Hoi,
ik ben een beginner en kan op binnenwater net heen en weer varen (dus 300 meter heen, vallen, omdraaien, board aanstuntelen en dan weer terugvaren). maar nu ga ik over een maandje of 2 naar zee (bij ijmuiden). zijn er dan nog extra dingen waar ik op moet letten zoals stroming, golven, windrichting e.d.?? en is het uberhaupt wel verantwoord als beginner op zee?
Als het pas over een maandje of twee is heb je toch nog zat tijd om te oefenen op binnenwater?
Voor de rest is het gewoon zoals op het binnenwater niet kite met aflandige wind.
Zo ben ik vandaag ook weer naar de kant gekomen toen ik getackled werd van achteren door een golf en ik bovenkwam mijn kite in het water lag.
Kreeg de kite niet snel genoeg herstart en na 2 rollers eroverheen lag ie binnenste buiten als een hoopje oud vuil.
Nadat ik onderwater getrokken werd was ik mijn board ook nog kwijt.
(met dank aan ErikkieR4 die em weer aan wal heeft gebracht)
na zeker 500 meter zwemmen was ik weer aan de kant en gelukkig was mijn kite nog heel. (toch wel sterk zo'n Naish)
Dus een rol leash is wel handig op zee, hoewel er ook iemand was die em aan de grabhandle had bevestigt en afgebroken is.
Dus in iedergeval, de zee valt niet mee te spotten. Zeker als je nog niet zo lang kite!