Stupide acties van 2 gasten met rood/wit/zwarte Ozone C4's bij Roompot 25-05-12

KiteGuy

Berichten: 53
Mei 26, 2012, 11:57:12
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

gisteren, 25-05-2012 was het heerlijk kiten bij de Roompot (X-beach)! Het is natuurlijk 1 van de weinig spots die goed te bevaren zijn met oostenwind, dus het was aardig druk. De wind nam in de loop van de dag wat toe en toen wij naar huis moesten was deze echt lekker op stoom.
Wij hebben achter het 2e strekdammetje gekite om de badgasten niet tot last te zijn. Dat er, vanwege de drukte, kiters zijn die meteen vooraan in de kom (voor de haven) gaan kiten, vind ik nog tot daar aan toe, maar wat ik gister zag toen ik terugliep (rond 17.30) maakte mij bijzonder kwaad. Er zijn kennelijk nog steeds gasten die de toch al twijfelachtige naam van onze sport nog verder moeten ondermijnen met belachelijke, en, voor zichzelf, maar zeker ook voor badgasten, levensgevaarlijke acties. Ik hoop dat ze meelezen!!
Ja , ik heb het over jullie! Jullie, met 2 dezelfde Ozone C4's (met zwart/wit en rood). 2 gasten met een explosieve en opgefokte manier van kiten. Nou is daar op zich niets mis mee en jullie hadden af en toe leuke trics, maar er ging ook een hoop mis. Zware crashes, loopende kites! En dat alles af en toe nog geen 10 meter van een oever vol met rotsen. Al heb je je kite nog zo onder controle, er kan altijd een lijn knappen, zeker als je zo kite. En wil je dan toch jezelf aan onnodige risico's blootstellen, doe dat dan dikkedulle in ieder geval niet waar kinderen van 2/3 jaar met ouders aan de kant en in het water staan!!!! Er zaten echt een paar ''close calls'' tussen. We hebben nog naar jullie staan roepen, maar jullie waren veeeeeel te druk om de bink uit te hangen. Erg stoer allemaal hoor!
Ik hoop van harte dat jullie dit lezen en er wat mee doen. Geloof me, ik zal niet snel een topic als dit posten, maar ik vond echt (en ik ben zeker niet de enige, afgaande op de reacties gisteren) dat hier wat van gezegd moest worden. Wij moesten gisteren naar huis, anders had ik jullie op het strand nog wel aangesproken. Ook voor de rest die dit leest: laten we alsjeblieft zuinig zijn op onze spots!!

Guy
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #1 Mei 26, 2012, 12:02:13
edit2Rapporteer  
Goed gesproken Guy. Voor iedereen durf elkaar ook aan te spreken hierop.
franco

Berichten: 874
Antwoord #2 Mei 26, 2012, 12:22:35
edit2Rapporteer  
EN ZO IS DAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! je heb er altijd een paar kloothommels bij.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Mei 26, 2012, 14:01:55
edit2Rapporteer  
Duidelijk verhaal!! Voortaan mag wat mij betreft de lijnen doorgesneden worden bij dat soort aso's!
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Mei 26, 2012, 14:09:40
edit2Rapporteer  
 loser (down_kitesmiley)Stakkers
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Mei 26, 2012, 18:50:23
edit2Rapporteer  
Die gast met de rode Ozone ken ik min of meer. Aardige kerel hoor, maar inderdaad erg fanatiek en neemt nog weleens wat risico's. 

Het was mij gister zelf niet echt opgevallen, ik was een stuk verderop bezig voornamelijk.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 Mei 26, 2012, 18:56:27
edit2Rapporteer  
het zijn binkies die denken dat ze stoer zijn. en er zijn er zoveel van,  zovan : he kijk mij eens.
mot maar een keer goed fout gaan dan.die leren het dan wel.
KiteGuy

Berichten: 53
Antwoord #7 Mei 26, 2012, 20:16:06
edit2Rapporteer  
''Dikkedulle'' was een heel ander woord in mijn betoog, vooral om mijn woede te uiten, maar is waarschijnlijk (terecht) veranderd door de moderator..
@ Faxie: Risico's nemen we allemaal als we gaan kiten en bijvoorbeeld een loop trekken. Maar zo dicht op de kant en bij kleine kinderen, dan zoek je het wel heel erg op.
@Ron Rodeo: Laat het dan i.i.g. niet fout gaan met een klein onschuldig kind wat daar toevallig aan het spelen is. Ten eerste voor kind en ouders natuurlijk, maar na een dergelijk ongeluk is het ook snel gedaan met kiten op de meeste gedoogspots!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Mei 26, 2012, 20:57:17
edit2Rapporteer  
Dicht aan de kant moeten ze lekker zelf weten, eigen risiso, maar bij mensen moet je uit de buurt blijven ja...

Bij het opnieuw oplaten van m'n kite vroeg ik ook nog even aan een meneer met z'n zoontje of ze even wat afstand wilden bewaren, en gelijk even uitgelegd waarom zodat ze daar later ook rekening mee kunnen houden. (En dat is een stuk beter voor beide partijen dan met het hele zaakje 20 meter op te schuiven)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Mei 26, 2012, 22:59:41
edit2Rapporteer  
''Dikkedulle'' was een heel ander woord in mijn betoog, vooral om mijn woede te uiten, maar is waarschijnlijk (terecht) veranderd door de moderator..
gaat automatisch k ut wordt niks g..oddikkedulle wordt dikkedulle
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Mei 27, 2012, 19:09:31
edit2Rapporteer  
Hoe help je je eigen sport naar de kl...te  ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Ik plaats dit topic ook wel even op Hang Loss, ziitten misschien die gasten bij   ThumpDown ThumpDown

http://www.hanglos.nl/forum/291258/kiteforum-stupide-acties-van-2-gasten-met-rood-wit-zwarte-ozone-c4s-bij-roompot-25-05-12.html
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #11 Mei 27, 2012, 21:27:09
edit2Rapporteer  
Zal helaas niet het laatste bericht voor dit nieuwe zomer seizoen zijn. ThumpDown
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #12 Mei 27, 2012, 23:35:38
edit2Rapporteer  
De testosteronnies.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Mei 28, 2012, 00:18:49
edit2Rapporteer  
Die Deutschers hebben ook zulke gasten, vol op in het vogelgebied @ Playa! Danke schön... Arsch!!!
boardjort

