wazzaah
|
Begin jij nu ook al van die Wimt streken te krijgen? Meeste surfers zullen genoeg zon krijgen, eerder weer teveel, krijg je huidkanker van.
|
|
|
Nature
|
Huidkanker krijg je door schadelijke UV straling en niet insmeren.
Zo heeft UV dus ook een goeie kant helaaas zijn wij te laat achter het feit gekomen dat wij de ozone laag lekker aan t slopen zijn.
Maar other then that Vitamine D zit ook in magarine
|
|
|
|
Daantje79
|
T verhaal klopt, en ik slik vitamine D voor een heel ander doeleinde..ik heb MS en er zijn momenteel studies gaande waaruit geconcludeerd wordt dat vitamine D hier een goed effect op heeft, maar dat verhaal zal ik jullie besparen.
Wat ik wel even wil melden, voordat mensen enthousiast aan de vitamine D preparareten gaan, lees je goed in en vraag advies aan een arts, teveel vitamine D kan namelijk zeer schadelijk voor je lijf werken. En dan bedoel ik niet alleen wanneer je te lang in de zon bent, die effecten zijn voor ons witte westerse mensen al snel duidelijk, maar vooral wanneer je ze in pil of poeder inneemt. Dus proberen prima, maar hou je aan de voorschriften! Met vitamine D gaat de regel ; baadt t niet, dan schaadt t niet, helemaal niet op!
|
|
|
feddomw
Gast
|
Begin jij nu ook al van die Wimt streken te krijgen? Meeste surfers zullen genoeg zon krijgen, eerder weer teveel, krijg je huidkanker van. Lijkt me niet. Dit vind ik een duidelijk, coherent verhaal, met bronvermelding. Ook worden er kanttekeningen geplaatst dat het duidelijk objectief houdt. M.a.w. allemaal eigenschappen die ik nooit in een wimt verhaal heb gezien.
|
|
|
Idefixe
|
Met vitamine D gaat de regel ; baadt t niet, dan schaadt t niet, helemaal niet op!
Hmmm, ik lees toch behoorlijk veel goede eigenschappen....... linkje ( overigens een zeer interessante site voor als je wat vet kwijt wilt
|
|
|
Daantje79
|
Is ook zo...maar ik spreek uit ervaring...kleine waarschuwing that's all...
|
|
|
drifter
|
Begin jij nu ook al van die Wimt streken te krijgen? Meeste surfers zullen genoeg zon krijgen, eerder weer teveel, krijg je huidkanker van. Ja ja mooi dit. De hogere waarheids trillingen op aarde worden steeds krachtiger. Steeds meer mensen zullen zich erdoor naar een hoger bewustzijn laten tillen. Een beetje surfer zal daar gevoeliger voor zijn, omdat ze bewust dan wel onbewust, al een hoger bewustzijn hebben door hun gezonde lichamelijke activiteiten en hun verbinding met de energie van de natuur. Probeer niet vast te blijven klampen aan de lage trilling, maar laat jezelf meevoeren met de stroom. Net zoals dat je met de vloedstroom het beste beste een downwinder kunt maken. Ga met de stroom mee en ontdek de Wimt die in jouw schuil gaat.
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Ik was al helemaal afgehaakt door je verhaal Rory, maar door die downwinderpromotie ben ik er weer helemaal bij.
|
|
|
drifter
|
Voornamelijk door contact met zonlicht wordt vitamine D in het lichaam aangemaakt, en het versterkt vooral je immuumsysteem. Minder zonlicht verminderd dus de vitamine D in je lichaam. Een verband met griepvirussen die veelal in de wintermaanden voorkomen is dan snel gelegd. Vandaar het ezelsbruggetje: de R zit in de maand. Om aan te geven dat je die maanden goed moet letten op het binnenkrijgen van voldoende vitamines, en vooral vitamine D. Nu je beschikt over deze kennis (misschien is wijsheid een mooiere benaming), laat je je misschien niet meer foppen door de omstreden griep prik. Oke.. beetje achteraf kennis want de griepprik is alweer achter de rug. Maar er zijn nog genoeg andere omstreden vaccinaties.
Goed moderatie werk van je Idefixe.
|
|
|
Nature
|
T verhaal klopt, en ik slik vitamine D voor een heel ander doeleinde..ik heb MS en er zijn momenteel studies gaande waaruit geconcludeerd wordt dat vitamine D hier een goed effect op heeft, maar dat verhaal zal ik jullie besparen.
