Tegenwoordig moet je volgens mij bij elke maatschappij helaas dokken voor je zooi en ook voor een golftas en dan mag je nog minder kg meenemen dus ook niet handig.want dan zit je sneller aan overbagage wat snel oploopt inprijs!
je kan sowieso een kite als handbagagemeenemen, doen wij ook vaak.
Wij zijn net terug van Rhodos (wat zwaar tegenviel) en moest heen e40,- /enkele reis betalen voor mijn kitebag, mijn kleiding zat in koffer van mijn vriendin, maar volgens arkefly mocht ik (gratis) nog een gewone koffer meenemen, dat zit in je ticket begrepen.
het gaat dus alleen om het formaat pakket, dus je board, en ze maken dan nog gek genoeg onderscheid in wat er in zit (golf/surf etc). volgens het blondje bij de incheckbalie doet men dit omdat als iedereen zo'n pakket meeneemt het niet in het vliegtuig past!?!? onzin dus.
terug had ik mazzel.
soms heb je geluk en rekenen ze niets..
niet helemaal onzin... als er naar grootte van het pakket wordt gekeken en niet meer naar het gewicht/inhoud, dan komt het vliegtuig niet meer van de grond... komt dan ergens voorbij het einde van de baan te staan. ook arbo speelt een hele grote rol, die bagage smijters willen ook hun oude dag halen zonder hernia's.