Autoplaya 29/8 - Kite in tweejen?

Garmt

Augustus 29, 2004, 19:14:28
edit2Rapporteer  
Dus... Ik heb al een tijdje last van Mr. Murphy - vandaag was geen uitzondering. Even de vraag of iemand vandaag gezien heeft wat er gebeurde met mijn kite:

Ik kwam om 1 uur aan, zag dat er eindelijk goed harde sideshore wind was, helemaal happy al m'n spulletjes opgezet in de hoop vandaag eens te leren hoe de neuk je nou moet edgen, ga het water in, ga zoals gewoonlijk erg vaak op m'n muil maar heb m'n kite wel de hele tijd in de lucht gehouden, en net nadat ik van voet gewisseld ben en weer eens in het water lig voel ik tijdens het terugsturen van m'n kite de tegendruk ineens een stuk lichter worden. Heejj... op het moment dat ik met m'n hoofd weer boven water was zag ik dat ik ineens de trotse eigenaar was van twee HALVE kites.

Kortom - heeft iemand rond half 2 vanmiddag (zondag 29 aug / autoplaya) gezien hoe mijn Blauw/Witte Wipika Airblast 10 ineens doormidden scheurde in de lucht? Ik lag met m'n kop onder water maar had niet het idee dat ik een heel erg rare stuurmanoeuvre maakte of zo? Kwam er soms een pesterige alien langs die met z'n laserstraal aan het spelen was of zo?  ??? Of deed ik echt iets heel doms?

Overigens is dit wel weer een reden om misschien toch amar die paar honderd euro's extra uit te geven en NIEUW in plaats van TWEEDEHANDS spul te kopen - vandaag een complete dag verprutst dus, het is al te tweede AB10 die onder mijn bekwame vingers (kuch) in tweeen gaat, en met m'n laatste (ook tweedehands) kite heb ik ook al dagenlang problemen gehad.... Volgende keer toch maar een gloedjenieuwe X4 of zo!!  >Sad

(P.S... te verwachten comments van "koop dan ook geen wipika" of "tsja... inferieur materiaal" etc...  ;D die kan ik zelf ook wel bedenken!   )
~Dirk~

Antwoord #1 Augustus 29, 2004, 19:25:47
edit2Rapporteer  
Als ik lees dat je nogal vaak valt n zo zou ik nog ff wachten met die x4
Wel klote voor je dat je kite zich van 4 lijner naar 2 tweelijners deelt.
Yannick

Antwoord #2 Augustus 29, 2004, 19:29:48
edit2Rapporteer  
ik denk dat het niet ligt aan of je nu tweede hands spul koopt of nieuw. gebruikte kites oke, maar grote scheuren moet je kunnen zien en als die er zaten had je de kite niet gekocht. een raar fenomeen, ik was er vandaag helaas niet bij om het te zien
Joost--

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 29, 2004, 19:57:00
edit2Rapporteer  
in 2 stukken Shocked hoe flik je dat?  dan moet je LE toch ook naar de knoppe zijn of begrijp ik het niet helemaal?
Yannick

Antwoord #4 Augustus 29, 2004, 20:24:09
edit2Rapporteer  
je zou bijna zeggen dat het een wipika is  Wink
heb je misschien een foto van je kite? die je op de site kunt zetten?
ErikB

Antwoord #5 Augustus 29, 2004, 20:38:14
edit2Rapporteer  
Ik heb het wel zien gebeuren je kite scheurde al in de lucht.
vond het al zo raar gezicht dat dat zomaar kon maar er zal waarschijnlijk toch een een klein scheurtje in hebben gezeten.

Heb niet gezien of je lijnnen de oorzaak er van waren dat die over de traling edge is gekomen en door het trekken van de wind kan die ook zijn gescheurd.
La Flauwurhman

Antwoord #6 Augustus 29, 2004, 21:02:45
edit2Rapporteer  
Hey Garmt,

ik zag het ook gebeuren (blauw/witte airblast?) Het gebeurde naast mij.
Volgens mij deed je niets verkeerd. Hij scheurde zomaar doormidden toen hij nog in de lucht hing.
Moet dus toch al een klein scheurtje zijn geweest zoals Erikkie al zei!

