Is een filmpie van een dealer Staat toch duidelijk dat t een Relaunch Test filmpie is.
Gewicht van de 17 air kom ik morgen voor je mee. Echter heeft elk type doek een ander gewicht dus je kunt die zero strut kite het gewicht alleen maar raden aangezien je dat niet weet.
Gewicht: Dacron type/ Strut materiaal + tuutjes (belangrijkste van vrijwel alles omdat dit het zwaarst is per m2/cm2 en welke ripstop er wordt gebruikt.
Want ik heb het topic gestart omdat een zero strut kite toch wel iets nieuws is. Ik probeerde die discussie over FS ook de mond te snoeren, als we nu Fluid gaan pimpen, kunnen we wachten op Bram die de Edge en Zephyr gaat promoten, dan ff Barry en Rudo over de ultieme low-end van de Razor en de Flyte, en ga zo maar door.
Het nieuws is dat er voor 2013 iets nieuws komt op LW gebied. Zowel qua design als gewicht. Laten we lekker on topic blijven AUB.
Als je met een gewicht komt onder de 3,5kg met je 5-strutter, dan kunnen we verder praten.....
Ja, da's dat ding uit Maui. Ik vraag me af of er nog gezeik gaat komen qua ontwerp jatten en zo. De lol van strutloze 8m ontgaat me trouwens een beetje....
Echter heeft elk type doek een ander gewicht dus je kunt die zero strut kite het gewicht alleen maar raden aangezien je dat niet weet.
Gewicht van die 18m zero-strut staat in de link vd openingspost vermeld.
Snap ik maar dat is het geheel van de kite. Dan weet je niet welke gradatie van kwaliteit er is gebruikt lijkt mij best een belangrijk punt om ook naar te kijken.
Voor mij is de Epic infinity de kite om te verslaan van deze heb ik duidelijk gezien tot wat hij in staat is. die no strut kite herstarten met water erop een onbegonnen zaak.
Of gaat het tegenwoordig alleen om de looks en niet de performance van de kites?
Want ik heb het topic gestart omdat een zero strut kite toch wel iets nieuws is. Ik probeerde die discussie over FS ook de mond te snoeren, als we nu Fluid gaan pimpen, kunnen we wachten op Bram die de Edge en Zephyr gaat promoten, dan ff Barry en Rudo over de ultieme low-end van de Razor en de Flyte, en ga zo maar door.
Het nieuws is dat er voor 2013 iets nieuws komt op LW gebied. Zowel qua design als gewicht. Laten we lekker on topic blijven AUB.
Als je met een gewicht komt onder de 3,5kg met je 5-strutter, dan kunnen we verder praten.....
Gaat toch niet om gewicht maar om wat hij kan? denk dat de kans groter is dat jij een Fluid air test dan een Zero strut concept kite die nog niet op de markt is. Maar ok as said zal morgen even voor je wegen maar denk wel dat ik mee mag praten hehe
Want ik heb het topic gestart omdat een zero strut kite toch wel iets nieuws is. Ik probeerde die discussie over FS ook de mond te snoeren, als we nu Fluid gaan pimpen, kunnen we wachten op Bram die de Edge en Zephyr gaat promoten, dan ff Barry en Rudo over de ultieme low-end van de Razor en de Flyte, en ga zo maar door.
Goed punt.
Maar toch verwacht ik weinig van de zero stut kites. Er is namelijk niks dat het profile van het doek vast houd.
Tube kite hebben de strut hier voor en het diepte punt van het profiel ligt vooraan. Zie de foto van de O...e kite.
Bij foil kites kan het diepte punt van het profiel ook ergens anders liggen omdat de brilde het profile bepaald. Zie tweede foto.
Sommige stunt kites hebben een horizontale bar om de leading edge 100% vorm vast te houden. Hiermee kan het het profiel ook worden bepaald.
Bij de kites die je op de filmpjes ziet verwacht ik dat de tips bij de eerste vlaag naar elkaar toe trekken waardoor het doek boller komt te staan en er een downwind trekzak ontstaat.
Er zal altijd iets moeten zijn dat het profile ondersteun, zero is een utopie.
Waarom zijn er dan al meerdere merken bezig met kites zonder struts en zijn er zelfs al filmpjes waarop ze goed vliegend te zien zijn zonder vreemd vlieggedrag?
Zero strut will succeed; Er zijn heel veel gebieden waar er maar weinig wind is (8-15 knopen) - dus d'er is een markt voor lichtweer kites (liefst met zo weinig mogelijk productiekosten - een zero strut heeft zeker 35% minder productie kosten)
Waarom zijn er dan al meerdere merken bezig met kites zonder struts en zijn er zelfs al filmpjes waarop ze goed vliegend te zien zijn zonder vreemd vlieggedrag?
Er kan best een markt voor zijn, alleen ik denk dat het inzet bereik erg klein is.
