waveboard voor Ijsselmeer ?

Derk

Berichten: 80
Januari 22, 2012, 13:58:17
edit2Rapporteer  
He medekietrs,

Ik zit al een tijd te twijfelen om een waveboard aan te schaffen. Ik kite bijna altijd op het ijsselmeer (mirns Stavoren Schellinkhout) maar weet eigenlijk niet of dat wel leuk is en toegevoegde waarde heeft op het Ijsselmeer. Zijn er mensen met ervaring ? Dacht zelf dat het leuk zou zijn om een golfje te pakken en als lichtweer boardje....
Tips welke board, week 90 kg en vaar met c4's 12 en 9

Thanks !
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #1 Januari 22, 2012, 14:26:43
edit2Rapporteer  
sorry hoor, maar vergeet een waveboard als lichtweerboard, dan zal je meer fun hebben aan de free raceboardjes die nu komen zoals van North en Airush ...misschien nog wel een paar merken.

Met jouw gewicht en een BVB sector 60 van airush kom je toch al bij een goed 12 a 13 knopen behoorlijk in de gang en hoogte lopen!,  natuurlijk draait dit niet als een waveboardje, door zijn vier vinnen, maar je kan wel heerlijk cruisen, zolang het water diep genoeg is.

meestal zijn de scoop- rockerlines van een waveboardje niet goed voor lichtweer.
De meeste lichtweer waveboardjes, ( Airush heeft er ook zo eentje) zijn dan weer gemaakt voor lichtweer en plaatsen waar er toch nog een swell is, die boardjes nemen dan snelheid door de push van de golf en zorgen door hun volume dat je niet direkt gaat zinken.

Ik zou je echt aanraden even te wachten, en bvb de freeride boardje van North enz..eens testen, ik denk dat je met jouw gewicht en een 12m kite hier veel meer zal uithalen, dan met een waveboard.
En ik zeg nu wel north, maar er zullen nog wel een paar andere merken zijn.

kzelf weeg 80kg, en heb laatste seizoen mijn grote kites eruit gegooid, omdat ik met mijn Airush sector 60 net zo snel weg was met mijn 12mC4 als de jongens met hun Flysurfer speeds van 19m...

Ik vaar nu een 13m Switch Element  voor op het free raceboardje  en ik heb voor de waveboardjes( 6'1 en 5'7)  9m 7m 5M Switch methods...dit om je een idee te geven.

En dit heeft niets met vlak water of golven te maken, een waveboardje kan je best met chop en vlakwater varen....aleen vrees ik voor de fun bij lichtweer,  en zeker op plaatsen waar geen swell is..( vermoed dat het ijselmeer zo is hahaha)

Succes bij je keuze, maar test zoveel mogelijk, en mocht je toch waveboard gaan, laat je niet verleiden tot te klein!!  voor jouw gewicht ( afhankelijk van scoop rockerlijn ( vlak of veel rocker) zou ik zeker niet kleiner gaan dan 6'1  en voor weinig wind, genoeg volume, maar nogmaals, ga voor free race, !
succes
Dude

Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Januari 22, 2012, 14:34:31
edit2Rapporteer  
North Nugget of Naish Fish !!!

Heb ze allebij gevaren, zijn top lichtweer boardjes, loopt hoogte als een dolle, heel erg speels,
ook lekker om strapless te oefenen.
En het grootste voordeel is dat als je de golfjes in gaat, het echt dikke fun is.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #3 Januari 22, 2012, 16:28:22
edit2Rapporteer  
Of je neemt een groot skimboard, ook lachen.
feddomw
Gast
Antwoord #4 Januari 22, 2012, 16:50:21
edit2Rapporteer  
Als de North Nugget je wat lijkt, heb ik de voorloper ervan: de North Freestyle Fish. Staat te koop.

Ik sluit me 100% aan bij het feit dat een waveboard geen lichtweer alternatief is trouwens, dan ben je altijd beter af met een skim is mijn ervaring.

En bij lichtweer heb je toch geen golfjes. De Nugget en FSF zijn bij uitstek geschikt voor kleine golfjes.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Januari 22, 2012, 22:44:28
edit2Rapporteer  
skimboard, nuff said, of een andere kite ipv c4 12m
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.