- Lijn twists / inversie bar. (zoals de starter van dit topic)
Oplossing - >
Voorlijnen beetpakken druk van de lijnen afhalen dus en dan de lijn van de bar afhalen.
Met gekruisde lijnen is veilig terug te varen! LETOP depower werkt niet zo goed.
- Materiaal falen; power/stuur lijn breuk. -
Release QR + Selfresque.
- Lijnen in elkaar, voorrangs issues
[DIT IS PER GEVAL ANDERS!!]
NIET DIRECT RELEASEN! tenzij puur noodzakelijk! vaak kan de een zijn kite rustig naar de zijkant sturen en de ander over/onder of door de lijnen heen gaan. Vooral niet aan de bar komen beide.
Mocht het moeten dan beide Releasen anders staat de ander met 2 Kites volgas.
- Board onbereikbaar (op geruime afstand van land)
Dat zou niet moeten voorkomen.
Bij koud weer terug naar de kant en hopen dat hij aanspoelt anders lekker upwind bodydragggen
- Kite niet meer ophoog/gespoeld gewokkeld etc.
Ook weer afhankelijk van VELE dingen anders QR trekken en an selfreque.
- Crash na sprong, geen adem meer
Kite lekker even rustig in de hoek laten zweven op z'n tip en even op adem komen of kite recht omhoog er even drijven op je rug zodat je zoveel mogelijk lucht binnen krijgt.
- Te dicht bij rotsen varen..
Regel nr 1 hou minimaal 2-3 lijnlengtes afstand van gevaren en objecten.
- Onderkoeling
Ben je al te laat. bij echte onderkoeling kan je niet meer rationeel denken.
- Kite aanpakken door leken
Zelflanden is veiliger in deze situatie.
- Overpowered komen te staan
Overpowered varen is nice
Mocht het to much zijn . Zorg dat je kite NIET boven 10 en boven 2 uitkomt hoe lager hoe beter.
Waarom: Rennen kunnen we allemaal, Vliegen is alleen voor de beste weggelegd.
Zorg dat je zo min mogelijk lift in je kite krijgt ofwel niet boven in je windvenster komen.