' t wordt steeds gekker...

Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
April 30, 2014, 14:05:49
edit2Rapporteer  
Koopje toch?
alexander1965

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 April 30, 2014, 15:54:16
edit2Rapporteer  
Helaas niet met wind-  of startgarantie. Anders had ik me aangemeld  Grin
Nature

Antwoord #2 April 30, 2014, 16:35:15
edit2Rapporteer  
They are fucccccccccccccccked Smiley  ga nooit met groupon in zee die gaan 2 jaar verlies draaien huilie huilie
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #3 April 30, 2014, 17:04:44
edit2Rapporteer  
Je lijkt steeds meer op Morres!
feddomw
Gast
Antwoord #4 April 30, 2014, 17:25:18
edit2Rapporteer  
Uhm, dit is toch Ed? En Ingmar en Evan....

Wat is het probleem nou? Sorry EJ, ik zie 'm ff niet.
Big Vin

Antwoord #5 April 30, 2014, 17:34:39
edit2Rapporteer  
van die €50 blijft ongeveer 35 tot 40% aan de strijkstok van Groupon hangen, echt belachelijk.
Vandaag toevallig nog met een vertegenwoordiger van groupon gesproken.
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #6 April 30, 2014, 17:35:23
edit2Rapporteer  
EJ presenteert t niet als probleem. Nature daarentegen....
Eagle-Jan

Antwoord #7 April 30, 2014, 17:42:37
edit2Rapporteer  
Uhm, dit is toch Ed? En Ingmar en Evan....

Wat is het probleem nou? Sorry EJ, ik zie 'm ff niet.
wat school betreft gewoon een pijnlijke vergissing om met Groupon in zee te gaan... Maar kreeg via een achterdeur te horen dat het hen om exposure ging en dat ze rekening houden dat t niet veel op zou leveren. In tegendeel dit gaat ze verlies opleveren: er is namelijk al 219 geboekt.... Wat resulteert in een opbrengst van 10731 euro waarvan gear moet worden afgeschreven, instruczeurs moeten er van kunnen eten en last but not least gaat er nog een bedrag vanaf dat Groupon in z'n zak steekt. Dus onder de streep ga je gewoon eigenlijk best hard in de rode cijfers. Want ja je moet 219 lesjes draaien in een gunstig geval 73 lessen/klasjes, als je dan nog les kwaliteit wilt waarborgen dan mag je van hele goede huize komen en de wind goden mee hebben... Vanuit gaande dat een zichzelf respecterende alleen les geeft in fatsoenlijke condities met windsnelheden van 12-22 kts, niks meer of minder.  Maar ja ik vrees dat je dat niet 73 dgn gaat mee maken tot oktober. Ja misschien als je een blik instructeurs open trekt, maar ja die kosten ook geld dus ga je nog harder onderuit financieel gezien. Maar goed, meer vragen over Groupon? ask H.v.

Maar voor de cursisten is het wel echt een buiten kansje
feddomw
Gast
Antwoord #8 April 30, 2014, 17:47:57
edit2Rapporteer  
OK, dan snap ik waar je vandaan komt en waar je heen wilt. Zelf geen mening namelijk.
Ondabeach

Antwoord #9 April 30, 2014, 17:54:02
edit2Rapporteer  
Misschien wordt het gros van de cursisten lekker gemaakt voor een vervolg traject.. Dan ga je wel de normale prijs betalen en maakt het allemaal nog een klein beetje goed.
Al met al een zeer gewaagde stap.. en waarschijnlijk een advertentie met de tekst.. "stagiaires gevraagd voor het geven van kite lessen"..

In iedergeval succes met de actie!
Nature

Antwoord #10 April 30, 2014, 18:12:30
edit2Rapporteer  
Ik zal mij nader verklaren.

Ik heb zelf ook een school en ben in 2011 met groupon in zee gegaan.  De afspraak was een introductieles 2 uurtjes van   55 euro voor (minimaal 50% korting was t toen  nog) voor 25 euro.  Van die 25 euro gaat nog eens 50% naar groupon maar dat ter zijde.

Toen heb ik aangegeven dat ik er maximaal 50 wou verkopen en dat klanten die een volledig meerdaags pakket hadden gekocht altijd voorrang zouden hebben bij minimale beschikbaarheid.  Simpelweg om de reden dat je een gestarte lescyclus zo snel mogelijk moet afmaken (net als bij autorij les) Groupon dacht hier echter anders over en verkocht er 98 Smiley  ik dacht prima makkelijk verdiend.
Tot het seizoen kwam en er VEEL dagen waren met geen wind en heel veel boven de 6 BFT.  Hierdoor konden wij dus niet zoveel lesgeven als wij gehoopt hadden tevens kopen mensen op groupon heel impulsief en hebben helemaal geen tijd om te lessen.