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #14 Mei 28, 2012, 21:38:40
edit2Rapporteer  
Eindelijk dikke actie in Zeeland. Als je een vent bent ga je het ze gewoon vertellen. Volgende keer een paar mooie foto's maken.. die willen we zien, niet dat gezeur....
Aaronlexmond

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #15 Mei 28, 2012, 21:42:22
edit2Rapporteer  
Zuinig op onze spots, als iedereen dan ook de kitezone respecteerd. Wij zitten daar met de surfschool en van de 30 kites waren er denk ik 7 in de kitezone opgelaten en de rest van jullie ja knikkende gasten heeft ook gewoon voor het strand zijn spullen opgezet en opgelaten. Top als de rest zich daar de volgende ronde ook aan houdt!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 Mei 28, 2012, 22:12:34
edit2Rapporteer  
Als je een vent bent ga je het ze gewoon vertellen.



Maar ja naar 6 keer waarschuwen hoopte ik ineens dat handhaving bonnen ging uitdelen, want ja die worden er immers voor betaald zou je zeggen. heelaas...
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #17 Mei 28, 2012, 22:19:52
edit2Rapporteer  
Eindelijk dikke actie in Zeeland. Als je een vent bent ga je het ze gewoon vertellen. Volgende keer een paar mooie foto's maken.. die willen we zien, niet dat gezeur....

ik zie het stukje van KiteGuy niet als gezeur ........
ArtEZZZ

Geen avatar

Berichten: 73
Antwoord #18 Mei 28, 2012, 23:13:41
edit2Rapporteer  
hahaha ik vond dikkedulle al niet echt een woord voor je! Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 Mei 29, 2012, 08:13:36
edit2Rapporteer  
Goede post, kan niet anders zeggen.
KiteGuy

Berichten: 53
Antwoord #20 Mei 29, 2012, 10:52:49
edit2Rapporteer  
@ AaronLexmond: Het was 2 jaar geleden dat ik op deze spot heb gekite. Bij aankomst hebben wij direct iemand van de kiteschool (hij leek instructeur, had iig een hesje aan) gevraagd hoe het met de spotregelgeving zat. Letterlijk antwoord: "eigenlijk moet je voorbij het 2e strekdammetje zijn om te landen en te launchen en kiten tussen de 2 gele tonnen, maar er zijn niet veel badgasten en zo streng wordt er niet gecontroleerd". Wij hebben al onze zooi tot voorbij het 2e dammetje gesjouwd en houden ons sowieso overal aan de spotregelgeving, anders zou ik een bericht als bovenstaand niet posten..
@Boardjort: Zowel mijn maatje als ik hadden flinke sneeen in onze voeten vanwege de fijne schelpen aldaar. We konden amper lopen (nog steeds trouwens). Na een dag kiten, een lange, pijnlijke en zware weg terug naar de auto (omdat wij wel de moeite hadden genomen naar de launch-area te lopen), wil je naar huis. Als je denkt dat mijn maatje en ik niet flink genoeg zijn om ze er rechtstreeks op aan te spreken, dan heb je echt de verkeerde voor je! Op het water heb ik ze eerder niet gezien, omdat wij wel in de zone aan het kiten waren....
hehuis

Berichten: 80
Antwoord #21 Mei 30, 2012, 05:44:56
edit2Rapporteer  
WIe laat zijn kind dan ook onbewaakt zo dicht aan het water staan?
En dan als een konijn in het licht blijven staan als het gevaar op je afkomt. Want het is zo mooi omnaar te kijken.
Die kinderen hadden allang bij moeders aan tafel moeten zitten om daarna vroeg naar bed te gaan.
Ze krijgen ook geen opvoeding meer tegenwoordig.
Regelmaat,. dat is wat ze nodig hebben.

Aso's op fietspaden die wielrennend oude vrouwtjes doodrijden. Dronken automobilisten, loslopende honden, poep niet opruimen. Motoren met open uitlaten. Jeugd met grote ghettoblasters. Verkeershufters. Kitehufters. Natura2000. Haatbaarden en bloksnorren.

Waar moet het heen met de wereld?
Fly

Berichten: 14
Antwoord #22 Juni 08, 2012, 10:09:02
edit2Rapporteer  
@ KiteGuy, je moet inderdaad opletten want soms liggen er nog scherpe oesters alhoewel de Roompot ze regelmatig verwijderd van het strand.
Er staat 1 bord bij de ingang dat je schoentjes moet dragen.

In de winter en buiten het seizoen is het vaak geen probleem om vlak bij de kiteschool de kite op te laten. Dit brengt ook geen gevaar met zich mee. Vervolgens kun je gaan kiten tussen de gele boeien.

Als het druk is, hebben de kiters een eigen zone na de 2de strekdam. Daar worden de lessen ook gegeven.
Deze zone staat duidelijk aangegeven door het bord van de Roompot maar ook bij de surfschool.

Verder is het een super spot, dus inderdaad belangrijk om de zone en badgasten te respecteren!

En laten we het gezellig houden online Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 Juni 08, 2012, 12:33:25
edit2Rapporteer  
ghettoblasters, bestaan die nog :+
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.