Maar het blijft klote!  :'(
Erik Verhe1j

Antwoord #7 Augustus 29, 2004, 21:34:01
edit2Rapporteer  
hehe ik vaarde eronder en hoor ineens een hoop geritsel achter me.. kijk omhoog: een scheur van 2 m!
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #8 Augustus 29, 2004, 21:55:30
edit2Rapporteer  
Mmm. Gaat niet goed met de WiPi's vandaag. Op de Slufter ging een Amp doormidden... Die van mij blijven anders goed heel maar ik probeer ze dan ook uit het water te houden... 8)
Yannick

Antwoord #9 Augustus 29, 2004, 22:09:19
edit2Rapporteer  
Mmm. Gaat niet goed met de WiPi's vandaag. Op de Slufter ging een Amp doormidden... Die van mij blijven anders goed heel maar ik probeer ze dan ook uit het water te houden... 8)
zijn kite hing in de lucht en was dus ook uit het water  Wink
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 29, 2004, 23:30:59
edit2Rapporteer  
Ik stond downwind van jou en hoorde eerst een rare soort klap, dus ik d8 dat je bijna die kite op me crashte. Toen keek ik om en hoorde ik een geluid wat lijkt op een hele harde scheet. Maar het was je kite die volgens mij vanaf je trailing edge naar je leading edge toe scheurde, waarna die als een zakdoek naar beneden dwarrelde...
Garmt

Antwoord #11 Augustus 30, 2004, 01:02:13
edit2Rapporteer  
Merci voor de reakties... Ik heb er al een aantal keertjes mee 'gevaren' (lees: gestunteld) maar ik laat zga nooit m'n kite meer op het water vallen... daar is de vorige AB10 wel aan kapot gegaan trouwens  ;D

Ik zal 'ns 'n foto maken en hier online zetten... Het touwtje wat door de trailing edge loopt is bij een van de struts afgescheurd, daarna is het doek doormidden gescheurd.

Pff... ik moet wel iets heel slechts hebben gedaan in een vorig leven met zo'n karma! (heb zo onderhand meer euri uitgegeven aan spul dat alweer kapot is dan dat ik minuten op het water heb gestaan, ongeveerbijnatsjonge!)

Overigens - Joost86... LE is wel nog heel maar de beeldspraak is zo wel zo leuk Wink
www.surfensoul.nl

Antwoord #12 Augustus 30, 2004, 01:04:11
edit2Rapporteer  
een vliegende mossel mischien?
Garmt

Antwoord #13 Augustus 30, 2004, 01:32:37
edit2Rapporteer  
een vliegende mossel mischien?

Nazi killing mossels from hell must die!!!

(sorry... komt hiervandaan: http://www.imdb.com/title/tt0094077/ )
KiteDemon

Antwoord #14 Augustus 30, 2004, 07:33:51
edit2Rapporteer  
Bij de Slufter ook al een Amp in tweeen na een crash. Misschien toch een construktiefoutje...????
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #15 Augustus 30, 2004, 10:10:09
edit2Rapporteer  
Tja, bij 2e handse kites weet je natuurlijk nooit precies wat er mee is gebeurt. Heeft ie een aantal keer op z´n donder gehad en nog net niet stuk dan kan de kersverse koper mooi bedrogen uitkomen zonder dat er moedwil in het spel is :-[

Hoorde gisteren overigens rondzoemen dat ook X4´s kapot gaan... Diezelfde die vorig weekeinde op Nudiebeach vol op het strand knalde en slechts een krasje op de bedrukking leek je hebben. Maar de naden zullen een flinke opdoffer hebben gehad en wellicht zelfs al deels gescheurd geweest :-[  
KiteDemon

Antwoord #16 Augustus 30, 2004, 10:28:31
edit2Rapporteer  
Elke kite kan kapot na een paar flinke crashes op het strand. Met de stugge profielen van de tegenwoordige kites, krijgen alle naden in de kite een vette opdonder bij een crash.
De Amp die gister aan kruimels ging bij de Slufter, ging ook in tweeën na een crash op het water.
Garmt

Antwoord #17 Augustus 30, 2004, 10:45:42
edit2Rapporteer  
Tsja... Tweedehands spullen kopen blijft idd vrij risky!! Ik heb een tweedehands AMP 11.9 gekocht die er in de winkel ontzettend gaaf uitzag - alleen een reparatie aan de LE viel me op... was er toen al beetje zenuwachtig over maar toch maar gekocht want het doek was nog zga nieuw.

In het eerste weekend gingen DRIE struts kapot... Die hadden van die belletjes op het uiteinde die je krijgt als, jawel, je kite hard crasht of je hem te lang in de zon laat liggen... De winkel heeft het wel prima gerepareerd maar ik zit nu toch met een zenuwachtig gevoel... Laatst WEER een strut kapot van diezelfde AMP - bleek dat die stru ook zo'n bel had gehad die ze gerepareerd hadden. 't Is me nu wel duidelijk dat die kite gewoon ooit een keiharde rotsmak heeft gemaakt en toen is verpatst. Als ik hem nu ooit goed uit m'n vingers laat glijden kan ik 'em ook wegmieteren denk ik.

AB10 naar de hel, brakke AMP 11.9... bah!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.