Deathloop crash

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #100 Februari 27, 2013, 11:34:32
edit2Rapporteer  
hahahaha   dat eerste filmpje, hij is nog bezig met de spaghetti op zn bar. wat een kneus zeg!  voor straf gelijk een kapotte kite.   Tongue
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #101 Februari 27, 2013, 12:17:54
edit2Rapporteer  
omg, wat is die gast aan het doen zeg....
feddomw
Gast
Antwoord #102 Februari 27, 2013, 12:27:46
edit2Rapporteer  
We kunnen er om lachen, maar deze gast is echt levensgevaarlijk. Filmpje 1 lijkt alsof hij "effe"  zijn lijnen aan de kite vastmaakt en dan pas in het water zijn lijnen gaat uitrollen. Lekker met de kite in het water alvast....

Boardleash zegt al genoeg trouwens.

Even off-topic: is dat normaal bij F-One dat "bungelende" depower-gedoe als je hem ziet varen vanaf 1:20 in 2e filmpje?

LOL trouwens "too windy" zegt 'ie in 2e filmpje intro.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #103 Februari 27, 2013, 12:58:33
edit2Rapporteer  
Jep dat is F-One inderdaad...
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #104 Februari 27, 2013, 15:26:43
edit2Rapporteer  
jesses wel een eigenwijze, onervaren en dan met aanlandige wind alleen starten, pfff....
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #105 Februari 27, 2013, 16:07:34
edit2Rapporteer  


Even off-topic: is dat normaal bij F-One dat "bungelende" depower-gedoe als je hem ziet varen vanaf 1:20 in 2e filmpje?


Dat "bungelende depower-gedoe" is inderdaad niet normaal ....... maar aan deze gast is trouwens niets .... maar dan ook niets "normaal" ...

levensgevaarlijk voor zichzelf ..... maar vooral voor zijn omgeving .... ThumpDown

je ziet ze trouwens elk jaar weer ... vooral als de zonnige kitedagen er aankomen ... allemaal gasten die het wel zelf uitzoeken en die geen kitelessen nodig hebben ....... ThumpDown
feddomw
Gast
Antwoord #106 Februari 27, 2013, 17:04:19
edit2Rapporteer  


Even off-topic: is dat normaal bij F-One dat "bungelende" depower-gedoe als je hem ziet varen vanaf 1:20 in 2e filmpje?


Dat "bungelende depower-gedoe" is inderdaad niet normaal ....... maar aan deze gast is trouwens niets .... maar dan ook niets "normaal" ...

Wel normaal, dus, volgens Marc. En op materiaal-gebied geloof ik Marc op z'n woord....
dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #107 Februari 27, 2013, 17:38:08
edit2Rapporteer  
Day 11 and another crash...vraag me af of hij day 31 van die maand gered heeft. wel perfect lesmateriaal dit
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #108 Februari 27, 2013, 19:27:26
edit2Rapporteer  
Wat een knuppel zeg, in dat eerste filmpje van dunkel. Hieronder een aardig voorbeeld waarom niet met aflandige wind het water op te gaan. Z'n kite heeft hij waarsch. nooit meer terug gezien en aan het geluid te horen heeft hij het knap zwaar tijdens z'n zwemtocht.


http://www.youtube.com/watch?v=x5F7Lmi5y4Y
feddomw
Gast
Antwoord #109 Februari 27, 2013, 19:35:31
edit2Rapporteer  
Je vergeet iets: niet alleen aflandig, maar ook nog lekker alleen gaan, op een totaal verlaten strand.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #110 Februari 27, 2013, 19:43:12
edit2Rapporteer  
Sjeee, wat een knuppel van dat filmpje met z'n kite om dat bord.
Hoe dom kun je zijn om je kite van dat bord te willen schrapen terwijl je natuurlijk de deflate er zo uit kan trekken!!! ZAK! ListenToMe
Vervolgens doet hij bij het hek precies hetzelfde,  Deflate eruit! zak! ListenToMe
Oh ja en vooral je board steeds vast blijven houden! zak! ListenToMe


so! Grin
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #111 Februari 27, 2013, 19:49:38
edit2Rapporteer  
En dat zelfs het filmen van kiters risico's met zich meebrengt bewijst onderstaand filmpje:


http://www.youtube.com/watch?v=XPnOsP3vQNc
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #112 Februari 28, 2013, 15:06:32
edit2Rapporteer  
Sjeee, wat een knuppel van dat filmpje met z'n kite om dat bord.
Hoe dom kun je zijn om je kite van dat bord te willen schrapen terwijl je natuurlijk de deflate er zo uit kan trekken!!! ZAK! ListenToMe
Vervolgens doet hij bij het hek precies hetzelfde,  Deflate eruit! zak! ListenToMe
Oh ja en vooral je board steeds vast blijven houden! zak! ListenToMe


so! Grin

in aanvulling,

- kite veels te zacht opgepompt
- te weinig wind
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #113 Februari 28, 2013, 15:49:33
edit2Rapporteer  
Er zijn vele topics over die ik dankbaar zorgvuldig heb doorgelezen. Maar wellicht is een crashbook iets voor op het veiligheidsdeel van de wiki hier op kitehigh?