Wat ik wel even wil melden, voordat mensen enthousiast aan de vitamine D preparareten gaan, lees je goed in en vraag advies aan een arts, teveel vitamine D kan namelijk zeer schadelijk voor je lijf werken. En dan bedoel ik niet alleen wanneer je te lang in de zon bent, die effecten zijn voor ons witte westerse mensen al snel duidelijk, maar vooral wanneer je ze in pil of poeder inneemt. Dus proberen prima, maar hou je aan de voorschriften! Met vitamine D gaat de regel ; baadt t niet, dan schaadt t niet, helemaal niet op!
Overal waar je te voor zet is slecht
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Overal waar je te voor zet is slecht Te Koop ?
|
|
|
dani-el
|
behalve tequila.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Nu je beschikt over deze kennis (misschien is wijsheid een mooiere benaming), laat je je misschien niet meer foppen door de omstreden griep prik. Oke.. beetje achteraf kennis want de griepprik is alweer achter de rug. Maar er zijn nog genoeg andere omstreden vaccinaties.
Er zijn helemaal geen omstreden vaccinaties. Er zijn vaccinaties waar men niet in gelooft door ongefundeerde stemmingmakerij van kwakzalvers en niburu-achtig volk.
|
|
|
|
dani-el
|
Maar ok: wat is nu exact het nut van extra vitamine supplementen?
Men wordt al ouder dan ooit. Ook zonder preparaten, supplementen en noem maar op. Iemand van de vitamin D council, die wordt gesponsord door een producent van dit soort supplementen heeft vooral veel op met haar eigen portemonnee. Lichtend voorbeeld hoe deze pharma industrie te werk gaat is de Mexicaanse griep: Span een bekende bioloog voor je karretje (die vooral zelf aandelen bezit) en zorg dat er veel vaccinaties worden verkocht. Het "wij van wc eend adviseren wc eend" gehalte is erg hoog.
Tuurlijk snap ik wel dat je met dit soort toevoegingen (gebruik ze zelf ook zo nu en dan) een tikkeltje gezonder zal zijn dan iemand die normaal leeft en (het meest belangrijke) goed slaapt. Maar is dat het geld ook waard?
|
|
|
feddomw
Gast
|
Maar ok: wat is nu exact het nut van extra vitamine supplementen?
Men wordt al ouder dan ooit. Ook zonder preparaten, supplementen en noem maar op. Iemand van de vitamin D council, die wordt gesponsord door een producent van dit soort supplementen heeft vooral veel op met haar eigen portemonnee. Lichtend voorbeeld hoe deze pharma industrie te werk gaat is de Mexicaanse griep: Span een bekende bioloog voor je karretje (die vooral zelf aandelen bezit) en zorg dat er veel vaccinaties worden verkocht. Het "wij van wc eend adviseren wc eend" gehalte is erg hoog.
Tuurlijk snap ik wel dat je met dit soort toevoegingen (gebruik ze zelf ook zo nu en dan) een tikkeltje gezonder zal zijn dan iemand die normaal leeft en (het meest belangrijke) goed slaapt. Maar is dat het geld ook waard?
Je stelt valide vragen. Zeer gezond eten en sporten zou iedereen baat bij hebben. Dat doet echter bijna niemand en de wetenschap geeft ons short-cuts om dat toch te bereiken. Echter een kanttekening: je maakt mijn inziens een fout en dat is tendentieuze berichtgeving overnemen alsof het waarheden zijn. Je doelt vermoedelijk op Osterhaus (sp?) en zijn "aandelenbezit" ten tijde van de Mexicaanse Griep uitbraak. De waarheid ligt iets genuanceerder, maar los daarvan is het erg makkelijk om achteraf de boel te bekritiseren. De feiten zijn nou eenmaal dat men toen het zekere voor het onzekere nam. Inderdaad achteraf blijkt dat de WHO en eigenlijk alle landen "over"reageerd hebben. Men is echter vergeten dat virussen tijdens een pandemie/epidemie muteren, daar was men vooraf nou juist bang voor. Uiteraard als we geen maatregelen hadden genomen en achteraf was het virus gemuteerd en veel dodelijker was geweest, waren de rapen ook gaar geweest. Damned if you do, damned if you don't. Voor de kenners, Osterhaus bezit aandelen in een bedrijf dat is opgericht door EMC en een joint venture is tussen dat onderzoeksinsituut en GSK, die eventueel geld wil slaan uit succesvol onderzoek. Even vergelijken: stel, je bent wereld-deskundige op het gebied van kanker. Je werkgever, een ziekenhuis, wil een onderzoeksinstituut om kanker te kunnen genezen. Het ziekenhuis richt een instituut op, betaalt alles daarvoor, en vraagt je om mee te helpen met onderzoeken. Ze kunnen/willen je niet betalen, maar geven je 10% aandelen. Het geld is op, je hebt bijna kanker genezen en een pharma bedrijf wil wel geld geven om verder onderzoek te betalen, als zij dan het geneesmiddel mogen verkopen. Uiteindelijk lukt het je om kanker te genezen, je wordt beroemd, mensen met kanker worden beter en het bedrijf dat heel veel geld in het onderzoek heeft gestoken gaat er ook nog aan verdienen. Win-win voor iedereen lijkt mij. Oh nee, we moeten nog de uitvinder afbranden want hoe durft hij ("wij van wc eend") tegen mensen te zeggen dat hij kanker heeft genezen, dat ze het medicijn moeten gebruiken als ze kanker hebben of kanker willen voorkomen! En misschien heeft hij er nog geld aan verdiend ook! Keihard je levenlang studeren en werken en nog denken dat je er geld aan mag overhouden ook!
