Ik heb jullie commentaar ff nodig. Bekijk ff goed deze vinnen
Uploaded with
ImageShack.usOp 1 of andere manier ontmoet ik op vakantie altijd board bouwers, Ing, mensen die dingen voor kitesurfen uitvinden. Deze gast kwam ik in Dakhla tegen. Ik trok n beetje op met Franse meisjes van rond 14/16 die behoorlijk konden kiten, handlepass echt de hele trucendoos (er bestaan dus Franse kitefamilies die 3x p/jaar naar Dakhla gaan). Op n middag waaide t van de verkeerde kant. De Fr meisjes weigerden in t water te gaan omdat “iedereen dan daar in die zandbank terecht komt“. T hele kamp ging t water in (ik ook) en we kwamen op 2 man na ook idd in die zandbank terecht. De 2e man hield t 40 minuten vol en kwam uiteindelijk ook in die zandbank terecht. Manfred, - de willie wortel van die vinnen- kon met zichtbaar weinig moeite upwind blijven.
Hij vertelde mij dit: hij had eea afgekeken bij windsurfen. Technieken van deze oudere sport kunnen meegenomen worden bij kitesurfen. De stand v zijn vinnen is afwijkend van dat van “fixed vinnen“, hij gebruikt 1 schroefgat. Meer van zijn verhaal heb ik niet onthouden - te technisch- zag alleen dat je mega makkelijk upwind gaat en moeiteloos turns maakt.
Kan zelf hoogte lopen maar ben liever lui. m e g a lui.
Mijn vragen: kennen jullie dit soort vinnen? Bestaan ze al? kun je ze elders goedkoper krijgen? (112=te veel) Stel dat ik ze koop, wat zal ik gezien de vorm en de constructie van deze vinnen, minder goed kunnen (last v hebben) dan met normale vinnen.
Website:
http://www.woodboard.at/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=3&category_id=2&option=com_virtuemart