vette downwinder

slufterhufters.com

September 07, 2004, 19:41:19
edit2Rapporteer  
was weer vet op nudebeach, eerst met de 16m, maar al snel moest de 12 op.

Erikkie en Robert gingen de auto wegbrengen naar Rockanje.
Alex, Erik, Robert, Erikkie en ik hebben me een downwinder gemaakt niet te geloven.....
eerst een half uur downwind golfrijden niet te geloven, op 2m golven rippen en beulen.
toen op de punt van de Slufter, achter een zandbank, R E T E  V E T glad water met dikke wind.
met mach 4 over het water scheren, beetje springen, en into blind met mach 3......

langs de 2e trap, vogelrustgebied, richting einde autostrand, in het midden ligt een grote zandplaat die vanaf het vogelrustgebied richting autostrand reikt.
weer spiegelglad water, 40cm diep, en dan een halve downwinder richting autoplaya, echt gingen vet over de 60km per uur, jezus gristus hard niet te geloven, moesten wel stoppen want heel je benen verzuren....

toen half downwind en mega vette sprongen zo richting die bunkers die daar in het water liggen, beetje vlak erlangs scheuren, of ff rustig zodat je die dingen van dichtbij kan bekijken.

en toen weer downwind met mach 4 richting rockanje over rete vet glad water, toen werd de wind wel erg vlagerig want die kwam over de duinen, aflandig daar.

kites neer ff na chillen, op het terras ff wat gedronken, opgeruimd en met de auto weer terug naar nudebeach.

tjezus wat was dat kicken zeg......  
denniSS fuel
Gast
Antwoord #1 September 07, 2004, 20:00:10
edit2Rapporteer  
beterrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ;D ;D ;D ;D
Yannick

Antwoord #2 September 07, 2004, 20:04:44
edit2Rapporteer  
mooi verslag  Shocked
krijg er gewoon de kriebeltjes van in mijn buik, ik zie het helemaal voor me  ;D ging lekker!
Alex.....
Gast
Antwoord #3 September 07, 2004, 20:07:51
edit2Rapporteer  
idd Arno!!!!!!! dit is echt voor herhaling vatbaar........

big air's, mach 3 over het water, golf rijden....... Super, zou het zo weer doen.......
Naish........what else???

Antwoord #4 September 07, 2004, 21:46:16
edit2Rapporteer  
Je waren gewoon bang voor de golven!
ErikB

Antwoord #5 September 07, 2004, 22:03:08
edit2Rapporteer  
Was helemaal top vandaag.
Lekker dat half uurtje golf rijden.
Zaten echt mega hoge bakken tussen die lekker lang doorbleven gaan.
Heb heerlijke cutbacks off the lips gemaakt zeg  8).

En dan dat spiegeglade water met stevige wind tering Arno wat ging jij hard hoog en ver.
Robert ook die ging ook mega, net zoals Alex en Eric.

Met die mutant was ik aan het stuiteren zeg dacht dat ik met mach 4 hard ging word ik daar ff ingehaald door zo'n Hoovah piraat.

Was Kikuhhhhhhhhhhhhhhhh
Antwoord #6 September 07, 2004, 22:18:28
edit2Rapporteer  
Heel tof mannen.
Ik had mijn handen al vol aan de golven op nudie beach,
laat staan een trip van een half uur naar Rockanje-Sur-Mer!
slufterhufters.com

Antwoord #7 September 07, 2004, 22:21:47
edit2Rapporteer  
maakt er maar ander half uur van.....

ja erik was lache jij denken ik ga me lekker hard, ghehehehehehe.
ErikB

Antwoord #8 September 07, 2004, 22:30:10
edit2Rapporteer  
Volgende keer vanaf de Blokken dam ofzo maar dan met een grotere groep.

Ging weer vet hard op m'n plaat in dat ondiepe gedeelte met die grote vinnen vastlopen 10 cm ondiep water AUW
Joost

Antwoord #9 September 07, 2004, 22:52:04
edit2Rapporteer  
Ohh wat lekker gewoon een vette freeride sessie. Nou die moet ik zeker een keer doen als ik mijn tweede hands fuels heb en wat kan golfrijden ga ik zeker mee. Ohh heb er nu al zin zie het ook helemaal voor me  ;D
Joost

Antwoord #10 September 07, 2004, 22:54:14
edit2Rapporteer  
En nog wat rooster binnen en donderdag en vrijdag vrij. Lekkuh dus als iemand elke donderdag of vrijdag langs utrecht rijd kan ik dan meerijden.?! Of moet ik dan een nog vettere downwinder maken over de kanalen om in zeeland te komen?!
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #11 September 07, 2004, 23:37:53
edit2Rapporteer  
Oh, waren jullie alweer weg.... Van 18.00 tot 20.15 met de 12 nog lekker kunnen raggen op nudebeach. Sommige mensen moeten immers nog werken... Wink
3x scheur x3
Gast
Antwoord #12 September 07, 2004, 23:41:14
edit2Rapporteer  
sooo, dat klinkt echt zwaaar relaxed!

heb er al vaker aan gedacht, maar stom genoeg nooit in de realiteit gebracht!

volgende keer ben ik zeker weten van de partij!!!!!!! ;D
La Flauwurhman

Antwoord #13 September 08, 2004, 00:18:32
edit2Rapporteer  
Jaaaah KICKEN!!! Volgende keer wil ik ook!! ;D
Garmt

Antwoord #14 September 08, 2004, 01:26:00
edit2Rapporteer  
Ik was er wat later... en kan weer een mooi hoofdstuk aan mijn wekelijkse "wat doet Garmt nu weer fout"-column toevoegen ;D

Toch wel fijn voor alle andere beginners dat IK al die domme fouten maak... hopelijk ontwricht ik daarmee de goddelijke balans van alle beginnende kitelingen zodat die allemaaal WEL heel veel succes in een keer hebben ;-)

Wat had ik vandaag fout gedaan... Welnu! Aangekomen op Slufter om een uur of 6 (voor 't tweedst in m'n leven pas daar)... bedacht me "hee, d'r was hier iets met stroming... laat ik m'n rolleash maar gebruiken".