|
|
|
drifter
|
Met het oog op 'big farma' en de daarop aansluitende zorgverzekering, of zorgstaat: Ik kijk de laatste maanden eigenlijk nauwelijks nog naar tel-e-vision. Mijn interesse voor het merendeel van de zenders is verdwenen. Op een van de 5 zenders (van de 300) waar ik wel af en toe naar kijk, zag ik dan toch nog een leuk stukje tel-e-visie voorbijkomen, van het programma 'de rekenkamer'. Men ging berekenen wat Oma nou eigenlijk kost. Hieronder op opsomming van de cijfers volgens de rekenkamer. Oma kost 127 € per dag. Dat is 889 € per week, en dus 46.228 € per jaar. Daar betalen we met zijn allen dan 7.400.000.000 € per jaar voor. 7.4 miljard Maar Oma heeft ook een kamer nodig: 24 € per dag. Oma kost uiteindelijk 151 € per dag. Ter vergelijk: een gevangene kost 230 € per dag. Dit zijn natuurlijk alleen maar de cijfertjes. Of oma tevreden is met het leven in het bejaardenhuis laten we even achterwege... Maar wat wel leuk is om te noemen, en dat heeft de rekenkamer heel leuk bedacht, is om deze cijfertjes in een bepaald perspectief te plaatsen. De rekenkamer kwam met de beste oplossing voor iedereen: een wereld zorg cruise voor oma! Een wereld cruise voor oma van 112 dagen: 11.305 € Uitgerekend per dag kost dat 100 € Hoe vind je die? Om het verhaaltje compleet te maken, zeker in het licht van de vandaag aangekondigde extra bezuinigingen op de al bestaande bezuinigingen, zou het ons al ruim 2 miljard € op weg helpen. Wie dit leuke stukje tel-e-vision wil bekijken kan dat doen via de volgende link http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1114130
|
|
|
drifter
|
Ohja Idefixe, en anderen,
Ik stond laatst op de weegschaal. Waar ik normaal swinters wat kilo's aan kom, was ik verbaasd te zien dat ik nu wat kilo's kwijt ben. Nu ik weinig TV meer kijk, maar veel tijd spendeer op die niburu freakshow achtige websites, ben ik er best wel van doorgedrongen geraakt dat het niet zo verstandig is om al die aantrekkelijk gemaakte etenswaren te consumeren. Toen ik laatst even klaar was met de computer en ik voor de buis ging hangen, merkte ik gelijk dat mijn eetzucht toenam. Gewoon wat kilo's kwijt nu, en ik heb er niks voor hoeven doen in feite. Alleen even het knopje om in het koppie. Wat zal mijn trapeze lekker zitten dalijk.
|
|
|
feddomw
Gast
|
De Rekenkamer is goede televisie. Zelfde makers als De Keuringsdienst van Waarde.
Dat je van voor de buis hangen niet gezonder wordt is mij al bekend sinds ik 8 ben, omdat mijn ouders dat al zeiden en veel langer wisten. Heeft niets met TV te maken, je moet gewoon minder consumeren. Is ook het credo van de oprichter van MarQt. Kwaliteit geen kwantiteit.
|
|
|