Reodude
|
sorry hoor, maar vergeet een waveboard als lichtweerboard, dan zal je meer fun hebben aan de free raceboardjes die nu komen zoals van North en Airush ...misschien nog wel een paar merken.
Met jouw gewicht en een BVB sector 60 van airush kom je toch al bij een goed 12 a 13 knopen behoorlijk in de gang en hoogte lopen!, natuurlijk draait dit niet als een waveboardje, door zijn vier vinnen, maar je kan wel heerlijk cruisen, zolang het water diep genoeg is.
meestal zijn de scoop- rockerlines van een waveboardje niet goed voor lichtweer. De meeste lichtweer waveboardjes, ( Airush heeft er ook zo eentje) zijn dan weer gemaakt voor lichtweer en plaatsen waar er toch nog een swell is, die boardjes nemen dan snelheid door de push van de golf en zorgen door hun volume dat je niet direkt gaat zinken.
Ik zou je echt aanraden even te wachten, en bvb de freeride boardje van North enz..eens testen, ik denk dat je met jouw gewicht en een 12m kite hier veel meer zal uithalen, dan met een waveboard. En ik zeg nu wel north, maar er zullen nog wel een paar andere merken zijn.
kzelf weeg 80kg, en heb laatste seizoen mijn grote kites eruit gegooid, omdat ik met mijn Airush sector 60 net zo snel weg was met mijn 12mC4 als de jongens met hun Flysurfer speeds van 19m...
Ik vaar nu een 13m Switch Element voor op het free raceboardje en ik heb voor de waveboardjes( 6'1 en 5'7) 9m 7m 5M Switch methods...dit om je een idee te geven.
En dit heeft niets met vlak water of golven te maken, een waveboardje kan je best met chop en vlakwater varen....aleen vrees ik voor de fun bij lichtweer, en zeker op plaatsen waar geen swell is..( vermoed dat het ijselmeer zo is hahaha)
Succes bij je keuze, maar test zoveel mogelijk, en mocht je toch waveboard gaan, laat je niet verleiden tot te klein!! voor jouw gewicht ( afhankelijk van scoop rockerlijn ( vlak of veel rocker) zou ik zeker niet kleiner gaan dan 6'1 en voor weinig wind, genoeg volume, maar nogmaals, ga voor free race, ! succes Dude
|