Tot zover de GOEDE kant van het gedachtenproces... Omdat mijn board een custom-apparaatje is en dus geen speciale aanhechtingspunten heeft leek het me handig de leash aan de grabhandle te bevestigen.

Varen ging eerst nog wel klein beetje OK (zelfs min-of-meer perongelukexpres over een golf heengesprongen) totdat er een golfje was die even duidelijk moest maken dat-ie de baas was. Vervolgens kom ik weer boven en zit er een grabhandle aan m'n leash. Zonder board dus.

Enfin... rest van de avond gezocht naar boardje (en gevonden! Bedankt Daniel!)... maar de gouden tip is dus dat je ALS je een leash gebruikt je hem NIET aan het midden van je plank moet vastknopen maar aan een van de zijkanten (dan 'kantelt'-ie sneller als je headfirst een soort van scuba-360 (onderwatersalto) gaat doen).  EN natuurlijk niet denken dat je je in windkracht 6 door golven heen kunt worstelen als je alleen kunt varen met vlak water ;D
Antwoord #15 September 08, 2004, 09:04:32
edit2Rapporteer  
Hey Garmt,

Mazzel dat je em weer gevonden hebt!
Waar lag ie ongeveer?
Garmt

Antwoord #16 September 08, 2004, 10:11:51
edit2Rapporteer  
Hey Garmt,

Mazzel dat je em weer gevonden hebt!
Waar lag ie ongeveer?

Inderdaad mazzel... een golfsurfer had 'em uit de branding gehaald vrij dicht aan de 'kop' - 100m verder en ik had naar Oudorp kunnen zwemmen!

which reminds me... moet die jongen nog even een kratje bier toefedexen Wink
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #17 September 08, 2004, 21:14:00
edit2Rapporteer  
Gewoon, net als ik, een lusje Dymeema onder een vinboutje (dichtsbij hek van het board aan heelside) schroeven en je lijn (met elastieke lus eraan) "larkshedden"... Wink Bij onder water trekt je board dan niet vol door de waterdruk en blijft alles keurig heel... Heb je niet gekeken hoe die bij mij vastzat?!

Door de branding gaat met een kite makkelijker als met een windsurfboard. Zeker gisteravond met perfect sideshore wind... Kwestie van op het juiste moment even poweren.... Dus vlak voor een golf even gas geven! Maar heb wel ruim 20 jaar brandingwindsurfervaring :-[
Garmt

Antwoord #18 September 10, 2004, 15:04:20
edit2Rapporteer  
Gewoon, net als ik, een lusje Dymeema onder een vinboutje (dichtsbij hek van het board aan heelside) schroeven en je lijn (met elastieke lus eraan) "larkshedden"... Wink Bij onder water trekt je board dan niet vol door de waterdruk en blijft alles keurig heel... Heb je niet gekeken hoe die bij mij vastzat?!

Door de branding gaat met een kite makkelijker als met een windsurfboard. Zeker gisteravond met perfect sideshore wind... Kwestie van op het juiste moment even poweren.... Dus vlak voor een golf even gas geven! Maar heb wel ruim 20 jaar brandingwindsurfervaring :-[

Euh... wat is Dymeema? Is dat stevig genoeg? En wat is larkshedden? ??? *duh* Volgende keer kijk ik nog wel eens goed naar hoe jij het hebt...

Vlak voor een golf even gas geven... ok... zal het onthouden! Moet vast lukken... Ik heb immers wel ruim 4 maanden ervaring met wind & water hoor!  ;D
www.surfensoul.nl

Antwoord #19 September 10, 2004, 16:43:50
edit2Rapporteer  
Zag jullie knallen vanaf de Playa.
Volgende keer wil ik mee en dan via de kwade hoek /ouddorp naar de brouwersdam varen.
KiteDemon

Antwoord #20 September 10, 2004, 17:03:03
edit2Rapporteer  
Eerst volgende keer met N, NW 20 knopen misschien???
www.surfensoul.nl

Antwoord #21 September 10, 2004, 17:17:11
edit2Rapporteer  
it´s a deal.
vriend van me heeft t al gedaan moet echt een kicke tocht zijn , midden tussen playa en ouddorp voel je je aardig verlaten met al dat water om je heen. Daarna voorbij de kwade hoek moet de kust heel mooi zijn met veel zandbanken en golven.

Alex.....
Gast
Antwoord #22 September 10, 2004, 19:27:45
edit2Rapporteer  
IK wil ook meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee  ;D
Japairman

Antwoord #23 September 11, 2004, 02:10:32
edit2Rapporteer  
chaufeurs kunnen zich aanmelden bij mij dan stel ik men bussie beschikbaar 6/7 personen inclusief gear kunnen mee terug.
met zw kunnen we in ouddorp starten.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.