De eerste weken gingen voorbij  geen boekingen tot ergens in de mei vakantie.  25 er doorheen gedraait.  Toen kwam de zomervakantie helemaal niks van de meeste gehoord (je kan ook niemand benaderen omdat je geen contact gegevens hebt en groupon deze niet mogen doorspelen)  
Seizoen loopt op zn einde en Bam  nog 2 dagen tegaan voordat de groupon verloopt.

daar komen dan 73 boekingen voor 2 dagen onmogelijk natuurlijk om dat te draaien zonder wind dus pech en dan komen de claims voor hun geld terug  (eerst bij jouw en dan nog eens bij groupon.)

Eindstand van dit verhaal
25x12,50 verdiend - BTW (hoog tarief kadobon)    10 euro in mn zakje  250 euro totaal dus.
2 kites naar de klote door het type persoon wat hier op afkomt. Begint met de T en eindigt op okkies(of studenten maar die luisteren prima).   En dan nog niet eens te spreken over de afzeggingen op de dag zelf, de taal die je naar je hoofd krijgt als t lang niet waait en mensen komen toch niet terug ookal hebben ze een perfecte les gehad.
Zelfs nog 1,5 maand in het volgende seizoen kiteles mogelijkheden geboden uit coulance!  Kreeg ik niet voor betaald van groupon maar beter dan je naam naar de klote.

Nog een mooi voorbeeld dat groupon en kitesurfen niet samen gaan:
Het verhaal dat harry vogelezang met 100 man op 1 dag stond bij zijn busje ergens einde seizoen.  Helemaal afgemaakt op hanglos.  (ok er zijn vaker dingen maar deze kon hij weinig aan veranderen)

Maatjes van mij met een kiteschool die net was begonnen hebben meer dan 200 units verkocht en die hebben bijna 2 jaar 0,0 verdiend en zelfs verlies geleden (kites die kapot gingen tijdens de lessen etc) omdat ze al die bonnetjes weg moesten draaien.

Sinds deze ervaring is mijn school  omgeschakeld naar een high quality school max 2 leerlingen per instructeur, vaste prijs voor kitelessen en alleen direct contact met de klanten.
Geen les boven de 6BFT of onder de 4BFT  en alleen mensen die het echt willen leren ofwel contact met ons opnemen.
Best choice EVER!  Uit ervaring kan ik je vertellen dat het ook veel leuker is om mensen les te geven die er echt voor willen gaan.

Anyways ik wens de heren van de bovenstaande kiteschool echt veel succes en zakelijk geluk toe!  
Voor de overige kitescholen  bedenk goed wat er kan gebeuren als je met groupon in zee gaat.
Eagle-Jan

Antwoord #11 April 30, 2014, 19:24:14
edit2Rapporteer  
Kortom, when selling peanuts, expect a shitload of monkey's.
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #12 April 30, 2014, 22:07:01
edit2Rapporteer  
Het lijkt me juist een heel slim idee.

3 uur betekent dat je in principe niet verder komt dan wat uitleg en powerkiten op het strand.
dat kan makkelijk met 4 leerlingen op 1 instructeur. Op een goede dag kun je met 3 instructeurs 3 shifts van 4 draaien = 3 x3 x 4 = 36 mensen op een dag. 1 goede week en je hebt alle mensen van de groupon actie allang weggewerkt.

De verdiensten zijn ook niet onaardig. Minimaal € 189,95 en €199 euro per instructeur de basics uitleggen voor 3 uurtjes = 60 euro per uur. Gaat het deel van de groupon actie af. BIj 50% is dat dus 30 euro. Na belasting blijft er op deze 3 uurtjes per persoon natuurlijk niet veel over, maar dan het vervolg:

Oke nadat iedereen de eerste 3 uurtjes basics heeft gehad kun je vervolgafspraken maken. Stel dat de helft verder gaat dan heb je een groot gedeelte van het  seizoen direct volgeboekt. je kunt dan gelijk wijzen op de afhankelijkheid  qua wind en een disclaimer dat ze mogelijkerwijs niet allemaal dit jaar aan de beurt zijn.

Nadat die leerlingen enthousiast zijn geworden boeken ze een vervolgcursus die weliswaar duurder zal zijn, maar niettemin ook in kleinere groepen gegeven zal worden (2 cursisten per instructeur is het meest ideaal imo).

De honderden tevreden cursisten verspreiden de naam van de school waar ze gelest hebben, bevelen die aan bij kennissen etc en zo kan het zomaar zijn dat dit een heel slimme zet is tot meer naamsbekendheid. Mond op mond reclame is immers de beste reclame.

Concluderend is het dus best briljant eigenlijk. Wat je niet moet doen is dus een hele cursus aanbieden. Dat zoiets onhaalbaar is klopt wel ja.

