windbereik zal ongeveer hetzelfde liggen.

Ik voer gisteren dus met de 9m volledig gepowerd. Ook tijdens de tijd dat er 31kn (stoot) gemeten werd. Toen dacht ik wel even, nu moet het niet harder gaan want dan ga ik depoweren. Ik had dus nog wel meer wind kunnen hebben maar ik denk dat als je constant 31kn om je oren hebt het heel anders vaart hoor. Laten we zeggen dat 25-26kn (constant) makkelijk vaarbaar is zonder depower, daarboven ben ik eigenlijk nog nooit geweest Grin

Ik vaar de 9m vanaf 20-22 kn. Daaronder kan ik wel varen maar dan pak ik liever de 12 omdat die dan gewoon meer lift en zweefmoment heeft.

Springen met de 9 gaat wel onder de 20kn maar je merkt gewoon dat je minder druk heb in de vlieger.

Ik vaar sinds kort met de naish momentum 132x41. Daarvoor met de naish haze, 131x39. Ikzelf weeg 85kg

Toch vertelde ze me bij vd berg dat er van de 2010 helixen zowat geen 12m meer verkocht worden, omdat de low end van de kites onwijs is verbeterd. Wat dit met de high end doet weet ik niet.

Greetsz!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.