Mijn terugblik op kitejaar 2013

Ocean-Limbo

December 31, 2013, 19:18:11
edit2Rapporteer  
Vorig jaar gedaan .... dus nu ook maar weer.

De wintermaanden van van 2013 waren te lang en te koud. Er bleef weken achter elkaar een ijzige oostenwind staan. Zelfs in de carnavalsvakantie geen enkele kitedag gemaakt ... voor het eerst sinds 2007! Angry

Het voorjaar met haar voorjaarsvakantie en vele lange weekends was een grote teleurstelling ... koud, nat en weinig windweekends ..... ThumpDown

De zomer was prachtig; vele warme stranddagen en heerlijk terrasweer maar bijna geen ..... kitesurfdagen. Dan boek je een camping voor 2 weken in Leucate om lekker te knallen en ja hoor ..... 2 weken geen zuchtje wind ..  Gelukkig heb ik dan nog 4 weken om lekker vanuit de camping in Vrouwenpolder mijn homespots te besurfen. Maar ... je raadt het al ... hooguit vier of vijf dagen kunnen kiten. Cry

Hoewel de maanden oktober, november en december wat winddagen betreft een eindsprint hebben ingezet was dit niet genoeg om de geleden windschade te herstellen ...

daarmee komt de eindbeoordeling voor dit kitejaar op een mager zesje .... Angry

De lichtpunten van 2013:
Mijn nieuwe en complete Ocean Rodeo gear (Cypher 7 en 10, Prodigy 12 en Mako 140) ..
De gasten die ik elk jaar weer ontmoet op mijn homespots Neeltje Jans en Vrouwenpolder ...
Slufter .... wat een geweldige spot .....
De locals die ik heb ontmoet op de Slufter .....
Kitehighcommunity .. soms serieus, informatief, belerend, niet zelden melig, soms hard, altijd meelevend, vaak grappig, incidenteel grof ... top moderatoren ThumpsUp

Voor 2014 ....?
Veel mooie kitedagen, goede gezondheid, lekker sfeertje ... voor mij en iedereen op dit forum!

EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 December 31, 2013, 19:26:56
edit2Rapporteer  
2013
- De stranden van Maasvlakte die flink veranderen en waarbij er nieuwe zandbanken gecreerd worden en ook spots die minder goed werden.
- Heel weinig op Oosterbank want de combinatie ZW of WZW , voldende wind (20 knopen) en laag water lukte haast niet
- Najaar leek 35-40 knopen al normaal - en 50-60 knopen waren uitzonderlijke dagen
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2 December 31, 2013, 19:28:57
edit2Rapporteer  
December heeft toch veel goedgemaakt Shocked ?
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #3 December 31, 2013, 19:49:57
edit2Rapporteer  
Viel ook voor mij tegen, maar 81 sessies gehad dit jaar.
Vorig jaar zat ik net onder de 100.
Hopen dus dat we volgend jaar weer lekker veel wind hebben
Peer

Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #4 December 31, 2013, 19:59:11
edit2Rapporteer  
Prachtig jaar! mijn eerste volle kalenderjaar. En grotendeels zonder werk..... aardig wat uren gemaakt dus..

Het begon allemaal met wat sessies in een wak in het oldambtmeer.. Die gekken van KPG doen het ook, dus waarom ik niet....

In het voorjaar het NKV kamp (aanrader, ik was er te kort helaas...)

Veel mooie sessies gedaan op Lauwersoog Mirns, Workum en op een paar alleen bij lokalo's bekende topspots..

Net als mijn grote voorbeeld Loek Ocean 2 mooie Cyphers gekocht 7 en 9... heerlijk. Daarnaast samen met kitemaatje een 19 voor de lichtwind dagen... Super sessies gehad aan dat ding...

Eerste backrolls gedaan (sommige geheel per ongeluk dubbel met kiteloop (2x geland)). Paar keer zo keihard op mijn plaat daardoor erg blij dat ikzelf nog heel was... Eerste strapless ervaring op de Mako King opgedaan... leuk!

En last but not least de Red Bull Coast to Coast met oa. HaPe En Marc..

prachtige ervaringen in 2013 allemaal. Het heeft me flink geholpen door een (buiten het kiten) moeilijk jaar.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 December 31, 2013, 20:20:37
edit2Rapporteer  
Top jaar!!! Filippijnen, Sardinië, Madness Festival Ameland, Wissant, Fuerteventura en daar voor, tussen in en er na tot gister gewoon op 's lands mooiste kitesurf spot dit alles weer goed voor meer dan 100 sessies! En 2014 begint al weer super spannend met super mooie verwachtingen, mocht de temperatuur en wind komend jaar ons goed gezind zijn dan wordt 2014 een van de mooiste uit mijn leven! Jongens doe voorzichtig vannacht, goed uiteinde!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.