Wie is er nog meer op Aruba tussen 7 feb. / 11 maart 2013?

ErikFanatic

Berichten: 459
November 06, 2013, 10:32:20
edit2Rapporteer  
Hallo forumleden,

Ik ben zomaar even benieuwd of er meer kiteboarders vakantie vieren op Aruba tussen 7 feb / 11 maart 2013?

Verder erg benieuwd naar ervaringen van mensen die er al geweest zijn in deze periode.
Ik heb alle (oude) forumverslagen al gelezen en ben zeker enthousiast over wat ik lees.

Als ik het een beetje inschat is er dagelijks genoeg wind voor mijn 10m² (mijn grootste kite) en hopelijk komt de 8m² ook nog uit de tas. Wat ik echter niet kan vinden is of deze wind thermisch is en pas na de middag op gang komt of (wat ik verwacht en hoop) dat het een stroming is die altijd aanwezig is en dus ook al in de ochtend aan staat Smiley.

Ik ga namelijk samen met mijn vriendin die overdag co-schappen volgt in het plaatselijke ziekenhuis.
Na haar in de ochtend weg te hebben gebracht is mijn plan meteen door te rijden naar de andere kant van het eiland voor de leukste spot 'Boca'.  Met een beetje geluk zijn er meer Nederlanders op het water te vinden, maar om mijn kansen op een gezellige tijd (alleen is maar alleen) te vergroten hierbij een poging meer fanatieke kiteboarders te vinden.
kr0nt4b

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #1 November 21, 2013, 23:18:07
edit2Rapporteer  
Boca Grandi is echt een topspot. Je gaat daar een hoop nederlanders vinden die daar (tijdelijk) wonen, maar ook die daar op vakantie zijn. Op Boca Grandi staat een aanlandige wind en een golf van 0,5 tot 1m. De passat wind waait altijd dezelfde richting op. Er staat gemiddeld 16-20 knopen.  De wind trekt na 16 uur aan, omdat het dan wat koeler wordt.

Bij de fishermans huts (op het noorden) staat de wind altijd aflandig. Hij is daar ook erg vlagerig, dat komt door de hotels. Het water is daar vlak.

Wij gaan ook en we zijn er heel februari te vinden op Boca Wink

Als je nog wat wilt weten, hoor ik dat graag.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #2 November 26, 2013, 11:44:34
edit2Rapporteer  
Hoop dat ik genoeg heb aan mijn 10m Hadlow ID, dat is namelijk de grootste maat die ik heb.
Denk wel dat het moet lukken aangezien ik in Nederland met 16kpn al wel kan varen...maar dat is dan wel de low-end...

Die bagage vind ik momenteel nog wel even gekloot. Kromme regels ook, surfbagage ipv golfbagage wordt je direct op afgerekend. Kostende €200,- voor retour vind ik dan ook echt wel de max, maar lees nu op het forum ook berichten dat het totaal €400,- kost? Als dat werkelijk zo is voel ik me toch wel gestraft.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #3 November 26, 2013, 18:39:34
edit2Rapporteer  
Volgens mij is er wel iets meer wind dan 16kn gemiddeld rond die periode.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #4 Januari 21, 2014, 11:42:35
edit2Rapporteer  
@kr0nt4b Gezellig! Je ziet me daar vast wel onder me roode Hadlow ID hangen.
Ts@C4, goede zaak, ik ben blij dat het daar redelijk windzeker is.

Heeft iemand ervaring met het huren van een auto op Aruba?

Nu hoor ik allemaal horror-verhalen, zoals diefstal en krakkemikkige auto`s.
Daar zitten wij natuurlijk niet op de wachten. Daarom... wie heeft goede ervaringen met bepaalde autoverhuurders?
Er gezien hoogseizoen vanuit NL regelen? Of juist niet?

Mijn vriendin heeft voor haar co-schappen gedurende 11 weken een auto nodig.
Overdag neem ik deze mee richting Boca.
Liefst een dichte ivm. eventuele kite die in de auto achterblijft.

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #5 Januari 21, 2014, 11:48:00
edit2Rapporteer  
Volgens mij is er wel iets meer wind dan 16kn gemiddeld rond die periode.

Kan ik beamen  ThumpsUp ,ik ben vorig jaar rond dezelfde periode geweest .Gewoon elke dag 20-25 knopjes en dus elke dag met de 9m2 C4 ...en mijn vriendin met de 8m2 .Zalig Grin .Smeer je alleen goed in    .De zon is echt sterk daar.Ben wel wat gewend qua zon maar daar waren mijn onderbenen ondanks goed smeren binnen 2 dagen behoorlijk verbrand  Sad ,Dit jaar gaan we Bonaire aandoen,ergens in maart, I suppose  Joepie
Wij hebben op Aruba ook een auto gehuurd via ons verblijfadres (Arubianna inn) ...was dik in orde. http://arubianainn.com  Weet alleen de verhuurder even niet meer,was goed geregeld in elk geval.En Aruba is in tegenstelling tot curaçao veel minder crimineel  ThumpsUp
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #6 Januari 21, 2014, 15:02:14
edit2Rapporteer  
@LaurenS.  Ik ga zeker goed smeren, heb al P20  factor 50 gekocht. Dat merk bied (als ik het forum mag geloven) goede bescherming op het water. En op het heetst van de dag draag ik wel meer kleding.
Gelukkig is het daar minder crimineel dus, lijkt me a-relaxed de hele dag op je auto te moeten letten.

Is Boca Gandi een beetje te bereiken met bijvoorbeeld een Citroen C1?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.