Op de airrush site staat een windrange van 7 tot 12 knopen voor de 18m zero strut, een 19 meter Flysurfer zou van 6 tot 18 knopen te gebruiken zijn volgens de fabrikant. (dit lijkt te kloppen met de logs van deze site) Een North Dino 17m zou volgens de fabrikant van 5-15 knopen zijn te gebruiken.
Als je van alle drie de onderste paar knoopjes er af haalt, omdat het eigenlijk best saai is op het absolute low end, dan blijft er niet altijd veel over om fun mee te hebben bij de zero.
@Nature: vermoedelijk ook zwaarder materiaal gebruikt, als je het vergelijkt met de 21m van Zeeko (3650g) Waarom trouwens nog 5 struts op een lichtweerkite?
@Nature: vermoedelijk ook zwaarder materiaal gebruikt, als je het vergelijkt met de 21m van Zeeko (3650g) Waarom trouwens nog 5 struts op een lichtweerkite?
Zijn halve struts dus een relatief klein oppervlak geeft meer profiel aan de kite en een betere herstart als er bijv water op je doek ligt. zeker in combinatie met de 5th relaunch line die er aan zit een echte low wind kite.
Morgen zal ik fotos maken vandaag gaat het niet meer lukken zo te zien
@Nature: vermoedelijk ook zwaarder materiaal gebruikt, als je het vergelijkt met de 21m van Zeeko (3650g) Waarom trouwens nog 5 struts op een lichtweerkite?
Zijn halve struts dus een relatief klein oppervlak geeft meer profiel aan de kite en een betere herstart als er bijv water op je doek ligt. zeker in combinatie met de 5th relaunch line die er aan zit een echte low wind kite.
Morgen zal ik fotos maken vandaag gaat het niet meer lukken zo te zien
Wat bedoel je met halve struts? Kan iemand me deze 5th relaunch lijn uitleggen? Marc had het er ook al over volgens mij.
Ik begrijp de angst voor veel doek dat aan het water plakt, maar dat weten we nog niet omdat we de kite nog niet gezien hebben. Overigens zou dat argument ook voor een FS kunnen, en die herstarten toch ook zo goed?
Overigens vind ik herstarten bij een kite met een highend van 15kn echt een non-issue. Desnoods loop/zwem je terug, en meestal zijn het geen kites die ooit in het water komen.
@Lude, de foto kwam inderdaad van de website van flysurfer. De software ken ik niet
@feddomw, flysurfer gebruikt terugslag "klepjes" waardoor de lucht inlaat afsluit als deze op het water / grond ligt, vandaar dat de kite "opgeblazen" blijft en herstartbaar is. Mocht de lucht er toch uitgaan dan ben ik bang dat het zwemmen wordt.
@Nature: vermoedelijk ook zwaarder materiaal gebruikt, als je het vergelijkt met de 21m van Zeeko (3650g) Waarom trouwens nog 5 struts op een lichtweerkite?
Zijn halve struts dus een relatief klein oppervlak geeft meer profiel aan de kite en een betere herstart als er bijv water op je doek ligt. zeker in combinatie met de 5th relaunch line die er aan zit een echte low wind kite.
Morgen zal ik fotos maken vandaag gaat het niet meer lukken zo te zien
Wat bedoel je met halve struts? Kan iemand me deze 5th relaunch lijn uitleggen? Marc had het er ook al over volgens mij.
Ik begrijp de angst voor veel doek dat aan het water plakt, maar dat weten we nog niet omdat we de kite nog niet gezien hebben. Overigens zou dat argument ook voor een FS kunnen, en die herstarten toch ook zo goed?
Overigens vind ik herstarten bij een kite met een highend van 15kn echt een non-issue. Desnoods loop/zwem je terug, en meestal zijn het geen kites die ooit in het water komen.
Je moet zijn dat het dit princiepe is, er zit een extra lijn aan de linker of rechter kant van de TE:
[Edit, insluiten vanaf een tijd werkt hier niet. Vanaf 1:34 zie je het systeem.]
Het is hetzelfde principe als Recon, behalve dat Recon in de praktijk amper werkte (ik heb de black tip gehad met recon). Het nadeel van dat systeem is dat je stuurlijnen met een plug vast zitten. Door het verschil in kracht tussen je stuurlijnen en je powerlijnen worden de stuurlijnen met de plug vastgezet. Wil je het systeem gebruiken, moet je een harde ruk aan je stuurlijnen geven om de plug eruit te trekken en de tip op te vouwen. Om een voldoende harde ruk te kunnen geven heb je druk in je doek nodig, wat je bij weinig wind niet hebt. Het gevolg: bij weinig wind werkte Recon niet.
Dit probleem ondervangt Zeeko door een extra lijntje (veel simpeler). Nicolas laat de lijn er wel af als hij gaat racen, het geeft immers iets meer weerstand.