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 April 30, 2014, 22:11:54
edit2Rapporteer  
Blijft nog 30-50% aan de strijkstok van groupon hangen plus BTW, maar het is in ieder geval gunstiger dan dat tientje per cursist van Gilion en Arend vergeet even dat je met meer dan 1 instructeur en dagdelen kunt werken en dat niet alle bonnen verzilverd worden.
Morres

Antwoord #14 April 30, 2014, 22:27:56
edit2Rapporteer  
Je lijkt steeds meer op Morres!
Dafuq heb je het over?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #15 April 30, 2014, 22:29:21
edit2Rapporteer  
Je begint er mee Wink
Morres

Antwoord #16 April 30, 2014, 22:33:00
edit2Rapporteer  
Ik mis vast iets.
feddomw
Gast
Antwoord #17 April 30, 2014, 22:36:23
edit2Rapporteer  
Ik mis vast iets.

Ja, in deze post wel. Het begint met een F.

Dat bedoelt Evan (denk ik).
Nature

Antwoord #18 April 30, 2014, 22:40:00
edit2Rapporteer  
Blijft nog 30-50% aan de strijkstok van groupon hangen plus BTW, maar het is in ieder geval gunstiger dan dat tientje per cursist van Gilion en Arend vergeet even dat je met meer dan 1 instructeur en dagdelen kunt werken en dat niet alle bonnen verzilverd worden.

In princiepe hou je net zoveel per uur over als ik mate Smiley

Maar ik hoop echt voor jullie dat t zakelijk gezien goed gaat! er zullen namelijk ook klanten zijn die geen groupon hebben gekocht en wel voor een groupon prijsje willen komen.
zeg je nee dan gaan ze naar de concurrent uit principe.

MVPtje.

1 op 4  zo kan ik ook mijn geld verdienen man  3 staan er niks te doen terwijl 1 met een vlieger loopt te spelen.
Lekkere commerciele promotie van de sport  en op een bar slechte manier. *puke*
1 op  3 vind ik al veel!
feddomw
Gast
Antwoord #19 April 30, 2014, 22:45:36
edit2Rapporteer  

MVPtje.

1 op 4  zo kan ik ook mijn geld verdienen man  3 staan er niks te doen terwijl 1 met een vlieger loopt te spelen.
1 op  3 vind ik al veel!

Beter lezen, Nature. Wat theorie uitleg betreft en beetje powerkiten is 1 op 4 te doen zegt 'ie. Bij "echte" les 1 op 2, en dat zijn natuurlijk niet de Groupon lessen maar de vervolglessen.

Ed heeft i.i.g. de tekst helder en eerlijk gemaakt, maar ik had ook niet anders verwacht. Deze eerste 3 uur les is theorie, powerkiten en safety dingen.

Ik vind het ook een prima zet dan Ed.
Peer

Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #20 April 30, 2014, 23:18:26
edit2Rapporteer  
Ja prima idee.. iedereen teleurgesteld, want hogere verwachtingen van de groepon cursus.. stoppen dus met kiten of gaan naar de concurrent..  nature of zo, één die deze les al heeft geleerd.... Alleen tevreden klanten blijven ..   1 op 4 .... wat denk jezelf?
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #21 Mei 01, 2014, 00:22:59
edit2Rapporteer  
@t Nature & Peer

Komaan lees effe goed (dus niet selectief) wat ik schrijf 
1 op 4 kan makkelijk als je wat uitleg geeft over windvenster en ze allemaal zo'n powerkite in de hand drukt. Tenzij je een of andere leerstoornis hebt (niets ten nadele van die personen overigens - ik ken er verschillende)

De groupon boekers weten dat ze een 3 uurtjes durende cursus boeken. Niets meer, niets minder. Iedereen snapt dat zoiets niet gelijk staat aan een volledige cursus (van om en nabij de 12 uur). Mensen die om die reden teleurgesteld zijn of hoge verwachtingen hebben  moeten eerst maar eens op een cursus begrijpend lezen. Er staat duidelijk: leer jezelf een goede basis aan met een workshop van 3 uur.
De zinsnedes beteugel de golven en bespeel de zee zijn natuurlijk semantische lokkertjes, maar met enig nadenken niet misleidend. Als het niveau er naar is en het past binnen het leertempo kunnen ze immers best een half uurtje bodydraggen.
Nature

Antwoord #22 Mei 01, 2014, 00:26:40
edit2Rapporteer  

MVPtje.

1 op  3 vind ik al veel!

Beter lezen, Nature. Wat theorie uitleg betreft en beetje powerkiten is 1 op 4 te doen zegt 'ie. Bij "echte" les 1 op 2, en dat zijn natuurlijk niet de Groupon lessen maar de vervolglessen.