Dus een naslagwerk maken van filmpjes van (bijna) incidenten... Dan de de serieuze commentaren van ervaren kiters met indien relevant daarin aandacht voor:

1. Hoe te voorkomen.
2. Hoe op te lossen/te handelen

De variatie aan incidenten is best groot.

- Lijn twists / inversie bar. (zoals de starter van dit topic)
- Materiaal falen;  power/stuur lijn breuk.
- Lijnen in elkaar, voorrangs issues
- Board onbereikbaar (op geruime afstand van land)
- Kite niet meer ophoog/gespoeld gewokkeld etc.
- Crash na sprong, geen adem meer
- Te dicht bij rotsen varen..
- Onderkoeling
- Kite aanpakken door leken
- Overpowered komen te staan

etc etc.
feddomw
Gast
Antwoord #114 Februari 28, 2013, 15:54:17
edit2Rapporteer  
Geen slecht idee, Peer, maar topic drift is nou eenmaal onoverkomelijk vaak.

Op zich werkt dit ook prima, wellicht dat een van de mods dit topic kan splitsen en in delen hier plaatsen?:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?board=35.0


Je hebt wel gelijk trouwens, het zou goed zijn om topics te splitsen in oorzaken van het ongeluk. Maar dat is ook weer moeilijk, want vaak is het samenloop van omstandigheden of fout-op-fout-op-fout.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #115 Februari 28, 2013, 15:59:16
edit2Rapporteer  

Je hebt wel gelijk trouwens, het zou goed zijn om topics te splitsen in oorzaken van het ongeluk. Maar dat is ook weer moeilijk, want vaak is het samenloop van omstandigheden of fout-op-fout-op-fout.


Ja dan kan één filmpje in meerdere topics..  Cry
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #116 Februari 28, 2013, 16:04:08
edit2Rapporteer  
Het mooie van camera's is dat ze vastleggen welke ontzettende beginnersfouten er al zo worden gemaakt .....

 ListenToMe verplichte lesstof voor kitesurfscholen ........
feddomw
Gast
Antwoord #117 Februari 28, 2013, 16:22:13
edit2Rapporteer  
Het mooie van camera's is dat ze vastleggen welke ontzettende beginnersfouten er al zo worden gemaakt .....

 ListenToMe verplichte lesstof voor kitesurfscholen ........

Toch kan ik me in veel filmpjes niet aan de indruk onttrekken dat het zo "common sense" is dat je niet moet doen wat ze doen, dat daar niet tegenop te instrueren is.

Echter, 2 lessen uit mijn werk:
- Common sense is not so common,
- Never underestimate the stupidity of people.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #118 Februari 28, 2013, 18:22:48
edit2Rapporteer  
Er zijn vele topics over die ik dankbaar zorgvuldig heb doorgelezen. Maar wellicht is een crashbook iets voor op het veiligheidsdeel van de wiki hier op kitehigh?

Dus een naslagwerk maken van filmpjes van (bijna) incidenten... Dan de de serieuze commentaren van ervaren kiters met indien relevant daarin aandacht voor:

1. Hoe te voorkomen.
2. Hoe op te lossen/te handelen

De variatie aan incidenten is best groot.

- Lijn twists / inversie bar. (zoals de starter van dit topic)
- Materiaal falen;  power/stuur lijn breuk.
- Lijnen in elkaar, voorrangs issues
- Board onbereikbaar (op geruime afstand van land)
- Kite niet meer ophoog/gespoeld gewokkeld etc.
- Crash na sprong, geen adem meer
- Te dicht bij rotsen varen..
- Onderkoeling
- Kite aanpakken door leken
- Overpowered komen te staan

etc etc.
Ik zou zeggen: duik eens de wiki in en begin met schrijven. Het is zo opgezet dat iedereen iets kan toevoegen en aanpassen! Anders hoede het ook geen "wiki" te heten Wink
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #119 Februari 28, 2013, 19:30:16
edit2Rapporteer  
Het mooie van camera's is dat ze vastleggen welke ontzettende beginnersfouten er al zo worden gemaakt .....

 ListenToMe verplichte lesstof voor kitesurfscholen ........

Mwaa alleen al handen in de hoeken van de bar heeeft 80-90% van de beginnende kiters doordat ze zeggen ja het stuurt makkelijker.

Ik hamer er altijd 1000000000000000000000000000000000x op tijdens de lessen om die handjes in t midden te houden.
Maargoed dan zie je er weer een paar langsvaren met de handjes toch in de hoek ongecontroleerd en wachten op problemen.

