Ocean Rodeo Prodigy review

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Maart 01, 2013, 21:29:12
edit2Rapporteer  
Hier een prima review van Dom Moore, de Cornwall waterman die sinds vorig jaar als chef Europa voor Ocean Rodeo werkzaam is.
De Prodigy is de gunstig geprijsde 3 strutter die - volgens Dom - erg lekker is voor waves, freeride en freestyle. Nou moe!

> Ja, hij werkt voor Ocean Rodeo (en ik soms ook).
> Maar, al met al een goed informatief verhaal.
> En, Meten is weten! Barry (www.stormchaser.nl) kan je verder helpen als je eens wilt testen.

feddomw
Gast
Antwoord #1 Maart 02, 2013, 08:39:02
edit2Rapporteer  
Ik zat er ook aan te denken 'm te plaatsen, Rudo.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd was dat Dom deze kiest voor de waves over de Razor, maar hij wist me te vertellen dat de kite een lagere AR heeft dan het lijkt (dat vroeg ik namelijk).

Er staat in IKSurfmag een artikel over big waves, daarin vaart Dom er ook mee, "gewoon" op 6-8 meter golven. Dit is dus echt zijn wavekite ook.
El Rudo

Antwoord #2 Maart 02, 2013, 10:31:13
edit2Rapporteer  
Ik ken alleen de Razor, en de opmerkingen die Dom er over maakt zijn terecht, dat is echt een turbocharged geval. Ik ben zelf wat zwaarder en ik denk dat ik een explosievere kite nodig heb dus zit ik wel goed met de Razor.
Ben wel heel benieuwd om deze ook eens te grijpen, en Ron moet z'n Cyphertje ook goed verstoppen als ik het strand weer op kom. Zal ergens in de zomer zijn ivm knietje.
Denk dat ik een 6'3" quad ga scoren om strapless te prutsen.
El Rudo

Antwoord #3 Maart 07, 2013, 13:20:55
edit2Rapporteer  
Ed bezig: ter land te zee en in de lucht...
Belgarath

Geen avatar

Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #4 Maart 07, 2013, 20:55:08
edit2Rapporteer  
Dus voor iemand van 78 kg die wat frontrolls en one footers doet en af en toe eens een railey is deze kite beter aan te raden dan de razor?

Hoe zit het met de stabiliteit in + 35 knopen, want hoog springen is wel mijn dada als het hard waait!

Kan je de freestylebar ook gebruiken? Ik heb geen interesse in depower beneden de bar.
El Rudo

Antwoord #5 Maart 08, 2013, 10:59:14
edit2Rapporteer  
Dus voor iemand van 78 kg die wat frontrolls en one footers doet en af en toe eens een railey is deze kite beter aan te raden dan de razor?

Hoe zit het met de stabiliteit in + 35 knopen, want hoog springen is wel mijn dada als het hard waait!

Kan je de freestylebar ook gebruiken? Ik heb geen interesse in depower beneden de bar.
Zou zomaar kunnen, maar ik heb de kite nog niet gevaren dus doe ik daar geen mededelingen over. Ed, weet jij dit?
Freestyle bar gaat sowieso lukken.
barry

Antwoord #6 Maart 08, 2013, 15:08:18
edit2Rapporteer  
Inderdaad De prodigy zou goed voor jou kunnen werken, prodigy gaat best hoog en je blijft lang hangen bardruk is iets meer als de Razor
De Razor is een stuk sneller en explosiever.
alle barren zijn uitwisselbaar dus de freestylebar is geen probleem op de prodigy.
ik vaar de 7 m2 juist in dit soort condities 35+ vlagen zijn makkelijk op te vangen, en je kite zal zelden uit de lucht vallen super stabiele kite.
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #7 Augustus 13, 2013, 12:27:28
edit2Rapporteer  
Afgelopen weekend en gister met de Prodigy 9,5 mogen spelen, met dank aan Barry.  ThumpsUp
Kite kwam netjes met bar maar Barry had er even een verkeerde bij gedaan, er was geen lijn even lang  Grin dus heb de kite met de Zeeko bar gevaren wat ook werkt  Grin
Tas is bijna dezelfde als die ik heb van de Rise alleen ontbreekt de extra "flap" om het compartiment te scheiden van de kite hierdoor dus ook zand in de zakjes waar je je spareparts in kan doen. Bezuiniging  Huh
Kite is wat we gewend zijn van OR degelijk en ziet er sterk uit topkwaliteit, wel in totaal 6 katrolletjes op den bridle.
Gekite afgelopen weekend in vlagerige aan uit wind waarbij ik normaal gesproken mijn Rise 12m zou pakken maar ja je hebt wat dus wil er mee het water op. Moet zeggen verrassend, met een beetje wind in de kite ging ik (85 kg) nog vooruit ook lowend is prima. Zondag rond een uurtje of drie begon de wind wat aan te trekken, wat zeg ik het begon lekker te poeieren  Joepie highend dus ook goed. De bardruk neemt wat toe maar is niet teveel gewoon lekker, met een ietwat rottig schoudertje best te doen. Kite loopt prima upwind springt volgens me kitemaatjes ongeveer net zo hoog als mijn Rise 10m die ik heb en landingen zijn boterzacht. Kite stuurt lekker snel dus voor de loopgasten ook een optie.
Voor de wavers schijnt de Prodigy het ook goed te doen maar dat doet ik dus (nog) niet.
Al met al een prima kite  ThumpsUp

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.