Ed heeft i.i.g. de tekst helder en eerlijk gemaakt, maar ik had ook niet anders verwacht. Deze eerste 3 uur les is theorie, powerkiten en safety dingen.

Ik vind het ook een prima zet dan Ed.

Zaken doen met risico is goed.
Maar de Als / misschien factor is echt zeer groot en dat zeg ik (helaas) uit ervaring.  Iets met doelgroep selecteren en niet andersom.

koopjes jager / dagjes mensen  zijn moeilijker te overtuigen dan iemand uit de doelgroep potentiele kitesurfer die goede research heeft gedaan over de werkelijke kosten van de sport.

Ben echt benieuwd of het bij deze jongens beter gaat en dat hoop ik ten zeerste. Eigenwijsheid is tenslotte een eigenschap van de beste kiters

@Mvbtje

Lees zelf maar beter  Smiley
Ik zeg 1 op 4 kan je niet maken  niet aan een vliegertje  op het land en al helemaal niet aan een kite.

Kwaliteit boven kwantiteit
Just my 2 cents
FlyingHigh

Antwoord #23 Mei 01, 2014, 00:27:34
edit2Rapporteer  
Waarom niet gewoon het advies aannemen van iemand die al ervaring heeft met groupon??!!
Waarom weer zo'n flut discussie ervan maken? ThumpDown ThumpDown
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #24 Mei 01, 2014, 00:52:39
edit2Rapporteer  
Nature en EJ, jullie rekenen wel makkelijk jezelf de rode cijfers in Wink Daarnaast zijn de marge's voor groupon gewoon onderhandelbaar hoor jongens, als je gelijk akkoord gaat wordt je inderdaad keihard genaaid. Maar met wat onderhandeling en de juiste tactiek is het een geweldig marketingmiddel.

Het is precies wat Mvbtje zegt; inderdaad in groepjes van maximaal 4 (in de praktijk vaak 2/3 en dan korten we wat in), en ook gewoon in goede condities. Het deeltje powerkiten, theorie en het oefenen van quick release en veiligheids maatregelen ed op het strand. Daarna het water in, een beetje vliegeren en een beetje bodydraggen. Handig mee omgaan, snel wisselen en er staat niemand stil. Aan het einde afsluiten met de selfrescue.

We zeggen er heel duidelijk bij dat de gewone 3 uurs lessen in groepjes van 2 per instructeur zijn ivm het verschil in prijs. Iedereen begrijpt dat en de cursisten zien het ook op het water het resultaat. Dit is juist een reden om daarna de volle pond voor een goede vervolgles bij ons te betalen.

Dit alles onder begeleiding van zeer hoogstaande instructeurs. Ik durf met gerust hart te zeggen dat de mensen die deze grouponactie komen beleven op een zeer hoog niveau les krijgen, zeker in vergelijking met de concurrenten (dat kan ik makkelijk zeggen.. dat is namelijk niet zo moeilijk!)

Omdat het niveau hoog is, de instructeurs enthousiast en de condities en het materiaal altijd top, vinden alle cursisten het geweldig. Tot nu toe heeft ruim meer dan de helft meerdere vervolglessen geboekt (we hebben natuurlijk kortingsbonnetjes klaar voor vervolglessen voor alle deelnemers) en daarnaast heeft er nog een grote groep gevorderden dankzij de groupon actie bij ons direct een vervolgles geboekt (dit is een basis/beginnerscursus). Sterker nog, de vorige groupon actie heeft ons de grootste groep kitebuggyers (bedrijf direct geboekt na het volgen van een groupon clinic door een medewerker) uit onze bestaansgeschiedenis opgeleverd, voor ons een fijn resultaat.

Nature, jouw reacties kan ik in ieder geval niet serieus nemen: Ik heb jou laatst aan het werk gezien op IJmuiden. In veel te harde wind, met een klein mannetje, die je met een te grote kite en zonder controle ingehaakt op het strand liet vliegeren. Om daarna een meter of 50 upwind van de pier het mannetje het water in te laten gaan.voor wat pogingen tot bodydraggen.

We stonden toen eigenlijk op het punt om in te grijpen. Zulk inschattingsvermogen (lees: gebrek aan) is dan weer iets waar ik zelf onwel van wordt. Misschien is het tijd voor een stukje zelfreflectie, je hebt in ieder geval totaal geen grond om zo neerbuigend te doen *puke*

Wat zal de grouponmedewerker in zijn knuistje gelachen hebben toen jij de overeenkomst getekend terugstuurde  schater En als je niemand terugkrijgt kan je ook al afvragen of je wel echt ''de perfecte les'' hebt gegeven. Ik heb in ieder geval met eigen ogen gezien dat in jouw geval dat niet zo is  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.