Beginners nemen dit weer over van andere en zo blijft het probleem toch wel bestaan.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #120 Februari 28, 2013, 19:40:04
edit2Rapporteer  

- Lijn twists / inversie bar. (zoals de starter van dit topic)
Oplossing - >
 Voorlijnen beetpakken druk van de lijnen afhalen dus en dan de lijn van de bar afhalen.
Met gekruisde lijnen is veilig terug te varen! LETOP depower werkt niet zo goed.

- Materiaal falen;  power/stuur lijn breuk.  - 
Release QR  + Selfresque. 

- Lijnen in elkaar, voorrangs issues
[DIT IS PER GEVAL ANDERS!!]
NIET DIRECT RELEASEN! tenzij puur noodzakelijk! vaak kan de een zijn kite rustig naar de zijkant sturen en de ander over/onder of door de lijnen heen gaan. Vooral niet aan de bar komen beide.
Mocht het moeten dan beide Releasen anders staat de ander met 2 Kites volgas.

- Board onbereikbaar (op geruime afstand van land)
Dat zou niet moeten voorkomen.
Bij koud weer terug naar de kant en hopen dat hij aanspoelt anders lekker upwind bodydragggen
- Kite niet meer ophoog/gespoeld gewokkeld etc.
Ook weer afhankelijk van VELE dingen anders QR trekken en an selfreque.

- Crash na sprong, geen adem meer
Kite lekker even rustig in de hoek laten zweven op z'n tip en even op adem komen of kite recht omhoog er even drijven op je rug zodat je zoveel mogelijk lucht binnen krijgt.

- Te dicht bij rotsen varen..
Regel nr 1 hou minimaal 2-3 lijnlengtes afstand van gevaren en objecten.

- Onderkoeling
Ben je al te laat. bij echte onderkoeling kan je niet meer rationeel denken.

- Kite aanpakken door leken
Zelflanden is veiliger in deze situatie.

- Overpowered komen te staan
Overpowered varen is nice Smiley
Mocht het to much zijn . Zorg dat je kite NIET boven 10 en boven  2 uitkomt  hoe lager hoe beter. 
Waarom:  Rennen kunnen we allemaal, Vliegen is alleen voor de beste weggelegd.
Zorg dat je zo min mogelijk lift in je kite krijgt ofwel niet boven in je windvenster komen.
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #121 Februari 28, 2013, 20:05:04
edit2Rapporteer  
Het mooie van camera's is dat ze vastleggen welke ontzettende beginnersfouten er al zo worden gemaakt .....

 ListenToMe verplichte lesstof voor kitesurfscholen ........

Mwaa alleen al handen in de hoeken van de bar heeeft 80-90% van de beginnende kiters doordat ze zeggen ja het stuurt makkelijker.

Ik hamer er altijd 1000000000000000000000000000000000x op tijdens de lessen om die handjes in t midden te houden.
Maargoed dan zie je er weer een paar langsvaren met de handjes toch in de hoek ongecontroleerd en wachten op problemen.

Beginners nemen dit weer over van andere en zo blijft het probleem toch wel bestaan.

Mag ik vragen wat de gevaren zijn als je je handen in de hoeken van de bar hebt? Vaar zelf wel gewoon met me handen in het midden omdat ik het gewoon fijner vind Wink
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #122 Februari 28, 2013, 20:12:22
edit2Rapporteer  
Handen in de hoeken brengt vele gevaren met zich mee.
- Fijne stuurbewegingen gaat niet het is meteen alles of niet.
- Je krijgt aanzienlijk minder feedback van je kite welke normaal door het depower koord wordt gegeven.
-Ga je op je bek of verlies je je evenwicht zet je als reflex je hand neer betekend dus nog maar 1 hand aan je bar  resultaat of je kite volgas de grond in of je kite in een loop of halve loop.
gebeurd dit als je je handen in het midden hebt gebeurd er niets Smiley je trekt dan alleen je bar aan  wat met een "stilstaande (op een bepaald "uur" van je windvenster") kite geen probleem is.
- handen in t midden heb je meer controle, uiteindelijk met springen heb je er ook voordelen aan omdat je veel langzaam (lees netter) je kite kunt controleren in de lucht.

Zijn nog vele voordelen maar dit toch wel de hoofdzaken.
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #123 Februari 28, 2013, 20:40:31
edit2Rapporteer  
^ duidelijk  ThumpsUp thanks!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #124 Februari 28, 2013, 21:46:34
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen: duik eens de wiki in en begin met schrijven. Het is zo opgezet dat iedereen iets kan toevoegen en aanpassen! Anders hoede het ook geen "wiki" te heten Wink

@Evan tja... zeggen is doen, nu moet ik dus..... Maar wanneer ik niet de enige ben die denkt dat dit een goed idee is dan ben ik er niet te beroerd voor om er een begin mee te maken. Zeker niet naar het oppikken van de handschoen door expert kiter Nature.

@Nature, bedankt nu kan ik helemaal niet meer terug..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.